Performance parts voor de FN2

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Dit systeem heeft zo te zien geen Katalysator.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

culasse wrote:Dit systeem heeft zo te zien geen Katalysator.


Gelukkig koop je zo'n uitlaat ook niet om het milieu te redden
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Haha, da`s waar. Dit systeem ziet er verleidelijk uit. Als je dat zou willen, kun je ook eerst het spruitstuk aanschaffen en uitproberen. Naderhand zou je de rest van het systeem kunnen proberen.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Heb ik dat goed gezien? 2150 euri voor de gr n Mugen ecu? Zijn ze gek geworden of zo? Da`s toch veel te duur, welke gek koopt nou zoiets hier in Nederland?
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

culasse wrote:Heb ik dat goed gezien? 2150 euri voor de gr n Mugen ecu? Zijn ze gek geworden of zo? Da`s toch veel te duur, welke gek koopt nou zoiets hier in Nederland?


Beetje aan de dure kant ja.. voor een import ECU betaal je max 1000 euro (reflash)
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Dat dacht ik ook, ja. Ik vraag me af wat er zo bijzonder is aan die Mugen ecu. Je kunt net zo goed een Hondata ecu aanschaffen.

By the way, op het moment van dit schrijven is er net de SEMA show in Las Vegas USA. Ik heb ongeduldig uitgezien naar dit evenement omdat er de verwachting was dat Hondata een soort van Kpro voor de Amerikaanse Civic SI en dus ook de Europese type R op deze show zou presenteren. Hondata zelf liet anderhalf jaar gelden doorschemeren dat ze iets dergelijks op de markt zouden brengen. Groot was dan ook de teleurstelling toen Hondata aankondigde geen standalone computer voor de Civic te zullen uitbrengen.
Stevig balen dus en ik kon op diverse fora in Amerika al flink wat commentaren lezen van verbitterde Honda Civic eigenaren die soms al 2 jaar stonden te wachten op een aftermarket computer. Voor sommigen van hen was dit zelfs de druppel die de emmer deed overlopen, ze waren van plan om hun Honda in te ruilen voor bijvoorbeeld een Chevy Cobalt ss of een Integra wrx.
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

....integra wrx???? :dunno:
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Neem me niet kwalijk, Impreza wrx moet dat zijn.
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Vloeken in de kerk..........

grrrrrr...
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

de vraag is wat is er zo veel anders dan de K-100/K-Pro?
het is toch voor een K20 engine? :-?

ik ga er van uit dat wat andere connector's geen probleem zijn..
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Een Kpro is ten aller tijde beter als je die ook beter afgesteld hebt op JOU motor. Elke ecu die zo geleverd wordt is nooit perfect voor jou setup. Een programmeerbaar systeem zou dus altijd beter moeten zijn. Tenzij ze bij Mugen natuurlijk per ongeluk het perfecte programma voor jou setup gemaakt hebben maar die kans is erg klein.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Klopt, daarom verkopen ze de kit: airfilter, ECU, exhaust

Het is ook een N1 setup, dus eerst eens met iemand meerijden die een N1 uitlaat heeft. Voor daily drive heb je dan soms oordoppen nodig :lol:
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Het probleem zit hem in het feit dat de FN2, Civic SI, enz vanaf 2006 geheel of gedeeltelijk met CAN BUS protocol werken. Via een aantal trucs en een custom kabelboom is het weliswaar mogelijk om de motor van de FN2 via Kpro aan te sturen, maar de rest van de auto, zoals dashboard, abs, esp, etc. valt met dit systeem niet te controleren.
Een FN2 heeft een computer met driedimensionele mapping, nl. toerental,motorbelasting en i-vtec.
Zijn voorganger, de EP3, heeft een tweedimensionale mapping, nl. toerental en motorbelasting, en heeft daarom als voordeel dat ie met KPRO geprogrammeerd kan worden.
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

culasse wrote:Het probleem zit hem in het feit dat de FN2, Civic SI, enz vanaf 2006 geheel of gedeeltelijk met CAN BUS protocol werken. Via een aantal trucs en een custom kabelboom is het weliswaar mogelijk om de motor van de FN2 via Kpro aan te sturen, maar de rest van de auto, zoals dashboard, abs, esp, etc. valt met dit systeem niet te controleren.
Een FN2 heeft een computer met driedimensionele mapping, nl. toerental,motorbelasting en i-vtec.
Zijn voorganger, de EP3, heeft een tweedimensionale mapping, nl. toerental en motorbelasting, en heeft daarom als voordeel dat ie met KPRO geprogrammeerd kan worden.


De FD2 kan ook al gebruikt worden met KPRO, alleen moet je de DBW vervangen door gebruik te maken met een normale throttlebody zonder DBW.

kan de bron alleen niet zo 1 2 3 terug vinden
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Hier een item over iemand die zijn Honda civic SI aan de praat heeft gekregen inclusief alle componenten zoals dashboard etc.

http://www.8thcivic.com/forums/bolt-ons ... auges.html
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

Gaskleppie wrote:Een Kpro is ten aller tijde beter als je die ook beter afgesteld hebt op JOU motor. Elke ecu die zo geleverd wordt is nooit perfect voor jou setup. Een programmeerbaar systeem zou dus altijd beter moeten zijn. Tenzij ze bij Mugen natuurlijk per ongeluk het perfecte programma voor jou setup gemaakt hebben maar die kans is erg klein.


een K-100 is ook te remappen toch?(met benodigd printplaatje) en de K-pro kan ook gelockt worden..maar ik snap wat je bedoeld. :wink:

maar het is mogelijk :D dat zegt mij al meer als genoeg :D
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Hier nog een vervolgitem over de aanpassingen aan een civic SI met aftermarket ecu.

http://www.8thcivic.com/forums/bolt-ons ... sheet.html
bartman
Posts: 128
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:24 pm

Post by bartman »

ik heb een vraag over de hondata software. Bij de reflash die nu verkrijgbaar is wordt het vtec punt verlaagt naar iets rond de 3000 toeren enz..
mijn vraag is of je met de herprogrameerbare hondata ook gebonden bent aan een dergelijk systeem of is het mogelijk om de vtec pas bij 5500 in te schakellen? Dit om het originele karakter van de motor te behouden...
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

reflash= zover niet aan te passen MAAR.. :D

ik denk niet dat meneer hondata een nieuwe printplaat ontwikkeld/maakt
als b.v. K-pro(EP3) ook werkt op een FN2. ik denk dat de printplaat hetzelfde is.

andere behuizing/connector's en een geef het beestje een nieuwe naam en kassa a..... :D (zoals veel bedrijven doen) maar goed ik heb er weing/tot geen verstand van ECU's. ik heb de reflash voor de FN2 nog nooit gezien. de hondata's(K-pro/K-100) voor de EP3 1 keer. en ik wist genoeg :D maar dit is een gedachte van mij, ik weet het niet zeker.

ik zou TBM tuning (geel) eens bellen als ik jou was, als ze je kunnen helpen doen ze dat zeker.
mocht ik gelijk hebben: wat connector's omsolderen lukt hier ook nog wel. :wink:
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Het verschil tussen de EP3 en de FN2 blijft de MAP/MAF sensor.

Kpro zal nooit plug and play worden voor de fn2... helaas.
Locked