Honda Civic CTDI rijd de TDC (Toerwagen Diesel Cup)

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Honda Civic CTDI rijd de TDC (Toerwagen Diesel Cup)

Post by Katana »

Geen Type-R maar er word gelukkig wel ergens mee geraced in Nederland.

http://toerwagendieselcup.nl

07-09-2008 | Donald Molenaar heeft tijdens de Wijzonol Trophy op Circuit Park Zandvoort de eerste zege voor de Honda Civic 2,2i-cTDi in de Toerwagen Diesel Cup geboekt. Hiervoor moest Molenaar eerst nog wel afrekenen met Volkswagen-rijders Ferry Duivenvoorde en Ronald Morien die de snelheid goed te pakken hadden, maar net tekort kwamen voor de overwinning en als tweede werden afgevlagd. Marc Koster en Bertus Sanders (BMW) zagen de finishvlag als vierde, maar doordat Quint Engel en Dennis de Groot (SEAT) een tijdstraf kregen voor een te snelle pitstop, belandden Koster en Sanders alsnog op het podium. Op het erepodium vierden zij tevens het behalen van het kampioenschap, nu het succesvolle duo in het klassement definitief niet meer te achterhalen is.

De equipe Gras/Dik die van pole-position vertrok, kwam bij de start slecht van zijn plek en viel terug tot de vijfde plaats. Equipe Engel/De Groot profiteerde en nam de eerste positie over, gevolgd door Morien/Duivenvoorde, de Honda van Molenaar en Koster/Sanders. Daarna ontstond een spannende strijd tussen Morien/Duivenvoorde en Molenaar.

Na de pitstopserie pakte Donald Molenaar de leiding in de wedstrijd, om die niet meer af te staan. Ferry Duivenvoorde kwam in de slotfase steeds iets dichterbij, maar kwam uiteindelijk 2,322 seconden tekort voor de zege. Desondanks keerde equipe Duivenvoorde/Morien met de meeste punten huiswaarts, aangezien de Honda Civic nog in ontwikkeling is en derhalve buiten mededinging meereed. “Ze hebben goed hun huiswerk gedaanâ€￾, vertelde Duivenvoorde. “Op de baan hebben ze ons vandaag gewoon verslagen. Het is goed om te zien dat de Honda nu vooraan kan meedoen. Afgezien van de Alfa Romeo heeft ieder merk een keer gewonnen.â€￾

Honda-coureur Donald Molenaar kwam na gevechten met de Volkswagen Golf van Ferry Duivenvoorde en Ronald Morien als eerste over de finish. Zijn teamgenoot Henk Thuis moest verstek laten gaan vanwege ziekte, maar volgens Molenaar heeft Thuis zeker zijn bijdrage gehad aan de overwinning: “We zijn gisteren samen vierde geworden, dat was de basis voor de overwinning van vandaag. Dit is pas ons tweede weekend en we hebben nu al kunnen winnen van de auto’s met sperdifferentieel. Intrax heeft in samenwerking met Circuit Park Zandvoort gekozen voor een auto met een goede basis. Het feit dat we nu al weten te winnen, belooft absoluut iets voor volgend jaar!â€￾

Even vreesde Bertus Sanders de titel naast het podium te moeten vieren, maar vanwege de tijdstraf voor Quint Engel en Dennis de Groot belandde de eerste kampioenen van de Toerwagen Diesel Cup toch nog op het ereschavot. “De wedstrijd ging beter als gisteren, we kwamen er achter dat er iets aan de auto compleet verkeerd stond afgesteldâ€￾, legde Sanders uit. “Dat hebben we veranderd en konden het tempo nu een stuk beter bijhouden. Ik had geen radiocontact, waardoor ik niet wist dat de SEAT een tijdstraf had. Ik dacht ook dat ik als vierde geklasseerd was, maar ik mocht toch nog doorrijden naar het podium. Gelukkig maar, want het is niet echt leuk om met een vierde plek kampioen worden.â€￾

De laatste twee wedstrijden in de Toerwagen Diesel Cup worden 25 en 26 oktober a.s. verreden tijdens de Finaleraces op Circuit Park Zandvoort.

UITSLAG WIJZONOL TROPHY
Toerwagen Diesel Cup Race 2:
1. Equipe Molenaar/Thuis, Honda Civic, 22 ronden in 50 min 48,654 (111,890 km/u),
2. Equipe Morien/Duivenvoorde, VW Golf, op 2,322 seconden,
3. Equipe Koster/Sanders, BMW 120d, op 16,617 seconden,
4. Equipe De Groot/Engel, SEAT Ibiza Cupra, op 26,042 seconden,
5. Equipe Gras/Dik, SEAT Ibiza Cupra, op 46,193 seconden,
6. Equipe Nooren/Albers, BMW 120d, op 54,949 seconden,
7. Equipe Veltman/Abresch, BMW 120d, 1 min 8,862 seconden,
8. Equipe Zwart/Uljee, BMW 120d, 1 min 33,240 seconden,
9. Equipe Van Dam/Dekker, SEAT Ibiza Cupra, 1 min 47,095 seconden,
10. Equipe Wilschut, BMW 120d, 1 min 52,867 seconden,
11. Equipe Slaghekke/Van Leeuwen, VW Golf, op 1 min 57,733 seconden,
12. Equipe De Kleijn/Cornelissen, BMW 120d, op 1 ronde,
13. Equipe Werkman/Van ’t Hof, BMW 120d, op 1 ronde,
14. Equipe Schilperoort/Stam, BMW 120d, op 1 ronde,
15. Equipe Ingo van Dijk, BMW 120d, op 1 ronde,
16. Equipe Hagenbeek/Rosier, SEAT Ibiza Cupra, op 1 ronde,
17. Equipe De Wit/Zomer, BMW 120d, op 1 ronde,
18. Equipe Popeijus/Okkerse, Alfa Romeo 147 1,9JTD, op 1 ronde,
19. Equipe Mul/De Groot, VW Golf, op 1 ronde,
20. Equipe Lars Huisman, BMW 120d, op 1 ronde,
21. Equipe Lucas Braams/David Broer, op 1 ronde,
22. Equipe Liesette Braams/Sacha Broer, op 2 ronden.


Image

Image
wesjes
Posts: 1011
Joined: Fri Aug 31, 2007 9:07 pm

Post by wesjes »

check die intercooler voor :D
bartman
Posts: 128
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:24 pm

Post by bartman »

heeft ook wel zen charme...
Dimer
Posts: 2596
Joined: Sat Jul 03, 2004 7:32 pm
Contact:

Post by Dimer »

eindelijk! En nette prestatie ook!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Het is nog steeds niet bekent wie die auto's nu gebouwd heeft.

Intrax is een onderstel specialist.

Hij ligt wel als een blok in de Audi-S, zonder LSD. Indrukwekkend
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Katana wrote:Het is nog steeds niet bekent wie die auto's nu gebouwd heeft.

Intrax is een onderstel specialist.

Hij ligt wel als een blok in de Audi-S, zonder LSD. Indrukwekkend

Wie weet zit er LSD onder?
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Nee, deze zit er nog niet in.

Men is er wel mee bezig volgens de persberichten
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik wilde ook in die cup gaan rijden, maar helaas wil mn grootste sponsor niet meewerken :(
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Jo& wrote:Ik wilde ook in die cup gaan rijden, maar helaas wil mn grootste sponsor niet meewerken :(


Jammer, maar weet jij wie die auto's bouwt?
User avatar
Johan FN2
Posts: 169
Joined: Thu Oct 25, 2007 1:42 pm

Post by Johan FN2 »

Volgens een jongen die bij Intrax werkt doen ze alles aan de wagen zelf...
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Johan FN2 wrote:Volgens een jongen die bij Intrax werkt doen ze alles aan de wagen zelf...


Lijkt me erg stug. Naar mijn weten is het zo dat bij alle cups waarvan de motor specificaties gelijk zijn, iig de motor door een bedrijf geseald geleverd wordt.
User avatar
Johan FN2
Posts: 169
Joined: Thu Oct 25, 2007 1:42 pm

Post by Johan FN2 »

Dan weet ik het ook niet meer, ga er vanuit dat een Intrax medewerker toch wel weet waar hij over praat... :dunno:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Dat heb ik ook gehoord, Echter is Intrax een suspension bedrijf. Geen chassis bouwer. Vandaar de vraag
bastiaan45
Posts: 471
Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm

Post by bastiaan45 »

Hele dikke Civic, stond recht voor de deur als showauto bij de Opening van het nieuwe pand van Van Den Akker Honda in Veghel.. Heb hem even goed bekeken..
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ik meende ergens vernomen te hebben dat ze deze wagen zelf gebouwd hebben met hulp van een tuningbedrijf, namelijk Neil Brown Engineering.
Deze verzorgt o.a. de tuning en onderhoud van de wagens van het Halfords team dynamics BTCC Britcar racing team. Zal wel voornamelijk het chassis zijn geweest, want Neil Brown doet niets met dieselmotoren.
Locked