boete voor ...

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
wesleyctr

boete voor ...

Post by wesleyctr »

het was ''weer'' zover... :shock:

Ik stond te wachten voor een auto die midden op de weg ging opdraaien.. Want de spoorbomen waren al 5 minuten dicht geweest.
Mijn geduld raakte beetje op, en ik ging met licht piepende bandjes langs..

500 meter verder op keek ik in mijn achterruit spiegel,, en zag een beruchte politie agent met het bordje ''stop politie'':schieten: ..

na een discursie over die auto's die hem gewoon voor propte tussen de andere auto's gaf hij mij een boete voor gevaarlijk weggedrag,, :slaan:
boete moet overigens worden bepaald door justutie..
:schieten:

heeft er iemand hier ervaring mee? en hoeveel was de donatie naar de overheid?
RedSun

Post by RedSun »

Mag die agent van mij uitleggen wat er gevaarlijk aan was.

Uit je verhaaltje kan ik niet opmaken wat er nu precies gebeurt is
Nana korobi ya oki
Keung

Post by Keung »

Gewoon zeggen dat je per ongeluk de koppeling liet schieten.
wesleyctr

Post by wesleyctr »

RedSun wrote:Mag die agent van mij uitleggen wat er gevaarlijk aan was.

Uit je verhaaltje kan ik niet opmaken wat er nu precies gebeurt is

kort gezegt: ik wou oversteken en daarbij piepte me banden 2/3 seconden ofso
RedSun

Post by RedSun »

Zoow dat is gevaarlijk.....
Nana korobi ya oki
Keung

Post by Keung »

2008 loopt al op zn einde, dus moet er meer bekeuringen uitgedeeld worden om de target te kunnen halen.
Gisteravond reed ik op de A1 (+ flitscontrole op hmp 21.0) en iedereen hield wel keurig aan de snelheid. :lol:
wesleyctr

Post by wesleyctr »

Keung wrote:2008 loopt al op zn einde, dus moet er meer bekeuringen uitgedeeld worden om de target te kunnen halen.
Gisteravond reed ik op de A1 (+ flitscontrole op hmp 21.0) en iedereen hield wel keurig aan de snelheid. :lol:

viezerikken!! :schieten:
mr. X

Post by mr. X »

Het is inderdaad walgelijk.

Ik snap niet dat we het allemaal nog pikken.
CyRaX

Post by CyRaX »

Het draait alleen maar om het geld wat er kan worden verdiend met verkeersboetes in het algemeen.

En een ieder die dit durft tegen te spreken nodig ik uit voor een bakje koffie bij mij thuis....

Ik zal een tipje van de sluier oplichten:

Als men wilt dat je 50 km/u gaat rijden in de bebouwde kom, dan moet je niet zo onzichtbaar mogelijk achter een boom gaan staan met een lasergun....NEE....dan moet je een groot bord ophangen waarop staat: "de politie staat nu te flitsen hier"......want alleen dan rijdt men op de weg daar 50 km/u, en alleen dan is de kans op een ongeluk klein, zoals het aanrijden van iemand die oversteekt.

Met stiekum laseren verderop wordt er namelijk nog steeds te hard gereden met alle bijkomende gevaar van dien.

En kom nu niet met het excuus: het doet pijn in de portemonnee, want de hoeveelheid boetes neemt niet af per jaar.
frederik

Post by frederik »

idd je hebt gelijk.

indien je geflitst wordt dan rij je een tijdje wat kalmer, maar je originele rijstijl komt toch terug met de tijd, en je rijd dus terug wat sneller.

maar als je de flitspaal van ver ziet staan, dan rijd je automatisch trager. dit zouden ze meer moeten toepassen in de buurt van scholen en gevaarlijke punten waar het belangrijk is dat men zich aan de snelheid houd.

en niet naast de autostrade met een auto in de middenberm verstopt auto's gaan flitsen die toch gewoon aan dezelfde snelheid gaan doorrijden
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Jij hebt nog geluk! Ik gaf 1 keer wat extra gas en kon gelijk een week fietsen!
Jo&

Post by Jo& »

Ik ging een paar weken terug op de A1 VOL in de ankers... Ik reed in de Legend ongeveer 170 en ik ga naar rechts om iemand er voorbij te laten (ja echt waar haha) en ik kijk naar rechts kijk ik recht tegen de camera aan. Dus ik vol in de remmen.
Paar weken later belt me moeder... Ja we hebben weer een boete voor je..pauze.. Dus ik denk (censuur)... Boete van 16 euro... pfew.
Me pa kon wel naar de tandarts, tanden stonden in de hoofdsteun :wink:
Gelukkig flitsen ze niet heel snel, pas een stukje verder dan waar ze staan.
RedSun

Post by RedSun »

:lol: en ik maar denken dat vrouwen als kranten rijden :lol: :wink:
Nana korobi ya oki
kamelenjager

Post by kamelenjager »

Ging je niet net naar de garage om je koppeling af te laten stellen?
Hij stond wel erg vroeg wat je niet gewend was waardoor je hem even moeilijk onder controle had toch? :lol:
Keung

Post by Keung »

Jo& wrote:Ik reed in de Legend ongeveer 170

met of zonder adaptieve cruise control? :lol:
Jo&

Post by Jo& »

Keung wrote:
Jo& wrote:Ik reed in de Legend ongeveer 170

met of zonder adaptieve cruise control? :lol:

Weet ik niet meer... Gebruik het wel vaak, vind dat handig.
Het leukste is om op een auto af te rijden en dan NIET remmen... Echt Freaky!
Tenck

Post by Tenck »

Zeggen dat per ongeluk je voet van de koppeling afschoot lijkt me ook niet handig om te zeggen omdat je dan geen controle over het voertuig had. En dat is ook weer een artikel 5.

Lijkt me handiger om te zeggen dat het door de ondergrond kwam, in parkeer garages rij je ook snel met piepende banden terwijl je stapvoets rijdt.
RedSun

Post by RedSun »

Artikel 5, het kapstok artikel, alles waar niks over in de wet staat doen ze daaronder. bastards
Nana korobi ya oki
wesleyctr

Post by wesleyctr »

RedSun wrote:Artikel 5, het kapstok artikel, alles waar niks over in de wet staat doen ze daaronder. bastards

hahaha zeker weten!
ik accepteer een boete meestal wel,, voor te hard rijden ofzo.. dan is het gewoon eigenschuld..

maar dit slaat nergens op :roll:
Tenck

Post by Tenck »

Artikel 5: Je bent bij voorbaat al schuldig, we verzinnen er wel een overtreding bij.
Locked