Type-R gekken!
Type-R gekken!
Ik moest erg creatief zijn om op een orginele manier aan m'n ITR te komen in 2000. Ik was net een paar jaar gestart met umm..werken en de lease termijn van de civic coupe erop.....wat nu?
Ik had de luxe om zo maar een nieuwe auto uit te zoeken. Het 'grote' nadeel hiervan is dat je niet echt veel keuze hebt en voordat je weet rij je in een auto waarvan op dezelfde rotonde nog 2 rijden!
Ik had de luxe om zo maar een nieuwe auto uit te zoeken. Het 'grote' nadeel hiervan is dat je niet echt veel keuze hebt en voordat je weet rij je in een auto waarvan op dezelfde rotonde nog 2 rijden!
Tijdens het wachten op een onderhoudsbeurt in 2000 zag een folder van de Integra en dacht "DAT zou echt geweldig zijn....als DAT nou zou lukken?!". Maar goed, met 30k km per jaar is het lastig om je baas uit te leggen dat je graag in een intregra wilt rijden....Toch ging ik ervoor....eerst de financiele man 'omkopen', gelukkig was hij auto liefhebber. Hij gaf aan dat indien ik hem een mailtje stuurde dat ik verwacht minder dan 28kkm per jaar zou rijden, ik een benzine auto kon leasen....en hij zou ook in m'n auto kunnen rijden voor een tijdje...Nou dat was snel geregeld, nu m'n baas nog. Om een lang verhaal kort te maken is het door een perfecte timing van het leasecontract onder zijn neus drukken gelukt om een integra te leasen! SUPER, het is gelukt!
....dus toen 9 maanden wachten, die maanden waren erg lang!!...ondertussen had ik vanalles verzameld over de integra op internet en in autobladen....op moment van bestellen had ik er nog nooit in gereden...ik had geen idee wat me te wachten zou staan....maar het voelde geweldig! Ik zou graag een rustige intregra qua uiterlijk willen....op dat moment was hij ook in twee andere kleuren te leveren, dat was helemaal top!
Na het leasecontract heb ik de ITR overgenomen....en daarna umm...verkocht
ops: ...zo heb ik nog wat winst kunnen maken omdat de leasemaatschappij totaal niet wist wat voor een auto het was. Als ik de centen had, dan stond hij nog steeds in de schuur, maar ik weet dat hij goed is terecht gekomen...en dat doet me goed!
ondertussen rij ik in een heerlijke luxe, totaal niet spartaanse honda accord DIESEL ;-) voor de zakelijke kilometers en dat bevalt prima. In de honda garage sta ik nog steeds bekend als 'Mister Rubber'(denk erbij wat je wilt :wink: ) en ik heb in die tijd nog nooit zoveel aandacht gehad van de leasemaatschapppij vanwege de banden- en benzinekosten....wisten zij veel dat ik om de 15kkm bij de dealer stond voor nieuwe banden en dat er euro98 in moest
...maar dat maakte niet uit, het contract was immers getekend!.....in 3,5 jaar tijd heb ik iets van 120kkm kunnen genieten....ik hoor ook nog het toerental: bij 150km/uur 5.000 toeren 
....dus toen 9 maanden wachten, die maanden waren erg lang!!...ondertussen had ik vanalles verzameld over de integra op internet en in autobladen....op moment van bestellen had ik er nog nooit in gereden...ik had geen idee wat me te wachten zou staan....maar het voelde geweldig! Ik zou graag een rustige intregra qua uiterlijk willen....op dat moment was hij ook in twee andere kleuren te leveren, dat was helemaal top!
Na het leasecontract heb ik de ITR overgenomen....en daarna umm...verkocht

ondertussen rij ik in een heerlijke luxe, totaal niet spartaanse honda accord DIESEL ;-) voor de zakelijke kilometers en dat bevalt prima. In de honda garage sta ik nog steeds bekend als 'Mister Rubber'(denk erbij wat je wilt :wink: ) en ik heb in die tijd nog nooit zoveel aandacht gehad van de leasemaatschapppij vanwege de banden- en benzinekosten....wisten zij veel dat ik om de 15kkm bij de dealer stond voor nieuwe banden en dat er euro98 in moest

owja: de spullen die ik heb verzameld heb ik natuurlijk nog....als er interesse is, wil ik best wat inscannen (testen, orginele folder, etc, etc het is een hele map). Ik heb ook de orginele poster van de itr (die in de garages hing in die tijd) nog liggen...als iemand interesse heeft, let me know. ik vind het wel jammer, maar jullie genieten er vast meer van!
ps: Jan, de bekende rode sleutel zit op een "geheime plek" in de itr, mail me ff als je hem nog niet hebt gevonden.
Jeroen.
excus voor de Alfa.........
[/img]
ps: Jan, de bekende rode sleutel zit op een "geheime plek" in de itr, mail me ff als je hem nog niet hebt gevonden.
Jeroen.

excus voor de Alfa.........

[/img]
Geweldig verhaal!
En dat overkopen van de leasemaatschappij is niet zo moeilijk.
Tis niet dat ze niet wisten wat voor auto het was maar ze kijken alleen naar de boekwaarde en doen daar een kleine marge bovenop.
De courantheid is in het begin laag ingeschaald (logisch handelswaarde is slecht) dus veel afgeschreven wat resulteert in een lage boekwaarde bij einde contract.
Daar komt wel bij dat de leaseprijs hoog lag maar dat betaald je baas
Mooi verhaal!! leuk!
oh en welkom
En dat overkopen van de leasemaatschappij is niet zo moeilijk.
Tis niet dat ze niet wisten wat voor auto het was maar ze kijken alleen naar de boekwaarde en doen daar een kleine marge bovenop.
De courantheid is in het begin laag ingeschaald (logisch handelswaarde is slecht) dus veel afgeschreven wat resulteert in een lage boekwaarde bij einde contract.
Daar komt wel bij dat de leaseprijs hoog lag maar dat betaald je baas

Mooi verhaal!! leuk!
oh en welkom

Nana korobi ya oki
-