h22a kopeling

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
accord niels
Posts: 49
Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm

h22a kopeling

Post by accord niels »

hey,

weet er iemand of een kopeling van een prelude 2.2vtec het zelfde is als die van een accord R 2.2 vtec?

ik rij namelijk met een accord coupe met h22a2.
en mijn kopeling is net overleden.

nu zat ik tedenken, zou die van een type R het zelfde zijn of sterker?
accord niels
Posts: 49
Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm

Post by accord niels »

iemand???
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

clutchmasters.com(zelf order)

carbonetic's.com( via DBM Engineering)

:wink:
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Excedy met 6 veren. De oem clutch van ATR is wel sterk maar gaat na 30.000km een raar geluid maken. Kan overgens geen kwaad.
accord niels
Posts: 49
Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm

Post by accord niels »

ik heb er net een besteld.
ACT F1 RACING CLUTCH KIT 6 PUCK

hopen dat hij snel hier is, dan kan ik weer rijden.
accord niels
Posts: 49
Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm

Post by accord niels »

Katana wrote:Excedy met 6 veren. De oem clutch van ATR is wel sterk maar gaat na 30.000km een raar geluid maken. Kan overgens geen kwaad.


ik denk dat het rammelen een honda kwaaltje is, ik heb een honda africa twin 750, en die heeft precies het zelfde.
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

De Dominator had dat ook, dus misschien ja :dunno:
accord niels
Posts: 49
Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm

Post by accord niels »

heb gisteren mijn ACT koppeling en Fidanza vliegwiel binnen gekregen.

ga het van het weekend monteren.
accord niels
Posts: 49
Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm

Post by accord niels »

aangezien dat op dit forum nog niet echt veel tevinden was over koppelingen en vliegwielen, wil ik dit van mij er even duidelijk op zetten.

kost wat, maar dan heb je ook wat.


[IMG]
http://i34.photobucket.com/albums/d118/ ... ctfida.jpg[/IMG]

Image

Image

morgen gaan we er aan beginnen. zal wel wat werk worden.
wiel er af,
aandrijfas er uit,
bak er af.
accord niels
Posts: 49
Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm

Post by accord niels »

gewicht vliegwielen,
oem +/- 8kg,
fidanza +/- 3kg.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

8) oww yes..

succes :stampen:
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

:thumbs: Suc6 man
Ben benieuwd...de mijne wil ik ook eraf!
User avatar
Katana
Posts: 5205
Joined: Sat Aug 20, 2005 4:00 am

Post by Katana »

Nice, succes ermee!

ik denk ook over een Jun vliegwiel
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

NICE!!! ben benieuwd hoe het rijdt!
Nana korobi ya oki
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

hier ben ik op het wachten:

http://www.carbonetic.net/products/twinandtriple.html

de twin wel te verstaan :D
en

http://www.carbonetic.net/products/carbonlsd.html

als het goed is deze ook,maar volgens mij is de afbeelding van een
mechanical en geen helical en ik krijg een helical... maar over een
twee weken weet ik meer :twisted:
accord niels
Posts: 49
Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm

Post by accord niels »

zo,

het spul zit er in.

koppeling,

hoe rijd het:
tijdens het in zijn 1 weg rijden is ie wat happing, maar tijdens het rijden gaat het goed. beetje stug maar niet overdreven.

vliegwiel,
merkt het zeer goed, een snellere gas reactie. voor al in de lagere toeren.

ik heb mijn versnellings bak ook gewisseld met een van een F22 motor. deze is iets langer. rijd stukken fijner op de snelweg.

ik heb gister een stukje geprobeert, 200 in zijn 4 bij 7000tpm.
(het einde zit op 8200tpm)
heb niet in door kunnen trekken in zijn 5, moest toen remmen.

dus ondanks dat het een langere bak is, is ze er niet/merkbaar langzaamer op geworden.
accord niels
Posts: 49
Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm

Post by accord niels »

D_ToXx² wrote:hier ben ik op het wachten:

http://www.carbonetic.net/products/twinandtriple.html

de twin wel te verstaan :D
en

http://www.carbonetic.net/products/carbonlsd.html

als het goed is deze ook,maar volgens mij is de afbeelding van een
mechanical en geen helical en ik krijg een helical... maar over een
twee weken weet ik meer :twisted:


ziet er goed uit, waar gaat het in komen?
en ben je verder nog wat van plan? qwa pk's?

ze kunnen heel wat pk's aan.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

@accord niels: netjuss! wat is de top denk je?
en ik zeg nog niets... alles kan nog scheef lopen... :wink:

maar echt niet de Pk's wat de koppeling kan hebben hoor. :wink:
accord niels
Posts: 49
Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm

Post by accord niels »

D_ToXx² wrote:@accord niels: netjuss! wat is de top denk je?
en ik zeg nog niets... alles kan nog scheef lopen... :wink:

maar echt niet de Pk's wat de koppeling kan hebben hoor. :wink:


de top van deze weet ik nog niet, maaaar ik heb nog een accord coupe. daar heeft de vorge eigenaar een h22a in geswapt. deze rijd met de zelfde bak, p28ecu,focus catback. zie foto.
Image

(is nu mijn accord, maar de foto is door de vorge eigenaar genomen op de duitse autobahn)

dus deze waar ik nu aan bezig was zal ook wel die kant op gaan.

je houd het nog spannend voor ons dan kwa ideeen :lol: .

ben benieuwd, waar rij je mee? accord R?
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

haha dat word streepjes zetten..
ideeén zat ja maar...neej geen boom :D I wish!
ik heb gekozen voor de EP3 a 2002, en elke dag tevreden :D
Locked