Sinds kort heb ik een open uitlaatsysteem van Greddy gemonteerd (DC-Sports spruitstuk, Greddy EVO2 catback in combinatie met een katvervanger) op mijn Honda Accord CE8, 2.0.
Normaal gesproken reed ik met mijn standaard systeem ongeveer 550 a 600 liter op een volle tank (55liter). Sinds de montage van dit nieuwe systeem ruik ik met warme motor stationair een brandstoflucht in de auto... daarnaast rijd ik op een volle tank ook niet meer dan 500 kilometer. Nou begreep ik dat die brandstoflucht opzich niet vreemd is na montage van een open systeem echter vind ik het verbruik wel opzienbarend toegenomen. Hebben jullie een idee of dit normaal is?? zo niet, waar kan het probleem hem in zitten??
Kan zijn dat ik spoken zie hoor maar brandstoftoename en een brandstoflucht is volgens mij niet echt goed....
Heel erg bedankt alvast!!
greetzz,
Jeroen.
Benzinelucht
Re: sonda
VTEClover wrote:is deze auto met lambdasonde???
misschien staat ie op een iets andere plaats als origineel en heb je een andere meting???
kan het meerverbruik verklaren toch??
greetz
Dat klopt idd, hij is op een andere plaats gemonteerd nu. Maar kan dit kwaad verders?? Moet ik hem dan weer op een andere plaats monteren (ik denk dan korter maken) om het brandstofverbruik te beperken?? of kan ik het zo laten zitten en het meerverbruik voor lief nemen?? Wil namelijk geen problemen veroorzaken omdat de Lambda op een andere plaats gemonteerd is nu....
Bedankt alvast VTEClover, ben ik gelijk wat wijzer geworden 8)
Jeroen.