Netto prijs accessoires

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
mr. X

Netto prijs accessoires

Post by mr. X »

Is er misschien een site waar ik alle prijzen kan zien van de huidige Honda modellen en bijbehorende accessoires zonder BPM en BTW?
RedSun

Post by RedSun »

Normaal gesproken download je de prijslijst en daar staan de prijzen gespecificeerd op.

heb het vaak nodig voor mijn werk.

Van een Honda nog niet aan de hand gehad maar bij VW etc werkt het zo.
Nana korobi ya oki
Lucas79

Post by Lucas79 »

Ik heb hier toevallig een Prijslijst van een Honda FR-V voor mij liggen en daar staan alle modellen op, compleet uitgespecificeerd. Dus inderdaad, gewoon standaard prijslijst gebruiken.

Heb ff voor je gekeken, maar je kunt ze vinden op de site van Honda

voorbeeld: http://www.honda.nl/pdf/nl_car_br_Prijslijst_HondaCivicS_R_110308.pdf
Deus Ex Machina!
mr. X

Post by mr. X »

Dat is inderdaad wat ik zoek.

In deze prijzen zitten wel BPM en BTW. Is daar een trucje voor om dat makkelijk eraf te trekken? Komt BTW namelijk over het netto bedrag mét BPM? Of is het BPM en BTW bedrag over het origineel bedrag bij elkaar opgeteld?

Het gaat eigenlijk om de S2000 en juist bij deze auto staan geen accessoire prijzen.
De Honda site geeft alleen prijzen weer voor nieuwe auto's.
Is er ergens een site waar je dit voor de oude modellen ook op kan zoeken?
Gangaran

Post by Gangaran »

www.autoweek.nl en dan moet je naar carbase. Daar kan je van alle auto's tot 1985 kijken dacht ik.

Hier
RedSun

Post by RedSun »

mr. X wrote:
In deze prijzen zitten wel BPM en BTW. Is daar een trucje voor om dat makkelijk eraf te trekken? Komt BTW namelijk over het netto bedrag mét BPM? Of is het BPM en BTW bedrag over het origineel bedrag bij elkaar opgeteld?

BPM is ook een belasting dus je kunt geen BTW over BPM heffen. Dan betaal je belasting over belasting.

Men neemt de kale prijs van een accessoire. Daar wordt de BPM over berekend en de BTW ook. Dus stel de kale prijs is 10,- dan wordt er BTW over 10,- berekend en BPM wordt ook over 10,- berekend.
Dan tel je alledrie op en heb je de consumentenprijs.

Overigens geldt dit alleen voor Af-fabriek accessoires.
Nana korobi ya oki
Lucas79

Post by Lucas79 »

@RedSun:

BPM is ook een belasting dus je kunt geen BTW over BPM heffen. Dan betaal je belasting over belasting.

:evil: Je wilt niet weten hoe vaak je belasting over belasting betaald! wat dacht ja van bijtelling? of benzine. Daar wordt allemaal belasting over belasting berekend. In dit geval heb je in ieder geval gelijk en wordt de BTW over de "kale" prijs van de auto berekent.
Deus Ex Machina!
wesjes

Post by wesjes »

unicorn wrote:@RedSun:

:evil: Je wilt niet weten hoe vaak je belasting over belasting betaald! wat dacht ja van bijtelling? of benzine. Daar wordt allemaal belasting over belasting berekend. In dit geval heb je in ieder geval gelijk en wordt de BTW over de "kale" prijs van de auto berekent.

idd, bij import word er ook belasting over belasting berekend.
mr. X

Post by mr. X »

Het leek me ook dat het belasting over belasting zou worden. Maar zoals ook gezegd, het is tegenwoordig helaas niet ongewoon.

Met de laatste die jij van mij hebt gequote, Steven bedoelde ik het inderdaad zoals jij het uitlegde.

Grofweg kun je dus zeggen dat de BPM 42.3% plus BTW 19%, 61.3% (het is te ab-surd voor woorden) van de prijs inhoudt.
Dat houdt dan weer in dat als een auto € 55.000,- kost dit geen 100% is, maar 161,3%.
Deel € 55.000,- door 161.3% en vermenigvuldig het daarna met 100 en je hebt de netto prijs, right? Of vergis ik me ergens?
Dit zou dan uitkomen op een afgerond bedrag van € 34.098,-?

Kun je dit hetzelfde doen voor de accessoires? Dan weet ik namelijk genoeg!

*edit
Ahja, natuurlijk Urvin je hebt helemaal gelijk. Daar staan de prijzen inderdaad ook op. Was me helemaal ontschoten :-?
Twijfel er alleen aan of al de prijzen wel kloppen, vandaar mijn vraag of er een andere site was :wink:
RedSun

Post by RedSun »

unicorn wrote:@RedSun:

Bijtelling is een bijdrage, geen belasting.

Je kunt in hetzelfde bedrag geen belasting over belasting betalen.
Uiteraard hebben ze in veel gevallen het beestje een andere naam gegeven maar BPM (belasting personen en motorvoertuigen) en BTW (belasting over de toegevoegde waarde) heten beide belastingen en kun je dus niet over elkaar heffen.

Daarom heet het ene een heffing en het andere belasting en dan hebben we nog accijns etc.
Nana korobi ya oki
Lucas79

Post by Lucas79 »

Het maakt me niet uit hoe je het noemt, maar volgens mij houdt bijtelling in dat je 25% van de nieuwwaarde (INCLUSIEF BTW) bij je salaris moet optellen, waar je vervolgens loonbelasting over moet betalen. Dit is toch echt belasting over belasting betalen.

Accijns
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Accijns is een vorm van belasting, die wordt geheven op de verkoop van bepaalde goederen. In Nederland en België is momenteel vooral sprake van accijns op alcoholische dranken, tabak en brandstoffen (benzineaccijns genoemd). In het verleden zijn ook wel andere producten met accijns belast geweest, zoals suiker en keukenzout.

Nou weet ik even niet meer zeker, maar volgens mij wordt de BTW over de brandstof inclusief accijns betaald. (of andersom, accijns over brandstof, inclusief BTW) Hoe dan ook, is mijn ogen ook gewoon belasting over belasting...

En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te bedenken.
Deus Ex Machina!
RedSun

Post by RedSun »

Tis maar hoe je het bekijkt. Ik zei daarom ook in hetzelfde bedag.

Uiteraard wordt er belasting over belasting betaald als je doorrekent maar wat ik bedoel is dat je (in het geval van een auto) geen BTW over BPM kan betalen of andersom.

De bijtelling gaat over de consumentenprijs, dat is dan een vaste prijs die weer opgeteld wordt en daarover betaal je belasting. De consumentenprijs is dan een vast gegeven snap je?

Maar ik begrijp wel wat je bedoeld en je hebt ook gelijk. Neem het simpele voorbeeld van inkomstenbelasting over een erfenis waar al loonbelasting en vermogensbelasting over is betaald. Moet je weer de helft afstaan.
Nana korobi ya oki
Locked