Honda Belgium weet van niks...

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
bartman

Honda Belgium weet van niks...

Post by bartman »

Vandaag naar de honda dealer geweest voor mijn eerst onderhoud...

jullie kennen allemaal het probleem met de 3 de versnelling van de FN2..

bij honda vielen ze echter uit de lucht en hadden ze hier nog nooit van gehoord... ze hebben de invoerder gebelt en die wist nergens van!!

nog nooit 1 probleem geweest met een type R zeiden ze :-?

daarom deze oproep, ... zijn er hier FN2 rijders uit Belgie die reeds bij een honda garage herstellingen hebben laten uitvoeren aan de versnellingsbak???

lijkt me toch wel heel sterk dat ze hier niet van op de hoogte zijn ! de garage opzich is allesinds meer dan bereid om mee te werken....
culasse

Post by culasse »

Toen ik met dit probleem bij mijn dealer aankwam wisten ze ook van niks.
Maar ze beloofden me om eventuele Honda technische nieuwsbulletins erop na te slaan om te kijken of er iets over dit onderwerp te zien was. Ik zou erover teruggebeld worden. En inderdaad, al na één dag belde de dealer dat hij een revisiekit of iets dergelijks zou bestellen om onderdelen in de bak te vervangen.
Het hangt er dus vanaf of de dealer wel genegen is om er werk van te maken. Misschien heb ik gewoon geluk gehad.
In Amerika hebben ze dit probleem lange tijd ontkend. Pas na lang aanhoudende klachten van eigenaren ging Honda overstag en bood een revisie van de transmissie op garantie aan.
bartman

Post by bartman »

heb jij dit in een belgische of nederlandse garage laten uitvoeren? mijn dealer zou namelijk graag contact opnemen met een garage die deze herstelling reeds uitvoerde.. dan weet ie wat ie juist bestellen moet.

een adres van een honda garage die deze herstelling reeds uitvoerde zou een hele grote hulp zijn.

liesft in belgie maar nederland is ook goed.

alvast bedankt !!
culasse

Post by culasse »

Dat was Honda Vos in Stadskanaal, hier in Nederland. De werkplaatschef daar heet Henk Sanders, geloof ik. Een aardige kerel.
Nick

Post by Nick »

Honda Borghstede in zwolle kan je ook bellen.. die hebben hem bij mij vervangen!.
Lucas79

Post by Lucas79 »

Auto Arnhem, vragen naar Marco (ik was de eerste :razz: )
Deus Ex Machina!
bartman

Post by bartman »

erg vriendelijk van jullie hoor ! bedankt voor de snelle antwoorden. ik kan hiermee zeker verder....

gn belgen die dit bij ons reeds hebben laten doen ?
Keung

Post by Keung »

In Engeland is het ook al een bekend probleem @ www.civinfo.com

http://www.civinfo.com/forum/engines-tr ... ype-r.html

My 3rd gear would grind quite badly when trying to engage it. You could feel when it wasn't going to go in, so you could de-clutch and re-engage with less of a crunch. It never popped out in the 3 months I waited for it to be fixed. I've had no problems in six months after the 3rd gear syncro was replaced
bennyvc

Post by bennyvc »

Ik heb het probleem ook (en ben belg), enkele maanden (of weken) voordat deze topic gestart werd.
Ook bij mij wist honda belgium dus van niks 'problemen met een type r, nog nooit van gehoord!'
Heb eens een linkje naar mijn dealer doorgestuurd van deze topic, als hij terug is uit verlof ging hij de verantwoordelijke nogmaals aanspreken.
bennyvc

Post by bennyvc »

Bartman, heb jij ondertussen al nieuws of in nederland laten doen?
bartman

Post by bartman »

benny je hebt pm
bennyvc

Post by bennyvc »

even een kleine update.
Nu mijn garage uit vakantie was ben ik nog eens gaan luisteren of er al nieuws was.
Honda belgium beweert nu dus dat er geen herstellingskit zou bestaan - ' of dan toch zeker niet voor België - ik vindt dit op zijn minst verdacht.
Daarom zal ik (mss best in samenspraak met bartman) eens een minder vriendelijke manier van vragen uitproberen en er desnoods eens een advocaat opzetten.
Dit is alles behalve en kan niet door de beugel is mijn bescheiden mening!
Lucas79

Post by Lucas79 »

Echt wazig! Ik weet niet of ze in België hetzelfde computerprogramma gebruiken als in Nederland, maar hier kunnen ze ook alle storingen/meldingen uit Engeland zien, daar zijn namelijk veel meer Type-R's verkocht en komen ze dus ook sneller en vaker achter de problemen. Zo is de Honda Dealer waar ik de FN2 gekocht heb er achter gekomen wat het was. Als je wilt kan ik wel even vragen of ze het productnummer/bestelnummer willen doorgeven, zodat je hiermee naar je eigen dealer kunt? (PM/e-mail maar even als je dat op prijs stelt)
Deus Ex Machina!
bennyvc

Post by bennyvc »

Zonet een telefoontje gehad van Honda Belgium.
Het maakt hen niet uit dat dit probleem in het buitenland al dan niet wordt erkend, de procedure moet doorlopen worden.
Deze procedure houdt in dat de dealer een ritje moet maken met de wagen en het probleem vaststellen, vervolgens moet de dealer dit dan aankaarten op het hoofdkantoor waar nogmaals een testrit moet plaatsvinden voor het probleem wordt erkend.
Klote procedure als je het mij vraagt maar het is niet anders
Lucas79

Post by Lucas79 »

Je hebt PM.
Deus Ex Machina!
bartman

Post by bartman »

tis echt belachelijk!!! ben door geen enkele fabrikant zo slecht behandelt als bij honda. daar zijn echt geen woorden voor . terwijl ze weten dat er slecht versnellingsbakken geleverd zijn!!!
bennyvc

Post by bennyvc »

Mijn dealer ging er zich nog eens achter zetten (ging bellen naar honda nederland enz) dus het laatste is er nog niet van gezegd.

Dit is trouwens het mailtje dat volgde op mijn telefoongesprek met honda belgium;

Geachte heer Van Crombrugge,
Zoals daarstraks telefonisch besproken,
is het best eentestrit aan te vragen bij uw verdeler
ten einde de testresultaten te kunnen medelen aan
onze technisch verant-woordelijke die nadien indien
nodig de vereiste stappenzullen ondernemen.

Inmiddels, verblijven wij, met de meeste hoogachting.
Marie-Rose De PraetereCustomer Care Officer
Antwoord aub naar: [email="cco@honda-eu.com"]cco@honda-eu.com[/email]
joeke

Post by joeke »

mmm, weeral een procedure op zijn belgisch, heb ook soms wat last van mijn 3versnelling,dacht er gelijktijdig een lsd in te gooien, zal dan zeker niet kunnen? wat houdt die 3d synchro kit juist in,is de 3de dan zo soepel als de rest van de bak, dan moet ik dat ook hebben :D
Lucas79

Post by Lucas79 »

joeke wrote:mmm, weeral een procedure op zijn belgisch, heb ook soms wat last van mijn 3versnelling,dacht er gelijktijdig een lsd in te gooien, zal dan zeker niet kunnen? wat houdt die 3d synchro kit juist in,is de 3de dan zo soepel als de rest van de bak, dan moet ik dat ook hebben :D

Bij mij voelt hij wel iets anders, maar je schakelt niet stroef, en je mist de 3de versnelling ook niet meer. De versnellingsbak wordt helemaal uit elkaar gehaald om die synchromeshringen te vervangen. Als ik het goed heb "mag" de Honda dealer er 6,5 uur over doen. Alles wat ze er langer over doen, komt voor rekening van de dealer zelf. Als de bak open ligt, kost het de monteur als het goed is ongeveer 30 minuten om de standaard diff te vervangen voor LSD. (Quaife bevalt heel goed :razz: ) Bij mij hebben ze er niets extra's voor gerekend. Ik ga er van uit dat ze binnen de 6,5 uur zijn gebleven, of ze vinden me daar heel aardig. :razz:

Voor ± € 800,00 is de LSD een geweldige upgrade voor de FN2.
Deus Ex Machina!
Lucas79

Post by Lucas79 »

Ik kreeg zojuist een mailtje van Marco (Auto Arnhem) dat hij een mailtje gehad heeft uit België omtrent problemen met Type-R en de versnellingsbak. Ik hoop dat er nu eindelijk wat uit gaat komen voor jullie.
Deus Ex Machina!
Locked