Evenv oorstellen: Lucas - Type-R 2015 (FK2)

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

de moeite waard dus.
:D

ps: welk vliegwiel?
Lucas79

Post by Lucas79 »

D_ToXx² wrote:de moeite waard dus.
:D

ps: welk vliegwiel?

Had ik al in een eerdere post vermeld. Ik krijg een ander origineel vliegwiel. De stand van de tanden van diegene die erin zat was niet goed, waardoor de startmotor af en toe niet oppakte. Heb ik trouwens niet meer gehad sinds het nieuwe vliegwiel, dus het lijkt het probleem opgelost te hebben.

P.S. ben steeds meer aan het genieten van de LSD. Er zijn mensen die beweren dat je in het dagelijks verkeer er niets van merkt, en dat klopt als je alleen maar file rijdt. Maar zelfs op de snelweg merk je gewoon dat de auto stabieler op de weg licht (zei het een heel klein beetje :razz: ) maar dan de op-/afrit :twisted: :twisted: :twisted:
Deus Ex Machina!
Lucas79

Post by Lucas79 »

Heb ondertussen een kleine 2500 km met de LSD gereden. Ik kan iedereen die een FN2 heeft echt aanraden deze upgrade te plaatsen! Het is niet de allergoedkoopste denk ik, maar aan de andere kant, wat heb je aan performance upgrades als je al dat vermogen niet op de weg kunt krijgen en/of houden? De LSD heeft een groot deel van mijn onderstuur probleem opgelost. OK, als je te hard op de bocht komt afgereden, dan glijd de FN2 nog steeds wat over de voorwielen, maar daar wen je aan. Ietsje meer afremmen voor de bocht, maar hoe lang en scherp de bocht ook is, gewoon gas erop houden en de LSD trekt de auto helemaal strak door bocht, zelfs met versleten voorbanden.
Ik moet eerlijk bekennen dat mijn voorbanden toch echt op beginnen te raken. Niet zo heel gek, want de banden gaan al 45k mee. (bij 20k een keertje om gewisselt van voor naar achteren) Deze worden binnenkort dus vervangen.

De volgende upgrade worden de remmen. Ik vind dat de FN2 iets te sponzig remt. Blokken voor en achter gaan, zodra de originele op zijn, vervangen worden voor Ferode DS 2500's en ik zit er aan te denken de rubberen remleidingen tegelijkertijd te vervangen.

Door de vakantieperiode zijn de werkzaamheden rond de brug en de ED9 even stil komen te liggen. Hiermee ga ik z.s.m. weer aan de gang.

Dat was het voorlopig weer even. Tot de volgende meeting! :D
Deus Ex Machina!
culasse

Post by culasse »

Dank je voor de review. Als je dat zo leest begin je langzamerhand ook warm te lopen voor zo`n dif. Mocht volgend jaar mijn koppeling versleten zijn, loop ik er sterk over te denken om er tegelijk met een nieuwe koppelihng ook maar een sper in te laten zetten.

Even een vraagje; moet er bij installatie van een sper ook een speciale olie in de transmissie gegooid worden?
ee8

Post by ee8 »

met een quaife lsd kan gewoon de normale "bakolie" gebruikt worden.

en idd, zo'n lsd is heel erg aan te raden en heel erg leuk, rotondes uitaccelereren in 2nd is mijn nieuwe hobby 8) :D
slydawg

Post by slydawg »

Geen speciale olie nodig, gewoon honda mtf 3.
ee8

Post by ee8 »

slydawg wrote:Geen speciale olie nodig, gewoon honda mtf 3.

jep
Lucas79

Post by Lucas79 »

Update over het KNAK geluid bij hard remmen en/of insturen:

Het ligt dus NIET aan het smeervet tussen frame en subframe. Afgelopen dinsdag bij de dealer geweest en de monteurs daar laten horen wat het probleem is. Het blijken twee problemen te zijn. Er zit een zachte knak in wat veroorzaakt wordt door een lager vlak boven de schokdemper en de harde knak wordt veroorzaakt door twee defecte schokdempers. :-?

Daarnaast heb ik ook nog € 800,00 schade aan het onderste deel van de voorbumper, het onderste rooster en de kentekenplaat is krom. Deze worden beide vervangen. Er is drie weken geleden een duitse mevrouw achteruit met haar trekhaak tegen mijn auto gereden. Gelukkig was ze wel zo aardig om het melden en een kaartje af te geven met haar gegevens. Het leek in eerste instantie alleen een deuk in de nummerplaat, maar schijnbaar is ze er toch harder ingereden dan ik eerst dacht. We hebben contact gehad en ze zou het geld overmaken, even afwachten dus...

Voordeel is wel dat ik gelijk twee schade plekjes kwijt ben links en recht op de onderlip, geluk bij een ongeluk moeten we dan maar zeggen.
Deus Ex Machina!
Nick

Post by Nick »

Zo dan..voor 800 heb je ook de zwarte onderlip voor en achter he :wink:
Lucas79

Post by Lucas79 »

Gisteravond (11-10-08 ) nog even gauw Ferodo DS2500 brakepads geïnstalleerd samen Luc. (mijn eigen privé monteur :razz: ) Helaas paste alleen de voorste pads, achter was het een compleet ander type, deze zijn dus nog even standaard. Gelijk nog maar even de wielen van voor naar achter gewisseld.

Vandaag de FN2 even heerlijk uitgelaten op het TT Circuit te Assen tijdens het vrijrijden. Goeie test voor de LSD en de Ferodo's. Helaas kwam ik er pas na 6 rondes achter dat ik de VSA aan had laten staan. :slaan: Eerlijk is eerlijk, op het circuit doet die VSA (misschien in combi met de LSD) het heel goed. Het is net of je een arcade videospelletje aan het spelen bent. De auto rijd gewoon daarheen waar je stuurt. Er waren een paar bochten waar ik dacht: "waarom trekt ie nou niet lekker door de bocht, en waarom reageert het gas soms zo laat" :idea: Na de 6de ronde de VSA uitgezet, en kon meteen merken dat het wat harder werken was, maar de bochten die niet lekker gingen, gingen nu echt heerlijk. Al met al kan ik nu uit eigen ervaring zeggen dat de FN2 met Ferodo 2500 voor en een Quiafe LSD zich prima houdt op het circuit. De enige auto's die echt sneller gingen waren een paar Donkervoorts, en een Lotus Elise.
De laatste ronde schrok ik even, omdat de FN2 opeens enorm inhield als ik gas gaf. Wat bleek: benzine was op :o ops:

Mijn broertje was mee als bijrijder en hij heeft een filmpje gemaakt. Deze komt z.s.m. online.
Deus Ex Machina!
S.J.

Post by S.J. »

Ben benieuwd man! Klinkt erg positief allemaal.
Nick

Post by Nick »

Had er graag bij willen wezen :cry:

Maar klinkt super allemaal!!

Hoe zit het met de bandjes nu? :lol:
Lucas79

Post by Lucas79 »

Heb 4 nieuwe nodig :roll:

Maar na 46.000km met deze gereden te hebben, is dat volgens mij niet echt slecht. Wat mij betreft komen er weer Bridgestone Potenza RE50A onder. (tenzij iemand een veel beter idee heeft voor de FN2?)
Deus Ex Machina!
Nick

Post by Nick »

Lekker op die band blijven rijden!
slydawg

Post by slydawg »

Zag er heel netjes uit op Assen!
Heb nog gefilmd bij die chicane voor het rechte stuk, als ik em online mag zetten laat maar weten.
Lucas79

Post by Lucas79 »

slydawg wrote:Zag er heel netjes uit op Assen!
Heb nog gefilmd bij die chicane voor het rechte stuk, als ik em online mag zetten laat maar weten.

Geen probleem hoor. :D
Deus Ex Machina!
joeke

Post by joeke »

Wat denken jullie de beste dif is ;de Wavetrac of de Quaife,kent iemand een plaats in België die dif kan installeren?
Lucas79

Post by Lucas79 »

Maandag avond de auto weer opgehaald bij Auto Arnhem. Bumper is weer helemaal strak, en de schokdempers zijn vervangen. En,... JAaaaa eindelijk, alle knakjes en knikjes zijn eindelijk weg. :D

@Joeke, ik heb nu alleen ervaring met de Quaife LSD, en deze is alleen maar positief! Ook als je elders op het net zoekt/surft, dan lees je eigenlijk alleen maar positieve reacties. Deze australische dude is erg serieus bezig en heeft ook een Quaife en is er ook erg enthousiast over.
Deus Ex Machina!
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

Quaife. :toost:
joeke

Post by joeke »

Thanks,nu nog iemand vinden in België die dat installeren kan.
Locked