Vraag over remklauwen
Vraag over remklauwen
Effe een aantal vraagjes over remklauwen. Na hoeveel kilometer moet je deze vervangen? Ik zou graag rode rembklauwen willen hebben en wat is dan het verstandigst om te doen. Eerst nieuwe remklauwen kopen en deze dan rood spuiten of zijn er al rode remklauwenzo te koop. Welk merk hebben jullie voorkeur (brembo of Ferodo) en waarom? Mijn CTR heeft nu 82500km gelopen en is altijd normaal mee gereden. Alvast bedankt voor de info :lol: !
-
Jane86 wrote:Yeps, ik bedoelde inderdaad de remklauwen :roll: .
Op zich snap ik wel dat je als ze op zijn moet vervangen alleen, maar rond welke km stand is dat meestal 100000 bijvoorbeeld?
Remklauwen zelf vervang je niet zo snel, aangezien ze zelf niet echt slijten,
Wat wel slijt zijn de blokken die er inzitten..
Wil je meer remkracht dan je Big Brake kits kopen
Jane86 wrote:Yeps, ik bedoelde inderdaad de remklauwen :roll: .
Op zich snap ik wel dat je als ze op zijn moet vervangen alleen, maar rond welke km stand is dat meestal 100000 bijvoorbeeld?
Dat snapte ik, maar dat hangt dus heel erg van je rijstijl en het soort remblokken af, daarom is dat lastig te zeggen. Zou het zelf eigenlijk niet weten, ik check ze tijdens elke beurt, en als ze tijdens een controle bijna op zijn dan koop ik alvast nieuwe.
Je kunt trouwens ook gewoon de remklauwen schilderen met hammerite. dat is makkelijker dan spuiten want dan hoef je ze niet helemaal uit elkaar te halen (uit elkaar halen geeft wel beter resultaat natuurlijk).
dat de oem blokken en schijven bij normaal straatgebruik zat zijn ja..
hard rijden (straat-circuit)met de oem blokken en schijven heb je kans op fading en kromme schijven.. Dit is op te lossen met andere blokken bv de ferodo DS2500 ,schijven heb ik in elk geval nog niet krom gehad.(straat dus geen 30 min rijden)
de vraag is wat wil je? en hoeveel wil je er aan uit geven?
ik ben totaal 2 dagen kwijt geweest van het spuiten van de oem remklauwen..
en EBC suks (sorry)
hard rijden (straat-circuit)met de oem blokken en schijven heb je kans op fading en kromme schijven.. Dit is op te lossen met andere blokken bv de ferodo DS2500 ,schijven heb ik in elk geval nog niet krom gehad.(straat dus geen 30 min rijden)
de vraag is wat wil je? en hoeveel wil je er aan uit geven?

ik ben totaal 2 dagen kwijt geweest van het spuiten van de oem remklauwen..
en EBC suks (sorry)
Op een circuit heb ik nog nooit gereden en dat ga ik met de ctr ook niet proberen, beetje zuinig
. Maar op straat rij ik behoorlijk hard etc. Mijn voorkeur gaat uit naar ferodo. Ik wil er ongeveer 250 a 350 euro voor uitgeven en als het kan zelf wat minder :lol: . Moet je de remklauwen ook eerst nog zandstralen als je ze wilt spuiten?

Jane86 wrote:Op een circuit heb ik nog nooit gereden en dat ga ik met de ctr ook niet proberen, beetje zuinig. Maar op straat rij ik behoorlijk hard etc. Mijn voorkeur gaat uit naar ferodo. Ik wil er ongeveer 250 a 350 euro voor uitgeven en als het kan zelf wat minder :lol: . Moet je de remklauwen ook eerst nog zandstralen als je ze wilt spuiten?
Wat versta je precies onder hard rijden op straat?
Hoe zwaar belast je de remmen? Rem je altijd keihard op het laatste moment? Lijkt me onwaarschijnlijk op straat.
Voor straat gebruik denk ik dat de originele remmen meer dan zat zijn.
De meeste nemen Ferodo blokken omdat die af en toe ook het circuit op gaan of dat hun auto een beetje opgevoerd is.
Maar als je perse andere blokken wil zijn de Ferodos de juiste, die kosten minder dan 250 dacht ik.
En om de remklauwen rood te maken hoef je ze niet te zandstralen, gewoon opschuren met staalwol, zo'n staalsponsje en goed ontvetten, dan moet het goedkomen.
als je alles goedkoop (en goed)kan laten doen zou ik ze wel zandstralen. was ik in elk geval wel van plan de volgende keer. ik heb alles met een schuurborstel gedaan met die ijzeren pinnen a slijptol, duurde best lang, resultaat is goed maar op het einde van de dag was ik wel net pinhead..
zandstralen zal een 10×sneller gaan en het beter(haalt de verf beter weg)
als je dit kan of laten doen zou ik dit doen. houd wel rekening mee wat je doet je moet de remklauwen eraf halen a hefbrug en 2 dagen werk.
kosten: ferodo DS2500 ongv. 120€+ 20(verf)+5(DOT4) =150€
+ 2 dagen werk
zandstralen zal een 10×sneller gaan en het beter(haalt de verf beter weg)
als je dit kan of laten doen zou ik dit doen. houd wel rekening mee wat je doet je moet de remklauwen eraf halen a hefbrug en 2 dagen werk.
kosten: ferodo DS2500 ongv. 120€+ 20(verf)+5(DOT4) =150€
+ 2 dagen werk