THE END............TO BE CONTINUED
Jaren ben ik in het bezit geweest van een EE9. Een aantal van jullie zullen deze wellicht (nog) kennen.
Na deze een paar jaar geleden te hebben verkocht, kreeg ik een aantal maanden geleden de kans om een uniek exemplaar Civic SiR van het type EF9 te kopen, de grootmoeder van de hedendaagse Civic Type R's.
Deze kans kon ik bijna niet aan mij laten voorbij gaan en heb na veel wikken en wegen de sprong uiteindelijk in het diepe genomen.
De aankoop was een feit.
Inmiddels zijn er al wat maanden verstreken na de aankoop en staat de EF9 inmiddels veilig op Nederlandse bodem !
Het unieke van deze auto is de staat waarin deze verkeerd.
Sinds deze auto in maart 1990 gebouwd is, is er slechts 5600 km mee gereden.
De auto is gewoonweg nieuw !!
Het is alsof je 18 jaar terug bent in de tijd en je net de showroom uitrijdt met deze auto.
Nu nog even flink poetsen en wat aandachtspuntjes aan het lakwerk van het transport wegwerken.
Na deze een paar jaar geleden te hebben verkocht, kreeg ik een aantal maanden geleden de kans om een uniek exemplaar Civic SiR van het type EF9 te kopen, de grootmoeder van de hedendaagse Civic Type R's.
Deze kans kon ik bijna niet aan mij laten voorbij gaan en heb na veel wikken en wegen de sprong uiteindelijk in het diepe genomen.
De aankoop was een feit.
Inmiddels zijn er al wat maanden verstreken na de aankoop en staat de EF9 inmiddels veilig op Nederlandse bodem !








Het unieke van deze auto is de staat waarin deze verkeerd.
Sinds deze auto in maart 1990 gebouwd is, is er slechts 5600 km mee gereden.
De auto is gewoonweg nieuw !!
Het is alsof je 18 jaar terug bent in de tijd en je net de showroom uitrijdt met deze auto.
Nu nog even flink poetsen en wat aandachtspuntjes aan het lakwerk van het transport wegwerken.
S.J. wrote:Echt een hele mooie aanwinst! Je laat hem toch wel helemaal origineel he? Want volgensmij zijn ze echt niet meer te vinden in deze staat.
Hartelijk dank !
De EF9 blijft uiteraard geheel origineel.
Ik moet alleen een paar nieuwe banden eronder zetten, want die zijn 18 jaar oud !!
De orginele banden zijn volledig uitgedroogd en ingescheurd.
@ Wesley: Je hebt PM.
Hartelijk dank voor de complimenten !
Alle lof gaat overigens naar Benjamin, die heel veel inspanningen heeft gedaan om deze EF9 naar Nederland te halen.
Ik ben er zeer blij mee. De EP3 is "klaar" en kan mij nu volledig richten op de EF9. Alle vloeistoffen en riemen vervangen, etc.
De mistlampen zijn overigens een optie geweest in Japan.
Sommige zullen het wellicht als een vlag op een modderschip staan, maar wellicht het exclusieve van deze lampen en het "lelijke" voorkomen ze juist zo bijzonder maken.
Groeten.
Alle lof gaat overigens naar Benjamin, die heel veel inspanningen heeft gedaan om deze EF9 naar Nederland te halen.
Ik ben er zeer blij mee. De EP3 is "klaar" en kan mij nu volledig richten op de EF9. Alle vloeistoffen en riemen vervangen, etc.
De mistlampen zijn overigens een optie geweest in Japan.
Sommige zullen het wellicht als een vlag op een modderschip staan, maar wellicht het exclusieve van deze lampen en het "lelijke" voorkomen ze juist zo bijzonder maken.
Groeten.
Eindelijk is hij er dan 8)
Helaas kon ik niet mee om hem op te halen. Wilde hem érg graag in het echt zien.
Heb het al eens tegen B gezegd, laat hem sowieso heel (anders krijg je klappen), en probeer er zo min mogelijk in te rijden.
Dit wordt, nee IS, een museum stuk. Behandel hem ook zo en rij er alsjeblieft zo min mogelijk in.
Je hebt de mooiste EF9 gekocht die er op dit moment in de wereld rond rijdt.
Helaas kon ik niet mee om hem op te halen. Wilde hem érg graag in het echt zien.
Heb het al eens tegen B gezegd, laat hem sowieso heel (anders krijg je klappen), en probeer er zo min mogelijk in te rijden.
Dit wordt, nee IS, een museum stuk. Behandel hem ook zo en rij er alsjeblieft zo min mogelijk in.
Je hebt de mooiste EF9 gekocht die er op dit moment in de wereld rond rijdt.