Olie op de weg

Voor alle filmpjes, auto gerelateerde foto's en meeting verslagen
Katana

Post by Katana »

Precies heren, graag gedaan :wink:
MooZleZ

Post by MooZleZ »

S.J. wrote:
RedSun wrote:Hoe weet je dat het een quattro is? Zegt hij dat ofzo?

(heb hem zonder geluid gekeken)

Net na de slip zegt ie Quattro

Katana wrote:Het lijkt erop dat hij ruim van te voren een waarschuwing krijgt via matrix borden. Daarna blijft hij veel te hard door rijden met de bijna crash als gevolg.

Daarna gaat hij op een plaats vlak na het gladde punt stil staan en stapt uit?!? Helemaal geen goed idee (rijden volgens mij een hoop andere auto's op de weg die ook het gladde punt tegen gaan komen)

Domme actie

Ik zie niets op de borden staan.

eigenlijk is het de stem op de cd (neem aan dat t een cd is) die cuatro zegt.. is zoiets van "iets"MIX CUATRO
RedSun

Post by RedSun »

mr. X wrote:Ben ik het met je eens Frans. Ik moet inderdaad even mijn mening enigsinds bijstellen.

De opzet van de matrix borden zijn wel goed, was het niet dat al die zakenpikjes nog snel even voor je moeten kruipen. Zodoende komen ze veels te hard aan, gaan te hard en te lang op de rem. Remmen verder af dan het verkeer waar ze naartoe rijden en staan uiteindelijk stil. Zodoende verplaatst de file zich ook altijd en krijg je de golf beweging (die wordt ook nog veroorzaakt door meerdere redenen, maar dit is er wel een van). Dit is ook de reden dat het verkeer tot een complete stop kan komen op de snelweg.
Denk er eens over na. Het is toch absurd om te beseffen dat je STIL staat op een SNELweg? Je moet gas geven op een snelweg, niet op de rem, dat is negens voor nodig.
Helaas snapt niemand dat, als je simpel doet wat op de borden staat, lost de file vanzelf oplost.

Dat is niet helemaal waar, invoegend verkeer moet ruimte krijgen om er tussen te kunnen, helaas geven niet veel mensen die ruimte. Als je anticipeert en een gaatje laat vallen van te voren ritsen ze er zo tussen.
Helaas gunt niemand elkaar wat tegenwoordig.

Tevens heb je bij afgesloten baantjes door ongevallen oid ook stilstaand verkeer. Logisch want men moet van 3 naar 4 baantjes.
Dus niet remmen en je aan de borden houden zal niet in alle gevallen effectief zijn.
Nana korobi ya oki
mr. X

Post by mr. X »

Steven,

Helaas weet ik goed waar de schoen wringt maar niemand luistert naar me.

Invoegend verkeerd deze dagen vraagt niet meer op ruimte. Die pakken ze. Ze benutten de invoeg stroken niet waardoor ze met een veels te lage snelheid tussen het aanstormende verkeer MOETEN. Want zoals gezegd, ze vragen niet ze duwen hem er gewoon tussen. Het liefst schieten ze nog met een vaart van 80 naar de meest linker baan.

Wat heeft dat als gevolg? Het overige verkeer moet op de rem.
Wat heeft dat als gevolg? Het invoegend verkeer komt na een tijdje met een hogere sneheid aan dan het overige verkeer.
Wat heeft dat als gevolg? Ze moeten harder afremmen, rijden tot het einde van de invoegstrook, duwen hem ertussen, gaan te hard op de rem, staan stil

Voilá, file.

Het is zo makkelijk en ook zo goed op te lossen.

Van 2 naar 4 rijbanen is totaal geen oplossing alleen een verlegging van het probleem. Maargoed we zullen zien wie er gelijk krijgt. Het zal mijn tijd wel duren :-)
wilco

Post by wilco »

Als het fileprobleem zo makkelijk is dan was het zo opgelost, éénmaal is het niet zo makkelijk zoals jij zegt.
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

ben het wel met X eens99%,maar niet helemaal:

je hebt invoegend verkeer: pak hier de 2 sec regel van oompje spee bij.(zoals het hoort volgens expert spee)

de auto's die een andere auto laten invoegen remmen dus af,probleem wordt dus opgeschuift naar achter a een x uren.
=probleem verleggen niet oplossen :cry: en denk niet dat je het red met een invoegstrook van 500 meter a 2uur een auto met 80km/u..

maar volgens mij is deze discussie al in verschillende topic's gevoerd :D

eindresultaat:meer bloed(bier)druk als er weer zo'n nieuwe(lease) gebakje a frikandel iets em er ff tussen propt omdat ik liever wat meer afstand hou.. en laat wat uitrollen en ze beginnen van achter te toeteren :-?(zoals zelf meegemaakt)
Locked