Brandblusser in ITR. Waar monteren?
Brandblusser in ITR. Waar monteren?
Zaterdag 15 november ga ik naar een circuitdag op Spa Francorchamps. Omdat het daar verplicht is (en wel zo veilig) om een brandblusser aan boord te hebben heb ik zaterdag een blussertje gekocht bij Biesheuvel.
Er zit montagemateriaal bij de blusser, maar hiervoor moet ik gaten boren in de bodemplaat en eigenlijk zie ik dat niet echt zitten.
Heeft iemand een idee hoe en waar ik die blusser het best kan monteren zonder dat ik de boormachine hoef te pakken.
Alvast bedankt.
Er zit montagemateriaal bij de blusser, maar hiervoor moet ik gaten boren in de bodemplaat en eigenlijk zie ik dat niet echt zitten.
Heeft iemand een idee hoe en waar ik die blusser het best kan monteren zonder dat ik de boormachine hoef te pakken.
Alvast bedankt.
- Gaskleppie
Kun je niet je passagiers stoel eruit halen en die bout gaten gebruiken om zodoende een mooie beugel te maken waar de brandblusser helemaal in klikt?
Dat lijkt me niet zo moeilijk en haalbaar.
Andere optie is dat je een beugel maakt die vast zit op de voorste twee bouten van de stoel bevestiging.
Geen geboor in de auto, geen lelijke oplossing die je nog lang blijft zien, en makkelijk te verwijderen (zelfs ter plekke)
Andere optie is dat je een beugel maakt die vast zit op de voorste twee bouten van de stoel bevestiging.
Geen geboor in de auto, geen lelijke oplossing die je nog lang blijft zien, en makkelijk te verwijderen (zelfs ter plekke)
mr. X wrote:Kun je niet je passagiers stoel eruit halen en die bout gaten gebruiken om zodoende een mooie beugel te maken waar de brandblusser helemaal in klikt?
En niet te vergeten veiliger dan klitteband :!:
Katana wrote:Mooie oplossing Robin.
Ik moet er ook nog een inzetten met AFFF.
Vind het beugel idee voor de voorstoelen ook wel wat, mooi een klusje voor de winter. ATR 7/50 van Guus had dit ook in 1999. Zag er netjes uit.
Al is jou oplossing veel beter voor de gewichts balance :wink:
Merci Frans...
Alles hangt met elkaar samen... Rij je vaak alleen of met passagier, moet je er alleen zelf bijkunnen of ook van buitenaf, etc...
MIJN oplossing was beter voor MIJN gewichts balans... ook hier hangt weer alles samen met alles en zal het voor een ieder weer anders zijn.
Je kunt er heel ver mee gaan natuurlijk...
(Bij mijn plaatsbepaling heb ik ook een paar dingen meegenomen in de overweging)
Blusser monteren op de montagepunten van de bijrijdersstoel is voor mij geen optie, er moet namelijk ook nog een instructeur mee kunnen.
De oplossing van Robin vind ik ook mooi, vooral dat het reserve wiel er nog bij kan en die houten plaat erop. Kan je hem altijd in je auto houden, helaas wel weer gaatjes boren.
Heb trouwens precies dezelfde blusser gekocht als Robin.
De oplossing van Robin vind ik ook mooi, vooral dat het reserve wiel er nog bij kan en die houten plaat erop. Kan je hem altijd in je auto houden, helaas wel weer gaatjes boren.
Heb trouwens precies dezelfde blusser gekocht als Robin.
Wat ik eigenlijk bedoel:
Je kunt de brandblusser ook monteren tussen voorkant van de bijrijders stoel en vloer.
Als je op deze foto naar het voorste bevestegingspunt kijkt, zou ik een beugeltje maken zodat hij daar zo dicht mogelijk tegenaan komt. Ik heb helaas geen foto van de bijrijders kant, anders had ik er even op kunnen tekenen wat ik precies bedoel. Zodoende kan de stoel erin blijven en je nog een passagier meenemen.
Je kunt de brandblusser ook monteren tussen voorkant van de bijrijders stoel en vloer.

Als je op deze foto naar het voorste bevestegingspunt kijkt, zou ik een beugeltje maken zodat hij daar zo dicht mogelijk tegenaan komt. Ik heb helaas geen foto van de bijrijders kant, anders had ik er even op kunnen tekenen wat ik precies bedoel. Zodoende kan de stoel erin blijven en je nog een passagier meenemen.
- Gaskleppie
Ik heb het idee van Frank en Maarten gebruikt, en dit is het resultaat.
Hoop dat de foto's een beetje duidelijk zijn, moest mezelf nogal in een moeilijke hoek draaien om het er een beetje goed op te krijgen.
De brandblusser bij de bijrijders stoel is wel ideaal, blusser is snel te pakken en de passagier heeft totaal geen last van het apparaat. Was eerst van plan om het alleen te monteren bij circuitdagen, maar ik laat het nu lekker zitten.

Hoop dat de foto's een beetje duidelijk zijn, moest mezelf nogal in een moeilijke hoek draaien om het er een beetje goed op te krijgen.
De brandblusser bij de bijrijders stoel is wel ideaal, blusser is snel te pakken en de passagier heeft totaal geen last van het apparaat. Was eerst van plan om het alleen te monteren bij circuitdagen, maar ik laat het nu lekker zitten.