Coilovers

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
LCR

Coilovers

Post by LCR »

Hoi luitjes,

Welke coilover past beter voor de ATR (normaal gebruik en af en toe circuit)
Zelf denk ik na weekjes zoeken aan de KW variant 1 (volgens mijn geen variant 2 voor CH1) ,maar d'r zijn ook andere alternatieven z.a Bilstein,Tein,JIC magic, etc
Graag jullie mening.....
C1nder

Post by C1nder »

Van KW is er alleen de Variant 1 voor ja. Tein superstreets van de CL1 (Accord Euro R) passen ook. K-Sport heeft ook een set. Voor de rest weet ik het niet, maar normaal passen alle sets van de CL1 dus.
Welke nu net de beste is, weet ik niet. Ik ben heel tevreden over mijn KW's. Maar als het zou mogen in België, zou ik misschien wel de Tein set genomen hebben.
LCR

Post by LCR »

C1nder wrote:Van KW is er alleen de Variant 1 voor ja. Tein superstreets van de CL1 (Accord Euro R) passen ook. K-Sport heeft ook een set. Voor de rest weet ik het niet, maar normaal passen alle sets van de CL1 dus.
Welke nu net de beste is, weet ik niet. Ik ben heel tevreden over mijn KW's. Maar als het zou mogen in België, zou ik misschien wel de Tein set genomen hebben.

Tein heeft meer mogelijkheden voor dit ene setje
Voor Tein moet ik een garage zien te vinden die het voor me doet.. :cry:
Wie o wie ken er een garage in A'dam die HET doet
RedSun

Post by RedSun »

Kan wel ff vragen of mijn broertje het voor je wil doen.
Die is monteur bij Lexus en klust op zaterdagen beetje bij.
Nana korobi ya oki
ToyZ

Post by ToyZ »

Heb geen ervaring met een ATR, maar wel met verschillende schroefsetjes op diverse auto's. Kort en bondig komt het erop neer, dat ik iedere keer weer terug val op de KW variant 1. Simpelweg vanwege het feit door alle instelmogelijkheden van een schroefset met hardheid instelling, topmounts, etc. je al snel een verkeerde balans in je auto brengt.

Voor de hardcore circuitsfans een absolute must, maar voor af en toe een circuitdag zou ik eerder gaan voor een perfect uitgebalanceerd setje de engineers van de fabrikant al voor je uit hebben gevonden.
LCR

Post by LCR »

ToyZ wrote:Voor de hardcore circuitsfans een absolute must, maar voor af en toe een circuitdag zou ik eerder gaan voor een perfect uitgebalanceerd setje de engineers van de fabrikant al voor je uit hebben gevonden.

En deze is...?
LCR

Post by LCR »

RedSun wrote:Kan wel ff vragen of mijn broertje het voor je wil doen.

Hmmmm, kan dat? Een Honda in een Toyota/Lexus garage :roll:
Wat NOG BETER is: regel een testrit met de Lexus IS F :twisted:
Delta_lima

Post by Delta_lima »

tein wordt afgekraakt op Honda usa forums, ze nemen daar vooral KW.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

LCR wrote:
RedSun wrote:Kan wel ff vragen of mijn broertje het voor je wil doen.

Hmmmm, kan dat? Een Honda in een Toyota/Lexus garage :roll:
Wat NOG BETER is: regel een testrit met de Lexus IS F :twisted:

Moet zeker kunnen. Mijn ITR heeft zelfs ooit op de brug van de Jaguar garage gestaan in Hasselt. :wink:
S.J.

Post by S.J. »

Tein heb ik ook nog niet echt goede verhalen over gehoord. Ik denk dat KW de beste optie is. Tein is populair omdat het uit japan komt maar de sets komen vaak vol met roest onder de auto's vandaan.
baRt

Post by baRt »

Er is een yank (autocrosser) die de gehele meuk op een testbank voor schokbrekers heeft gezet.

Volgens hem zijn er slechts TWEE merken, waarvan alle 4 de dempers (of 2 aan 2, hoe je het wilt) binnen kleine marges hetzelfde doen. De andere hebben gewoon grotere afwijkingen in 'effect' tussen de dempers die in EEN set verkocht worden.

Die twee zijn Bilstein en KW.

De japanse merken had hij stuk voor stuk geen goed woord voor over, tenzij je naar de erg dure sets gaat kijken (3000$+) en zelfs dan was het niet altijd geweldig.

Ook de verstelling van de demping gaat naar de randen (full-soft of full-hard) niet meer lineair zachter of harder, niet eens logaritmisch.

Ik moet de link eens terugzoeken, maar het was eoa dude die vrij hoog LIJKT te staan aangeschreven (hey, het is en blijft iets wat ik op het internet heb gelezen he, laten we eerlijk blijven).

In de praktijk: ik heb met Koni en Tein gereden en ik vind Tein beter dan Koni. Nu ga ik voor KWv3. Is dat dankzij het verhaal van die dude? Heeft er wel mee te maken. KW is namelijk ZEKER een van de betere opties, ook al is het niet ubergeilsuperduperJDMyooooowwww
RedSun

Post by RedSun »

TEIN is dus overrated? Heeft die gozer ook spoon en Mugen getest?

@ LCR als jij moksi mitti (weet ik hoe je het schrijft) voor mijn broertje meeneemt doet hij extra voorzichtig :D

Je kunt ook naar de VW garage maar dan slaat je motor af zodra je naar binnen rijdt. Ingebouwde failsafe.

Lexus is (zoals Bart als zei) SUPERDUPERJDMYOOOWWWWW

Die houden we ering Bart, klinkt vet hahahaha
Nana korobi ya oki
slydawg

Post by slydawg »

Nou, ik rij met een Tein set en ben er tevreden over, helemaal geen roestvorming of wat dan ook.
Tja, goedkoop is het niet maar heb geen tijd en zin om met allerlei andere/goedkopere merken te expirimenteren en uiteindelijk hetzelfde of meer kwijt te zijn dan dat duurdere merk.
Locked