FN2 Nighthawk Black Pearl

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
S.J.

Post by S.J. »

Welkom. Zwart is een hele mooie kleur voor een FN2.
Luud

Post by Luud »

S.J. wrote:Welkom. Zwart is een hele mooie kleur voor een FN2.

ik heb in mijn vorige civic 15 jaar gereden en durfde niet de rode te kopen omdat er na zoveel jaar er van de rode kleur niet veel meer over is, met deze auto in zwart heb je veel water en benzine nodig :razz: :D
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Luud wrote:

ik heb in mijn vorige civic 15 jaar gereden en durfde niet de rode te kopen omdat er na zoveel jaar er van de rode kleur niet veel meer over is, met deze auto in zwart heb je veel water en benzine nodig :razz: :D

Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Ik heb al 8 jaar een rode ITR en eerlijk gezegd blijft er van de lak op dit moment niet veel goeds meer van over.
Hoe mooi het ook is als hij nieuw is, rood koop ik niet meer.
Luud

Post by Luud »

ITR897 wrote:
Luud wrote:

Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Ik heb al 8 jaar een rode ITR en eerlijk gezegd blijft er van de lak op dit moment niet veel goeds meer van over.
Hoe mooi het ook is als hij nieuw is, rood koop ik niet meer.

ik heb 3 uur proef gereden in de rode CTR, echt fantastische kleur todat na verloop van tijd de zon haar werk heeft gedaan ook al zeggen ze dat het niet meer zou mogen gebeuren.

ImageImageImageImage
Image Image Image
Luud

Post by Luud »

trouwens schiet mij te binnen dat ik op deze CTR de aktie die toen gold genomen heb (nav. en parkeersensoren voor 299 EUR), achteraf bleek dat dit eigenljk niet voor de Type R bedoeld was :lol:
zijn er nog meer die deze optie hebben op hun CTR :?:
culasse

Post by culasse »

unicorn wrote:Ik heb het gehoord, het klinkt toch een beetje als die "KNAK" die ik (en Nick) ook hebben. Ik hoorde de knak vandaag toevallig ook na 10m achteruitrijden. Ik hoor de knak ook bij hard remmen en soms bij hard insturen. Dat hard remmen kan je al testen vanaf 50kmh. (bij mij hoor ik het dan al, zei het zachtjes) Als het dezelfde knak is, schijn je het te kunnen oplossen met (ander) smeervet tussen frame en subframe. Ik heb er begin volgende week weer contact over met de dealer.

Grtz.

Hmm, ik heb geen last van deze geluiden. Maar ik blijft het toch raar vinden. Ik heb er wat over zitten piekeren, maar ik kan niks bedenken wat het zou kunnen zijn. Het onderstel en de bodemplaat van de FN2 is afgeleid van de Honda Jazz. Zou het kunnen zijn dat er bij dit model ook van die rare geluiden hoorbaar zijn?
Iets soortgelijks valt er ook te noteren bij de Amerikaanse Civic SI. Ik heb op diverse fora daar gelezen dat er bij dit model net zulke geluiden waren te horen. Het was wel zo dat dit een soort van repeterende klopgeluiden waren, vooral bij insturen van een krap bochtje. Hier en daar bleek het om een loszittende motortraverse te gaan. er zaten enkel bouten wat los. Een deskundige zei dat dit te wijten was aan een te sterk werkende struurbekrachtiging. Volgens hem verdiende het aanbeveling om niet aan het stuur te draaien als de wagen stilstond. Door de krachten die ontstaan door de hefboomwerking van de stuurarmen op de draagarmen zou de wielophanging de ontstane krachten op zijn beurt doorgeven aan de volgende partij, in dit geval de motortraverse. Ik weet niet in hoeverre dit voorbeeld valt te herleiden naar het probleem in dit topic. De Amerikaanse Civic heeft stalen draagarmen en een stalen subframe. De FN2 heeft deels aluminium en stalen onderdelen. Het subframe bestaat uit een centraal stalen traverse gedeelte met daaraan vastgeschroefd aluminium hulpframes waaraan weer de aluminium draagarmen vastzitten. Het is me opgevallen dat de rubberen lagerzittingen tussen de draagarmen en de hulpframes buitenproportioneel groot zijn. Ik kon ze met een vinger zo een eind indrukken, zo zacht waren ze. Dit betekent dat er, voor wat betreft caster een hoop speling in de wielophanging zit. Misschien heeft Honda dit expres zo gedaan. Verder heeft men bij de hulpframes elk een boutverbinding weggelaten. Waarom ze dat gedaan hebben weet ik niet. Was zeker niet nodig, of de bodemplaat was op dat punt niet sterk genoeg wellicht. Ik weet niet of iemand anders dit is opgevallen, maar de aluminium draagarmen en hulpframes geven een hoop geluid van de banden door. Aluminium geleid goed. Het kan ook zijn dat juist daarom de rubberen lagerzittingen zo dik zijn.
Ik wilde dit gewoon even in de discussie gooien, misschien dat er bij iemand het kwartje valt en er een oplossing voor het krak geluid komt.
bartman

Post by bartman »

ja ik heb da ook die 'krak', idd bij remmen of insturen..

@ Luud: ja die opties hebbek ook.
mr. X

Post by mr. X »

Ja zwart is mooi,

mooi,

mooi man!

Eigenlijk wil ik het niet toegeven, maar zou er graag een keer in gaan rijden :wink:
Katana

Post by Katana »

Welkom Luud, zwart staat de FN2 goed

@Maarten; zullen we uw naam aanpassen naar FN2-X?
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

:shock: wat is de planning X?
accordR alias AccordS

Post by accordR alias AccordS »

Luud wrote:trouwens schiet mij te binnen dat ik op deze CTR de aktie die toen gold genomen heb (nav. en parkeersensoren voor 299 EUR), achteraf bleek dat dit eigenljk niet voor de Type R bedoeld was :lol:

Ik kreeg ook die aanbieding.

Wij hebben het niet gedaan.
Ik vind het niks dat scherm vastgeschroefd op het dashboard,
en parkeersensoren vind ik zelf ook geen gezicht, die doppen in je bumper.

dat is in ieder geval mijn mening. :wink:
Lucas79

Post by Lucas79 »

Hoi Luud,

Mooie kleur in het zwart. Al blijft mijn favo kleur toch Milano-Red (of eigenlijk CHW, maar die is er (nog) niet.

Ik ben voor de "KRAK" wederom naar de dealer geweest en het was niet smeervet tussen frame en subframe. Ik heb twee problemen. De harde "KRAK" bij insturen en remmen zijn waarschijnlijk mijn schokbrekers, hier krijg ik twee nieuwe voor en de wat zachtere "KRAK" bij het achteruit rijden dat is een lagertje boven de schokbreker, deze wordt meteen ook vervangen.

Grtz
Deus Ex Machina!
mr. X

Post by mr. X »

[quote="Katana"]Welkom Luud, zwart staat de FN2 goed

@Maarten]

Joh er zijn zoveel mooie dingen 8)

Een gele EK9 met een CBR 600-RR on the side is ook aantrekkelijk :D
Katana

Post by Katana »

mr. X wrote:
Katana wrote:Welkom Luud, zwart staat de FN2 goed

@Maarten]

Joh er zijn zoveel mooie dingen 8)

Een gele EK9 met een CBR 600-RR on the side is ook aantrekkelijk :D

8) O yes
Luud

Post by Luud »

accordR alias AccordS wrote:
Luud wrote:trouwens schiet mij te binnen dat ik op deze CTR de aktie die toen gold genomen heb (nav. en parkeersensoren voor 299 EUR), achteraf bleek dat dit eigenljk niet voor de Type R bedoeld was :lol:

Ik kreeg ook die aanbieding.

Wij hebben het niet gedaan.
Ik vind het niks dat scherm vastgeschroefd op het dashboard,
en parkeersensoren vind ik zelf ook geen gezicht, die doppen in je bumper.

dat is in ieder geval mijn mening. :wink:

Mocht ik ooit die navi eruit gooien dan heb ik klaarliggen een nieuwe plaat
waarop de navi gemonteerd is (16 EURO excl) :wink:
De doppen in de bumper zie ik zelf niet :razz:
Locked