Ben ik de pineut? Getekent voor beschadigd pakket..
-
- Posts: 695
- Joined: Tue Sep 04, 2007 8:33 pm
Delta_lima wrote:Maatje van me heeft het zelfde probleem met een J'sracing titanium uitlaatlijn en dus tip, hij heeft een nieuwe tip laten afsturen en deze wordt soon erop gelast.
Alleen zijn tip zag er erger uit.
Pff, echt frustrerend hoeveel schade de post veroorzaakt. En dankzij de regel eerst tekenen voordat je een pakje mag openen komen ze in 99 van de 100 gevallen onder de door hun veroorzaakte schade uit.
Ik denk als die regel er niet was, de post een stuk voorzichtiger zou omspringen met onze pakketjes, omdat het ze anders geld gaat kosten.
Heeft die maat van jou nog iets kunnen verhalen ergens?
Om titanium te laten lassen moet je zeker naar een specialist toe of niet?
Ik denk even hard op. Voor als mensen die dit lezen in een soortgelijke situatie zitten.
Creditcard verzekering. Nou zijn er veel CC's waar dit standaard is. Helaas niet bij de de Postbank Card. Ik ga een andere CC nemen zodat ik wel in de toekomst verzekerd ben. Maarja heb ik nu niets aan natuurlijk.
Creditcard verzekering. Nou zijn er veel CC's waar dit standaard is. Helaas niet bij de de Postbank Card. Ik ga een andere CC nemen zodat ik wel in de toekomst verzekerd ben. Maarja heb ik nu niets aan natuurlijk.
Volgens mij krijg je gewoon een nieuwe of een nieuwe tip hoor.
Of van Toda of van hun postverwerker.
Het is niet voor niks insured. Laat hun maar uitzoeken waar het fout is gegaan, jij bent pas eigenaar als tie op de mat ligt en het is duidelijk daarvoor al fout gegaan.
Ik zou Toda mailen of bellen en zeggen dat ze hem terugkrijgen en dat ze een nieuwe op mogen sturen.
Jammer dat je weer lang moet wachten maar dan heb je wel een rechte..
Of van Toda of van hun postverwerker.
Het is niet voor niks insured. Laat hun maar uitzoeken waar het fout is gegaan, jij bent pas eigenaar als tie op de mat ligt en het is duidelijk daarvoor al fout gegaan.
Ik zou Toda mailen of bellen en zeggen dat ze hem terugkrijgen en dat ze een nieuwe op mogen sturen.
Jammer dat je weer lang moet wachten maar dan heb je wel een rechte..
Nana korobi ya oki
Mail gehad van de webshop.
Ze geven aan dat het wel verzekerd is maar dat dat proces wel 6maanden kan duren. Hij raad aan het te laten repareren.
Heb ik ook nog een mailtje van EPS gehad. Die geven aan dat ze het kunnen verbeteren maar dat het nooit 100% wordt.
Daardoor maar besloten toch op de verzekering te gooien. Ik ben een pietje precies, en als iets niet zo mooi is al ie hoort te zijn dan stoor ik mij eraan.
Vanmiddag een belletje doen daarover. Ik hoop dat het sneller dan 6maanden is.
Ze geven aan dat het wel verzekerd is maar dat dat proces wel 6maanden kan duren. Hij raad aan het te laten repareren.
Heb ik ook nog een mailtje van EPS gehad. Die geven aan dat ze het kunnen verbeteren maar dat het nooit 100% wordt.
Daardoor maar besloten toch op de verzekering te gooien. Ik ben een pietje precies, en als iets niet zo mooi is al ie hoort te zijn dan stoor ik mij eraan.
Vanmiddag een belletje doen daarover. Ik hoop dat het sneller dan 6maanden is.
RedSun wrote:Kan me voorstellen dat ze dat roepen omdat ze zelf ook geen zin hebben in het gezeik.
Idd op de verzekering gooien en afwachten, ik zou eisen dat ze alvast een nieuwe opsturen als ze een klant willen behouden
Dat klopt. Maar ik wil ze niet meteen al als vijand hebben dus ik probeer het op het moment nog op de vriendelijke manier.
Daarin noem ik wel wat zaken over dat ik een goede klant ben die al 1500 euries heeft uitgeven daar. Meneer begrijpt dan donders goed dat ik daar niets meer koop als ik niet netjes behandeld wordt. Maar ik hou het gesprek nog vriendelijk... Meteen gaan eisen werkt meestal averechts. Plus de verzekering is de enige poot waar ik nog op kan staan. De rest moet uit goede wil komen van het bedrijf.
Maarja, ik heb natuurlijk ook maar beperkt geduld.
Sander wrote:RedSun wrote:Kan me voorstellen dat ze dat roepen omdat ze zelf ook geen zin hebben in het gezeik.
Idd op de verzekering gooien en afwachten, ik zou eisen dat ze alvast een nieuwe opsturen als ze een klant willen behouden
Dat klopt. Maar ik wil ze niet meteen al als vijand hebben dus ik probeer het op het moment nog op de vriendelijke manier.
Daarin noem ik wel wat zaken over dat ik een goede klant ben die al 1500 euries heeft uitgeven daar. Meneer begrijpt dan donders goed dat ik daar niets meer koop als ik niet netjes behandeld wordt. Maar ik hou het gesprek nog vriendelijk... Meteen gaan eisen werkt meestal averechts. Plus de verzekering is de enige poot waar ik nog op kan staan. De rest moet uit goede wil komen van het bedrijf.
Maarja, ik heb natuurlijk ook maar beperkt geduld.
Je moet ook niet meteen eisen gaan stellen maar vriendelijk vragen uiteraard. Volgens mij zijn zij namelijk verantwoordelijk totdat het product officieel van eigenaar wisselt. Als je het hoog opspeeld (niet doen meteen uiteraard) dan win je. Consumenten staan erg sterk namelijk.
Daarbij komt dat je maar een heel klein deel van de omzet bent en het voor hun erg duur is als jij negatieve reclame de wereld in brengt op meetings e.d. in de tuningswereld.
Dus zijn zij er het meest bij gebaat om het snel en goed op te lossen.
Als ze tenminste een beetje slimme marketing mensen hebben maar dat verwacht ik zeker wel.
Nana korobi ya oki
Thanks Martijn. Ik heb je een pbtje gestuurd!
Even een algemene update. Ik heb vandaag nog contact gehad met een restyler van een goed schade bedrijf. Die zegt niets aan doen, dat krijg je nooit meer mooi. Titanium schijnt niet zomaar terug te buigen te zijn en laat altijd sporen achter.
Helaas nog geen contact met tnt gehad. Werk liep uit en kon niet op tijd thuis zijn om te bellen. Tnt kan ik niet op mijn werk bellen omdat je minimaal 15min in de wacht staat. Dus morgen maar.
Even een algemene update. Ik heb vandaag nog contact gehad met een restyler van een goed schade bedrijf. Die zegt niets aan doen, dat krijg je nooit meer mooi. Titanium schijnt niet zomaar terug te buigen te zijn en laat altijd sporen achter.
Helaas nog geen contact met tnt gehad. Werk liep uit en kon niet op tijd thuis zijn om te bellen. Tnt kan ik niet op mijn werk bellen omdat je minimaal 15min in de wacht staat. Dus morgen maar.
Sander wrote:Beetje informeert, en het is mogelijk de einddemper los te bestellen bij Toda Europe. Dus mocht het allemaal niet lukken heb ik altijd nog een achterdeurtje..
als je het kan verhalen ergens zou ik dit als optie 1 houden..
voor hun goedkoper en jij zit geen X maanden te wachten.
(2×blij= beste

D_ToXx² wrote:Sander wrote:Beetje informeert, en het is mogelijk de einddemper los te bestellen bij Toda Europe. Dus mocht het allemaal niet lukken heb ik altijd nog een achterdeurtje..
als je het kan verhalen ergens zou ik dit als optie 1 houden..
voor hun goedkoper en jij zit geen X maanden te wachten.
(2×blij= beste)
Ja dat lijkt mij ook ideaal.
Updateje situatie:
Gister met TNT aan de lijn gehangen. Op zich goed geholpen voor een keertje door TNT. Maarheel veel verder ben ik niet gekomen door TNT te bellen. Ze hebben een notatie gemaakt van de schade. De officiele claim moet van de afzender komen bij zijn eigen post service. Dus ik gemailed naar de shop of ze de claim kunnen indienen voor mij. Tot op heden nog geen reactie gehad erop.
Gister kreeg ik nog en belletje van Martijn. Hij wist me vanalles over titanium te leren. Over zuurbehandelingen e.d.. Zijn kennisuit de medische wereld bevestigde nog even wat ik al van andere partijen gehoord had. De kans is klein dat je het ooit weer 100% kan krijgen.
Dus ja, nu even wachten tot ik van de verkoper iets hoor voordat ik iets begin te bestellen bij Toda Europe. Wel zwaar, dat wachten. Ik wil gewoon lekker rijden met de nieuwe uitlaat! :wink: