Moet ik belasting enz. betalen als

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
slydawg

Moet ik belasting enz. betalen als

Post by slydawg »

ik bv. een auto onderdeel wegstuur naar een niet EU land voor behandeling en dat onderdeel vervolgens weer NL land binnenkomt?
Heb een beetje zitten kijken bij de douane site enz maar niet echt wat gevonden.
RedSun

Post by RedSun »

Als je het hier hebt gekocht dan heb je al belasting betaald.
Dus dan niet. Moet je wel de originele aankoopbon hebben denk ik.
Nana korobi ya oki
slydawg

Post by slydawg »

Van de auto dan....
Wordt lastig om aan te tonen dat ik bv een versnellingsbak had weggestuurd die ik nu weer retour krijg.
wesjes

Post by wesjes »

Als het goed is betaal je daar niks voor man,

Aangezien dit een gebruikt onderdeel is/reparatie, BTW is namelijk al betaald.

Eventueel de verzendbon bewaren kan je later als bewijs gebruiken.
slydawg

Post by slydawg »

wesjes wrote:Als het goed is betaal je daar niks voor man,

Aangezien dit een gebruikt onderdeel is/reparatie, BTW is namelijk al betaald.

Eventueel de verzendbon bewaren kan je later als bewijs gebruiken.

Ohhhh ja!
Pff dat ik daar niet aan dacht :roll: :o ops:
Roy

Post by Roy »

Wordt de K-pro opnieuw afgesteld? :wink:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Ho even!
Zo makkelijk gaat dat niet.
Ik heb destijds mijn motor naar de states gestuurd en daar wilde ik natuurlijk ook geen belasting over betalen als hij terug kwam.
Ik heb toen alles uitgezocht en de enige die dit soort dingen toen deed was Fedex.
Daar moet je om speciale papieren vragen die aangeven dat je iets opstuurt wat later weer terug komt en dus zonder import belasting en BTW weer binnen moet komen.
De terug zender MOET een kopie bij de zending stoppen als hij terug komt anders kan het nog mis gaan en kan je als nog betalen....

Alleen Fedex deed het toen. Als reden was dat alleen zei zelf het invoeren en douane werk regelen. Als hij via een ander terug komt is de kans groot dat je alsnog kan gaan betalen.
slydawg

Post by slydawg »

Gaskleppie wrote:Ho even!
Zo makkelijk gaat dat niet.
Ik heb destijds mijn motor naar de states gestuurd en daar wilde ik natuurlijk ook geen belasting over betalen als hij terug kwam.
Ik heb toen alles uitgezocht en de enige die dit soort dingen toen deed was Fedex.
Daar moet je om speciale papieren vragen die aangeven dat je iets opstuurt wat later weer terug komt en dus zonder import belasting en BTW weer binnen moet komen.
De terug zender MOET een kopie bij de zending stoppen als hij terug komt anders kan het nog mis gaan en kan je als nog betalen....

Alleen Fedex deed het toen. Als reden was dat alleen zei zelf het invoeren en douane werk regelen. Als hij via een ander terug komt is de kans groot dat je alsnog kan gaan betalen.

Oke, duidelijk.
Zal ze contacten.

@g-unit, Nee hoor.
redlude94vtec

Post by redlude94vtec »

Stel je voor ik stuur een auto op, op Nederlands kenteken. Zou dit genoeg bewijs zijn? Heb namelijk ooit eens gedacht om een stock auto te kopen, daar te laten modiferen en terug te laten komen. De kosten zijn daar behoorlijk lager dan in NL. Zeker voor grotere projecten.
Locked