Ik ben van plan 18 inch onder mijn ATR te leggen.
Alleen kan ik de ET nergens vinden op het forum. Wat is tolerant voor een ATR? Rekening houdend met een verlaging van 30 tot 40 mm.
Welke maat banden liggen dan voor de hand?
maw: wat is de best rijdbare combinatie. Wie heeft een dergelijke setup?
Andere wielen + verlaging ATR
Ik heb geen ATR maar een CH6 met een KW V1 ophanging (zelfde als voor een ATR). Daarop heb ik nog 2.5 cm schroefdraad over vanvoor en iets meer vanachter. Hoeveel cm dat verlaagd is, weet ik eigenlijk ni. Er liggen 18x7.5 velgen ET42 op met 215/35/18 banden en ik heb nog nooit problemen gehad. Ik heb ondertussen wel een camber kit (Vision) gestoken vanachter omdat ik anders problemen had met de keuring in België. Hij had anders teveel negatief camber. Dit is wel interessant om te doen om de slijtage te verminderen. Ik denk zelfs dat accoreke hier op het forum met de dezelfde maten rijd en op de laagste stand van de KW V1.
De originele velgen van de ATR zijn trouwens ET55 dacht ik.
De originele velgen van de ATR zijn trouwens ET55 dacht ik.
Blitz wrote:Volgens mij heeft de ATR een ET waarde van 45.
Je kan ook altijd kijken op www.accordr.org
die site kende ik niet
thnx :wink:
ATR 270 wrote:Blitz wrote:Volgens mij heeft de ATR een ET waarde van 45.
Je kan ook altijd kijken op www.accordr.org
die site kende ik niet
thnx :wink:
:shock:
Beste site voor de ATR :!: (voor mij dan tot nu toe)
volgens online wheelsize calculators zou een switch van 215-45-17 naar 235-35-18 tot gevolg hebben een afrolafstandreductie van 1963 naar 1908 mm.
Is dat volgens jullie binnen de perken?
2e verandering is een et-verandering van 55 naar 45, maar daar ontkom je bijna niet aan als je aftermarketwielen wilt kopen lijkt me, want et55 zijn schaars.....
Is dat volgens jullie binnen de perken?
2e verandering is een et-verandering van 55 naar 45, maar daar ontkom je bijna niet aan als je aftermarketwielen wilt kopen lijkt me, want et55 zijn schaars.....
ATR 270 wrote:volgens online wheelsize calculators zou een switch van 215-45-17 naar 235-35-18 tot gevolg hebben een afrolafstandreductie van 1963 naar 1908 mm.
Is dat volgens jullie binnen de perken?
2e verandering is een et-verandering van 55 naar 45, maar daar ontkom je bijna niet aan als je aftermarketwielen wilt kopen lijkt me, want et55 zijn schaars.....
Volgens mijn berekeningen is de rolmotrek voor
215/45-17 = 1964.4mm
235/35-18 = 1953.1mm
Als je met de 17ers 100km/u rijdt rij je met de 18ers 99.4km/u. Een verschil van 0.6%. Dus dat zit goed.
Als je bijvoorbeeld 245/35-18 neemt heb je op autobandemarkt meer keuze en is de prijs zelfs iets lager. En het verschil in rolomtrek is maar 0.5% in de andere richting wel te verstaan. 100km/u wordt 100.5km/u
ITR897 wrote:ATR 270 wrote:volgens online wheelsize calculators zou een switch van 215-45-17 naar 235-35-18 tot gevolg hebben een afrolafstandreductie van 1963 naar 1908 mm.
Is dat volgens jullie binnen de perken?
2e verandering is een et-verandering van 55 naar 45, maar daar ontkom je bijna niet aan als je aftermarketwielen wilt kopen lijkt me, want et55 zijn schaars.....
Volgens mijn berekeningen is de rolmotrek voor
215/45-17 = 1964.4mm
235/35-18 = 1953.1mm
Als je met de 17ers 100km/u rijdt rij je met de 18ers 99.4km/u. Een verschil van 0.6%. Dus dat zit goed.
Als je bijvoorbeeld 245/35-18 neemt heb je op autobandemarkt meer keuze en is de prijs zelfs iets lager. En het verschil in rolomtrek is maar 0.5% in de andere richting wel te verstaan. 100km/u wordt 100.5km/u
oeps typefout, ik bedoelde 215-35-18
100 km/u zou dan 102 km/u worden en de rolomtrek 1908
bij 225-35-18 zou dat 1930 worden, maar ik ga liever voor de 215 ivm verlaging