kamelenjager | de perfecte crx? :D p6 ?

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Goelette

Post by Goelette »

leuke auto weer :) Meteen weer op het paard is het beste zeggen ze he ;)
Maus_aka_papachico

Post by Maus_aka_papachico »

Damn man,. :shock:.Maar goed dat je er niks aan hebt overgehouden.En wat de CRX betreft.Heel erg spijtig.Zo zijn de CRXen op zijn mooist. Gewoon strak..!!

En de Coupe,..? Ziet er heel goed uit. Zit veel potentie in.Hoop dat er veel plezier mag van hebben :D

Maus 8)
tiger_typeR

Post by tiger_typeR »

wees blij dat je zelf niks hebt, die auto is maar materiaal en dat is vervangbaar.......

Ga je die crx nog een x nabouwen of denk je van Crx is mijn ding niet meer?

Groetjes
rob010

Post by rob010 »

Heeft een tijd te koop gestaan (wilnis) maar dan toch van eigenaar gewisseld.

Heel veel succes ermee Floor
Delta_lima

Post by Delta_lima »

Mooie coupe!!!
kamelenjager

Post by kamelenjager »

Voorlopig even geen crx... het zou niet echt mijn crx meer wezen voor het gevoel.
De ruimte die de coupe biedt is heerlijk.
Eerste keer getankt, 1:11,6 viel me mee, maar zat ook goed stuk snelweg bij.

Een B18C maakt die standaard 9500 rpm? (of iets in die richting? teller gaat maar tot 9000)
Als ik zo extreem in de toeren ga stationair krijg ik een blauwe pluim onder de motor ergens vandaan.
Eerst dacht ik dat er misschien teveel druk op het uitlaatspruitstuk zou staan waardoor er een kiertje ontstond, dit gecontroleerd en bleek niet het geval.
Toen erachter gekomen dat ik al een LITER olie moest bijvullen, de verkoper heeft me verteld dat hij tussen de beurten (5000km) nooit olie bij heeft hoeven vullen.
De olie was op peil toen ik de coupe kocht, heb nu +/- 600 km gereden.

Zo kwam ik erachter dat hij olie lekt, ik vermoed dat de carterpan of oliefilter wat los zit of iets dergelijks. :-?

bah weer klussen.. hoopte daar nu even van verlost te zijn
eteuben

Post by eteuben »

No offence, maar daar mag je toch een beetje vanuit gaan bij dit soort auto's met een verleden. En dan bedoel ik, al geheel overgespoten geweest, totaal ander blok erin gezet. En wat de verkoper zegt, hoeft nog niet de waarheid te zijn.

Hij is misschien blij met de verkoop, om ook van de reparaties af te zijn!

Maar volgens mij ben jij wel een klusser, dus misschien is het makkelijker op te lossen voor jou. Suc6 iig!
Katana

Post by Katana »

Ik weet niet hoeveel toeren hij maakt maar bij9500 tpm gebruik je altijd een beetje olie
jochem dc2

Post by jochem dc2 »

Mijn ITR doet 8900 RPM... En idd hij verbruikt veel olie als ik dit regelmatig doe. Een aanrader, dit stationair doen lijkt zoiezo geen aanrader. Ik weet dat VTEC er dan ook niet echt in komt wanneer de wagen stil staat... Dus ik ga er maar even vanuit dat het er niet goed voor is. Verder lijkt het me ook vrijwel nutteloos om dit stilstaand/stationair te doen?

Rook onder de motorkap uit kan ik me niets bij voorstellen als dat hij idd olie lekt. Mijn blok is verder kurk droog, en heb hier dan ook geen last van. Niet om te doen alsof mijn blok beter is, maar alleen om het vermoede naar een lekkage te versterken... Mischien idd op de logische lekkage plakken gaan zoeken,...

Veel suc6 ermee Florian, ik kan me idd indenken dat je het klussen een beetje beu bent. Mischien nog even door zetten en is deze wagen ruimschoots de moeite waard,....

Greetz,
kamelenjager

Post by kamelenjager »

Liever stationair niet doen idd, maar ik moet er toch achter zien te komen waar die rook vandaan komt, vandaar dus.
De wagen lekte olie, en rookte wat onder de motor weg als je boven de 9000+ rpm kwam.

Gister de wagen op de brug gezet.
De lekkende olie werd veroorzaakt door de middenas waarvan de bevestiging los zat.. waardoor de vers. bak dus lekte.. lekker dan.. maar wel gauw opgelost.

De rook werd veroorzaakt door een slecht werkende pakking bij de kat vervanger... ook dit kan dus gemakkelijk worden opgelost gelukkig.

Gister veerpootbrug boven voor+achter gemonteerd
Achter onder hebben we nu ook een veerpootbrug gemonteerd.

Op deze oem dempers met verlagingsveren kan je al meer stabiliteit van de wagen vernemen na montage van de 3 veerpootbruggen.

Ook een setje EK vti velgen in huis gehaald.. maar weet nog niet wat daarmee gaat gebeuren..

Image

Image

Image

Image
kamelenjager

Post by kamelenjager »

Ohja, even* rustig gereden, niet boven de 9000 tpm en het oliepijl blijft super op zijn plekje staan!!

*paar 100km
kamelenjager

Post by kamelenjager »

Image

Image

Image
mr. X

Post by mr. X »

Dat ziet er mooi uit!
kamelenjager

Post by kamelenjager »

Ik heb het idee dat de motor inhoudt wat vermogen betreft.

Ik hoor de vtec inslaan rond 5300rpm.. gaat netjes vloeiend.. weinig groot vermogens verschil.
En vanaf 7000 tot 9000 rpm heb wat meer het gevoel dat ik een duwtje krijg.
Klinkt bekend?

Wat is de standaard maat voor de uitlaat betreft? ben bang dat hij hierin wordt geknepen.
kamelenjager

Post by kamelenjager »

Vandaag verder verlaagd..en enkei's. de uitlaat was het laagste punt van de auto geworden.. wou de auto wassen maar bleef hangen achter het opstapje van 2cm hoog.. uitlaat kapoet.. inmiddels weer gemaakt.. maar nog wel laagste punt van die auto.. op de laatste foto zie je em op de grond hangen.

Image

Image

Image

Image

Image
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

:shock:

netjuss! mooi! :shock:
RedSun

Post by RedSun »

Op de eerste foto, je linker achterwiel, wat ligt die diep in je wielkast zeg, vind het niet mooi.

De combi velgen/auto is super!
Nana korobi ya oki
JDMTEG

Post by JDMTEG »

RedSun wrote:Op de eerste foto, je linker achterwiel, wat ligt die diep in je wielkast zeg, vind het niet mooi.

De combi velgen/auto is super!

Ik vind het wel mooi... maar praktisch is anders.

Heb je wel gemerkt hé kamelenjager..
Blitz

Post by Blitz »

Zou op de B18 een 2,5" uitlaat zetten :wink:
kamelenjager

Post by kamelenjager »

Ja moet zeker iets aan gebeuren.. Bij spr stuk is hij duidelijk een heel stuk dikker dan de rest van de knalpijp :s

Blitz, wat kan jij regelen voor een coupe? Zeker niet uitwisselbaar met een ITR..

Praktisch is anders idd, maar de uitlaat hangt ook niet mooi.. op die foto was hij dus kapoet en laggie op de grond.
Gelukkig was dat bij mijn garage :D
Locked