Fotograaf stelt zich voor

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
impactsfx

Fotograaf stelt zich voor

Post by impactsfx »

Hoi beste mensen,

In Dongen heb ik afgelopen weekend wat foto's gemaakt.
Ik ben Fabian, fotograaf en gek op alles wat een mooi plaatje op kan leveren.

Wanneer ik even wat tijd over heb ga ik jullie hier nog meer uitleggen wie ik ben enzo, dit was een tip van de veteranen hier :-).

Voor nu ben ik nog even een weekje bezig met het afwerken van de shoot van de Showoff Meeting in Dongen.

Groetjes, Fabian

[ EDIT ivm spam door Fabian ]
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

welkom!
Katana

Post by Katana »

Image
impactsfx

Post by impactsfx »

Dat zijn de hoopgevende berichten.

Kan iemand me aangeven of dit als spam wordt gezien? Want dan haal ik alles hier van de site af. Daar zit ik niet op te wachten en dan plaats ik mn goedbedoelde foto's wel ergens anders.

Bedankt alvast voor het melden.
HONDA

Post by HONDA »

Tja... het is je eerste post op dit forum, niemand kent je, je stelt niet erg uitgebreid voor maar je post wel een link met allerlei foto's van wagens die niet van jezelf zijn.

Ook al bedoel je het vast goed, je hebt wel gelijk de schijn tegen vind je zelf ook niet? In ieder geval welkom Fabian. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
impactsfx

Post by impactsfx »

In dat geval heb ik er ook heeeeelemaal geen problemen mee om mijn foto's hier niet te plaatsen hoor :-).
Ik pas het bericht wel even aan voordat ik gebanned wordt wegens spammen ;) .

Als fotograaf heb je niet zoveel met woorden, plaatjes zeggen veel meer.
Ik heb de schijn graag tegen me dat ik mijn foto's deel met de mensen die kunnen genieten van weer eens een ander soort foto's.

Iemand die de moeite heeft genomen om te kijken die ziet dat er enorm veel werk in de foto's zit en dat het idd serieus goed bedoeld was.
Waarschijnlijk zijn er mensen zondag naar Dongen geweest naar de meeting en hoe kan ik beter uitleggen wat ik doe dan mijn hobby delen met de mensen die dat kunnen waarderen?

In ieder geval toch hartelijk bedankt voor jullie antwoorden :-).

Groetjes, Fabian

(In ieder geval was mijn voorstellen een langer dan 1 image tag :P.)
Katana

Post by Katana »

Niet lullig bedoeld Fabian, maar als u in de gelegenheid bent u verder voor te stellen graag.

We weten graag met wie we praten.

Een melding "kom hier kijken" komt dan anders over.

Gr.Frans
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Welkom Fabian.
impactsfx

Post by impactsfx »

Nou beste mensen,

Here we goooo!

Voor degenen die zouden willen weten wie ik ben komt hier een samenvatting van wat puntjes.

Wat houdt mij zoal bezig?
1. Een eigen bedrijfje in audiovisuele zaken, en dan vooral dingen die nog niet veel anderen doen.
2. Helicoptervliegen (niet in het groot, een aantal modellen van 2,20 meter vind ik al heftig genoeg).
3. Hologrammen, hier ben ik al meer dan 10 jaar mee bezig. Sinds kort lukt het me om er een illusie van weer te geven met een inhoud van 3 x 4 x 4 meter. Oftewel: je gelooft je eigen ogen niet als je in de lucht bv een motorblok ziet zweven ;-).
4. Fotografie, en dan vooral foto’s zoals ze in de Kijk, Quest en andere bladen staan, erg scherp, gedetailleerd en toch weer net anders.
5. 3D Computer Graphics, ook dit spreekt erg tot mijn verbeelding, ik kan uren kijken naar animatiefilmpjes. Hierbij let ik vooral op hoe realistisch alles gemaakt is en hoe het licht en de reflecties / schaduwen zijn gedaan.

Naast mijn eigen bedrijfje ben ik ook gewoon werkzaam als eindverantwoordelijke ICT bij een groothandel. Erg leuk, afwisselend en creatief werk en dat bevalt me zeer goed.

Dus wat doe ik dan zoal in een gemiddelde week?
Op vrijdag of zaterdag treed ik meestal op met een band, dit doe ik nu zo’n 15 jaar. Niet al te serieus, maar gewoon voor de lol en de gezelligheid. We hebben een aantal jaar een tournee door Frankrijk gedaan (de Zuidkust van Perpignan tot Montpellier).
De dagen dat ik over heb vul ik graag als Drive In DJ, waarbij ik van SnowWorld Zoetermeer via Groningen tot de BBQ op de hoek verzorg met geluid.
Verder nog wat websites bouwen en helpen onderhouden en dan zit mn week al aardig vol..
Oja en dan nog fotograferen tot ik er zere vingers van krijg ;-).

Dit ben ik, zo maak ik mijn tijd vol en regelmatig verdien ik zo een zakcentje bij (wat direct weer op gaat in 1 van mijn hobby’s, maar dat is bij jullie vast net zo).

MAAR wat heeft dat nou allemaal te maken met Tuning?
Al meerdere jaren fotografeer ik voor diverse gelegenheden met veel enthousiasme alles wat me aanspreekt.
Ik heb niet zoveel met normale foto’s, maar meer met de wat glossy achtige plaatjes. Compositie, scherpte, kleuren en details spreken me erg aan en daar kan ik uren naar kijken.
Een tweetal weken terug ben ik eens met mn neefje meegegaan naar een Tuning Show. Toevallig had ik mijn camera bij me en ik ben daar op mijn manier gaan schieten. Met een aantal personen had ik afgesproken dat de foto’s te zien zouden zijn op een website.
Ik heb de foto’s zo geschoten zoals ik ze mooi vind, maar blijkbaar was dat een zeer goede beslissing.
Sindsdien krijg ik alleen maar mail dat iedereen de foto’s waanzinnig vind en dat geeft mij energie om hier nog serieuzer verder mee te gaan.

Wat ik al heel snel merkte is dat mijn foto’s over het internet heen vlogen en overal opdoken zonder dat ik daar van wist.
Op zich geen probleem, maar het leek mij leuk om de koppeling te hebben dat de mensen weten dat ik de persoon was die die foto’s heb gemaakt. Zodoende heb ik ook snel op jullie forum een link geplaatst met heel kort wat info. Dat dat wat erg kort door de bocht was merkte ik later dus heb ik hem ook maar weer weg gehaald.

Stel dat er iemand wat wil zien dan verneem ik dat graag en enkel op uitnodiging zal ik plaatsen wat jullie willen zien.

Iedereen bedankt voor de moeite van het lezen van mijn teksten!
Katana

Post by Katana »

Welkom Fabian, bedankt voor uw uitleg. Zeer creatief allemaal. Maar wat voor auto heeft u? :wink:
impactsfx

Post by impactsfx »

Hahahaha, dat durf ik niet te zeggen want dat slaat echt nergens op.

Ik rijd in een Chrysler Voyager die als tuning geblindeerde ramen heeft :P. En verder niets... oja.. open dakje, maar dat is voor fotografie :P.

Voor mij is het echt een vervoersmiddel waarin ik veel ruimte nodig heb.

Om toch even wat grappigs te vertellen.

Ik heb ooit weleens mijn DJ set (24.000 watt RMS) in de auto aangesloten. Maar dit was meer omdat ik op locatie mijn spullen niet op de grond kon en wilde plaatsen. Er paste niet meer dan 10.000 watt zinvol aangesloten in mn bus (schuifdeuren open en 2 kanten actieve toppen en subs achterin met de klep open.

Dit was op een strand bij een surfmeeting waar het water vaak tot onder de auto kwam.

Geen idee of dit onder Tuning valt :P:P:P.
Katana

Post by Katana »

Goede vraag :lol:
RedSun

Post by RedSun »

ben eigenlijk wel benieuwd naar wat foto's....

oh en welkom!

Geweldig een Voyager, op LPG hoop ik? :lol:
Nana korobi ya oki
impactsfx

Post by impactsfx »

Sorry voor de iets heftig aanwezigere watermarks, als ik ze embossed kan krijgen via G2 dan ziet het er netter uit..

Dit geeft wel een idee van hoe het eruit ziet:

Image

Image

Image

Groetjes, Fabian
eteuben

Post by eteuben »

Uiteraard welkom op dit forum Fabian, ook namens mij!

Schiet je met een Nikon toevallig?
impactsfx

Post by impactsfx »

Dank je!

Dit is met een gemodificeerde Canon 40D (IR filter is vervangen door een niet filterende versie).
Een full frame is op komst, ik weet alleen nog niet of dat een Nikon of een Canon wordt. Tot nog toe voldoet deze nog aan alle wensen.

Hiervoor heb ik wel altijd met een Nikon geschoten (analoog en digitaal).
eteuben

Post by eteuben »

Ik heb nog een DX, maar fullframe is in opmars. Ik schiet zelf met een Nikon D40 instapmodel. Maar (beter gezegd, Want) ben nog aan het leren...
impactsfx

Post by impactsfx »

Uiteindelijk komt het grootste verschil nog steeds uit gewoon veel schieten en natuurlijk goed opletten wat jij je beste foto's vind. Daarbij moet je goed opletten waarom jij dit een goede foto vind. Is het de compositie, zijn het de kleuren, de scherptediepte?

Ook door kritisch te kijken waarom je een foto niet mooi vind kun je veel leren. Van veel foto's weet ik daarom van te voren al dat ze top gaan worden, of juist dat ik iets niet hoef te proberen omdat ik het toch niets ga vinden.

D40 of bv ook 350/400D (maar nog veel meer types) zijn prima camera's, zorg voor een goede lens en je hebt een topset waar 99 van de 100 personen geen verschil ziet met een veel duurdere camera.

....ahum.... soms vergis ik me weleens in het forum, we zitten nu op een autoforum.

Dus om het toch nog in stijl af te sluiten:

Schiet je in Auto stand? Want dan is natuurlijk wel nodig om dit soort foto's te maken ;-).
eteuben

Post by eteuben »

Ik schiet de laatste tijd vaak in P, soms in A. Maar als ik wil dat de foto sowieso lukt, of als je weinig tijd hebt, dan zet ik hem toch wel gauw op de Auto stand. In het begin stond ie er standaard op, totdat ik meer en meer op het Nikon forum ging leren.

Heb de camera gekocht om de automeetings mee af te lopen. Zie mijn Image voor een impressie van wat ik tot nu toe gemaakt heb!
RedSun

Post by RedSun »

De auto stand? man dat is voor wannabe's.

P schiet ik altijd mee, kun je nog met je sluitertijden e.d. spelen.

een kijken of ik het door het. volgens mij krijg je dergelijke effecten door bijv. 3 of 5 platen met telkens een andere belichting te maken, dus eerst auto correct belichten (dan is lucht waarschijnlijk overbelicht), vervolgens lucht goed belichten (auto waarschijnlijk onderbelicht) en zo nog een paar en dan met een proggie worden ze samengevoegd zodat alle delen ineens correct belicht zijn. OP die manier vergroot je kunstmatig het dynamische bereik in je foto. Door Tonemapping krijg je dan nog die gepimpte kleurtjes en dat schilderachtige effect erbij. Zit ook in proggie (kan ook in CS3 volgens mij)

Of heb ik het niet door? :wink:
Nana korobi ya oki
Locked