Goed, hier gaan we een poging doen om het verhaal te geven.
Ik reed vrij normaal, licht sportief maar niet vreemd ofzo, en kwam door een bochtje, ging ook prima. Toen zag ik al dat voor mij een auto aardig trager reed, en dus ging ik remmen, hij was nog ruim 100-150m voor me, en ik reed normaal, dus ik remde normaal/rustig waarbij de auto naar rechts trok.
Vanaf toen is alles erg snel gegaan, ik naar links sturen, al remmend nog, maar het scheen geen effect te hebben en ik zag de bui al hangen en de boom naderen.
Na rakelings langs 2 bomen gegleden te zijn was de derde toch scheepsrecht, en daar ging de crx, met mij erin, want ik was allang niet meer in controle.
Er was een grote klap, de gordel van chieltje (sparco -3punts) hielden mij recht in de stoel gedrukt (OOOH wat ben ik blij dat ik ze erin heb zitten!!!)
Het dashboard kastje vloog eruit, en de gehele inhoud vloog door de auto, en tevens tegen mijn gezicht.
Toen dit was gebeurd keek ik op, zag dat de ruit kapot was, overal lag glas, en op mijn schoot een schaar die in de dashboard kastje lag.... Eerst mezelf inspecteren, en dat leek in orde, ik zag de man die voor mij reed al omkeren, was uitgestapt en liep naar me toe, ik stapte ook uit.
Vroeg hoe het ging, en met mij goed geloof ik, zei ik.
Vreemdgenoeg bekommerde ik me niet veel meer om mijzelf vanaf het moment dat het met mij goed ging.
Ik ging de auto inspecteren en trok al heel gauw de conclusie dat dit toch wel total loss was.
Toevallig kwamen wat bekenden langs die ook te hulp schoten, al het glas van de straat geveegd,
Kwam de politie ook nog erbij, deze waren gelukkig erg behulpzaam en regelde een takelwagen.
Eerst de auto met een traktor in de berm gezet.. het werd al aardig donker.
Uiteindelijk de auto op de takelwagen,... bij mijn garage er weer af, hier kon ik vol in het licht eens goed kijken.. De binnenste homokineet ligt er helemaal uit.
Nu rust de vraag of dit is gebeurd VOOR of NA het ongeluk.. als dit voor is geweest zou dit wel het één en ander voor mij verklaren.
Maargoed, het maakt niet meer uit.
De CRX is niet meer.. RIP
Vanmiddag trouwens net een OEM bumper erop gezet om te kijken of deze nog mooi aansluitte, vandaar de zilveren bumper op de foto's.