traject meting of beveiligings camera?

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
wesleyctr
Posts: 58
Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am

traject meting of beveiligings camera?

Post by wesleyctr »

Ik reed gisteren langs de weg,, van rotterpolderplein(A9) richting den-haag langs schiphol met ca 200-220 km/h op teller met mijn CTR, en terugweg ook.
Maar op de terugweg zag ik ronde camera's boven op de borden, ca 20 cm diameter.

zijn dat traject metingen of gewoon beveiligings camera's? want ik zag die ook bij die tunnels (boven rijden vliegtuigen naar startbaan/landingsbaan)

Hoop dat het beveiligscamera's zijn, anders komen er 2 goeie boetes binnen :o
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

camera's om te kijken of er file's zijn.
wesleyctr
Posts: 58
Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am

Post by wesleyctr »

ow oke,, ik hoop het maar! :D
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Ik rijd daar zowat elke week met een gangetje van 140 a 160 voorbij nooit wat van gehoord.

Maar als ik jou was zou ik zulke snelheden maar elders proberen dan op ring Amsterdam als je je Rijbewis tenminste liefheb. :read: :lol:
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

Ookal zijn het flitscamera´s , flitsen ze wel snelheden boven de 200 :twisted: ?
wij reden met een BMW 325 van Oberhausen naar Nederland hele tijd 200 tot 230 gereden en geen boete gehad...
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Maskertje wrote:camera's om te kijken of er file's zijn.


Yup :) No worries

En Sinan ? :roll:
wesleyctr
Posts: 58
Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am

Post by wesleyctr »

Sinan wrote:Ookal zijn het flitscamera´s , flitsen ze wel snelheden boven de 200 :twisted: ?
wij reden met een BMW 325 van Oberhausen naar Nederland hele tijd 200 tot 230 gereden en geen boete gehad...


camera's flitsen tot km of rond 300 geloof ik,, zag laastst een programma,, gingen ze met een hele snelle auto( lambo) dacht ik, langs flitspaal,, die flitste gewoon(kenteken leesbaar op foto natuurlijk)
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Lijkt me wel grappig voor de verkeerscontrolekamer, dat er in het rustige verkeersbeeld ineens een pijl door het beeld gaat met 220. :wink:
Sinan
Posts: 433
Joined: Sat Apr 14, 2007 6:55 pm

Post by Sinan »

Hmm dan heeft de eigenaar van de BMW een boete gehad en ik niks van gehoord :slaan:
becas©
Posts: 228
Joined: Sun Dec 25, 2005 11:37 pm

Post by becas© »

wesleyctr wrote:
Sinan wrote:Ookal zijn het flitscamera´s , flitsen ze wel snelheden boven de 200 :twisted: ?
wij reden met een BMW 325 van Oberhausen naar Nederland hele tijd 200 tot 230 gereden en geen boete gehad...


camera's flitsen tot km of rond 300 geloof ik,, zag laastst een programma,, gingen ze met een hele snelle auto( lambo) dacht ik, langs flitspaal,, die flitste gewoon(kenteken leesbaar op foto natuurlijk)


mythbusters
Maskertje
Posts: 507
Joined: Mon Apr 17, 2006 9:14 am

Post by Maskertje »

becas© wrote:
wesleyctr wrote:
Sinan wrote:Ookal zijn het flitscamera´s , flitsen ze wel snelheden boven de 200 :twisted: ?
wij reden met een BMW 325 van Oberhausen naar Nederland hele tijd 200 tot 230 gereden en geen boete gehad...


camera's flitsen tot km of rond 300 geloof ik,, zag laastst een programma,, gingen ze met een hele snelle auto( lambo) dacht ik, langs flitspaal,, die flitste gewoon(kenteken leesbaar op foto natuurlijk)


mythbusters


Klopt.
Werd getest in NL. Door een of andere programma als Editie NL op RTL4.
Sinds dit jaar kunnen die flitsers veel hogere snelheden aan. Voorheen hield het al op ergens begin 200. Nu kunnen ze 300!
wesleyctr
Posts: 58
Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am

Post by wesleyctr »

quote]mythbusters[/quote]

ja klopt! kwam er even niet op!
Tenck
Posts: 311
Joined: Wed Aug 15, 2007 2:06 pm

Post by Tenck »

Bij Top Gear probeerden ze het met een CTR :-).

Die kreeg dus wel een boete :-(.

http://www.youtube.com/watch?v=z3qYXaApits
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

volgens mij flitsen ze nog wel maar sta je niet meer op de foto boven de 347km/u...

als iemand een auto heeft die dit kan halen wil ik het wel proberen :lol:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

D_ToXx² wrote:volgens mij flitsen ze nog wel maar sta je niet meer op de foto boven de 347km/u...

als iemand een auto heeft die dit kan halen wil ik het wel proberen :lol:

Klopt. Het 'probleem' zit niet in het flitsen, maar aan de tweede keer datie flists, want dan ben je met 347 (oid) al buiten beeld :wink:
Lege foto dus de tweede keer.
Sincx
Posts: 893
Joined: Wed Feb 13, 2008 12:04 am

Post by Sincx »

Alleen in bv the US hoeven ze maar 1 foto te hebben dus ben je praktisch altijd de lul :)
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Nou bij topgear kreeg de CTR een boete omdat die m wel te pakken had na beide keren flitsen
Maar de TVR Tuscan flitste voorbij en hij flitste niet eens de eerste keer laat staan de tweede keer .:lol:

Maar nogmaals Wes je hoeft niet bang te zijn want het was geen traject controlle.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

Nou bij topgear kreeg de CTR een boete omdat die m wel te pakken had na beide keren flitsen
Maar de TVR Tuscan flitste voorbij en hij flitste niet eens de eerste keer laat staan de tweede keer .:lol:

Maar nogmaals Wes je hoeft niet bang te zijn want het was geen traject controlle.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
wesleyctr
Posts: 58
Joined: Thu Apr 03, 2008 1:08 am

Post by wesleyctr »

g-unit wrote:Nou bij topgear kreeg de CTR een boete omdat die m wel te pakken had na beide keren flitsen
Maar de TVR Tuscan flitste voorbij en hij flitste niet eens de eerste keer laat staan de tweede keer .:lol:

Maar nogmaals Wes je hoeft niet bang te zijn want het was geen traject controlle.
++

okee dan! thanks dat je me onzekere dagen weghaalt:P (Y)
anders zouden er denk ik goeie '' doneer-ingen'' op de mat liggen voor de overheid :shock:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Sincx wrote:Alleen in bv the US hoeven ze maar 1 foto te hebben dus ben je praktisch altijd de strakke plasser :)

Dan werkt dat systeem anders daar, want hier wordt je ook gemeten aan de hand van de foto's.
Post Reply