Performance parts voor de FN2

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

J Tune Australie vond het nodig ons weer lekker te maken met een paar "sneak peak" pictures van onderdelen die ontwikkeling zijn voor de FN2. Ditmaal van het complete uitlaatsysteem.

http://www.hondatech.com.au/forum/showthread.php?t=2707
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

lovely :D

Ik rij nu btw rond met prototype van invidia :D

http://www.warx.nl/plaatjes/1.jpg

http://www.warx.nl/plaatjes/2.jpg

Voor de gene die intresse heeft in deze kit.. pm me
zal btw binnenkort even een geluids opnamen maken!
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ik heb nog een paar foto`s van een ander kompleet uitlaatsysteem. Gemaakt voor een FN2 van een Poolse Eigenaar. Gemaakt door iemand die zijn vak verstaat. Volgens de FN2 eigenaar was het een voormalig medewerker van Akrapovitch Exhausts, maar is nu voor zichzelf begonnen.

Image
Image
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Dat ziet er inderdaad als vakmanschap uit.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

:shock:

netjus gemaakt!
maar wat was de prijs hiervoor? ben eens benieuwd hierna
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Dat is sick.

Voor zover te zien op de foto's lijkt hij een ongelofelijk mooie afwerking te hebben!

Waarschijnlijk zal dit systeem niet eens zo duur zijn aangezien de beste man voor zichzelf is begonnen. Vaak wil men zichzelf bewijzen en dat houdt in een goed product voor een eerlijke prijs.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ik heb ongeveer een uur of 2 geprobeerd de Poolse eigenaar ergens op het internet te bereiken om te vragen wie dat systeem voor hem gemaakt heeft. No luck.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

heb het bedrijf waar ie gewerkt heeft een meeuw gestuurd.
kom er nog op terug als ik wat hoor. :thumbs:
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

denk niet via zijn vorige werkgever..
nog steeds geen meeuw :cry:
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Image
Image
Image

Persoonlijk vind ik hem niet super netjes ingebouwd..

En valt het resultaat tegen. :o ops:
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Ziet er wel indrukwekkend uit. Maar ik kan zo even geen intercooler ontdekken op de foto`s. Dat scheelt natuurlijk in vermogen.

Ik geloof dat Slydawg een soortgelijke compressor in zijn EP3 heeft zitten.
Ik heb hem laatst in actie gezien op de dragstrip in Drachten. En in die wagen van hem zit flink wat pit. Zijn tijden weet ik zo niet meer.
Nick
Posts: 569
Joined: Tue Oct 03, 2006 10:08 am

Post by Nick »

Dit is een supercharger geen compresor.

Supercharger maakt geen gebruik van een intercooler vandaar dat je hem niet ziet :D

en volgens mij heeft Slydawg ook een jackson racing? dus de zelfde als deze :D
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Intercooler gaat niet lukken maar er zijn wel tussencoolers, die komt dus tussen het inlaatspruitsuk en de S/C maar zoals je ziet is er een flink ruimte gebrek in de EP3 en de FN2 vandaar.
Je ziet die combo meer op de Lotussen en ik dacht een enkele RSX.
Van wat ik zo kan zien lijkt die S/C ook voor een RSX te zijn die hij pas heeft gemaakt voor de FN2, ik weet het niet zeker.

Ik vind de spec's ook een beetje tegenvallen als ik ze zo lees.
Met dat vermogen en koppel moet ie zeker in de 13sec de 1/4 mile afleggen en ook de andere waardes zijn aan de zuinige kant.

Ik heb idd hetzelfde merk, heb wel wat meer vermogen en minder koppel.

Hoe dan ook is het goed om te zien dat er steeds meer goodies voor de FN2 komen!
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Nick wrote:Dit is een supercharger geen compresor.

Supercharger maakt geen gebruik van een intercooler vandaar dat je hem niet ziet :D

en volgens mij heeft Slydawg ook een jackson racing? dus de zelfde als deze :D

Ehm volgensmij is Kompressor het Nederlandse woord voor Supercharger.
culasse
Posts: 616
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:36 pm

Post by culasse »

Het zou kunnen dat ze de blower voorlopig op lage boost laten draaien. Ik las dat ze de CPL racing/hondata ecu gebruiken. Het is een heidens karwei om die te herprogrammeren.
Wellicht dat na fine tuning wat meer vermogen uit de motor gehaald kan worden.
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Nou, hogere boost zal weinig uithalen zonder tussenkoeler, zodra je hoger als 8psi gaat ga je richting de grens met een stock blok en de S/C wordt er ook alleen maar minder efficient door.
Als je hoger gaat dan 8psi zal je een kleinere poulie nodig hebben waardoor de S/C meer toeren gaat maken waardoor er ook veel meer warmte vrij komt maar nagenoeg geen vermogen, je krijgt wel meer koppel maar je verkort de levensduur van je blok drastisch.
Tenslotte moet dit een bolt on kit zijn dus moet veilig kunnen draaien op stock blok.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

bij de bovenste foto lopen die 2 slangen(langs de accu) naar de luchtfilter.

waar zijn die voor? :?:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

D_ToXx² wrote:bij de bovenste foto lopen die 2 slangen(langs de accu) naar de luchtfilter.

waar zijn die voor? :?:


Koeling....





Dat is je carter ontluchting. Normaal zit die op je standaard luchtfilter. Je kan ze ook naar een catch can leiden. Deze slangetjes zorgen ervoor dat de olie lucht nog een keer verbrand wordt voordat deze de auto verlaat.
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

en de gedachte hierachter is?

extra warmte erin? :-? of zuigt het de warmte weg? :-?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

D_ToXx² wrote:en de gedachte hierachter is?

extra warmte erin? :-? of zuigt het de warmte weg? :-?


Minder milieu vervuiling.
Locked