2010 EUDM Civic

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
BlackTeg

2010 EUDM Civic

Post by BlackTeg »

Nieuwe Civic met een Hybrid Type-R in voegen? :shock:

http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... ealed.html

Image
Image
Jo&

Post by Jo& »

Als dat hem mag worden, en dat dit klopt:
Quote van autoexpress:
Over the next five years, Honda plans to power all four-cylinder cars using either petrol hybrids with lithium-ion batteries or i-CTDi diesels. But it is also introducing ‘deactivation technology’ for its V6, V8 and V10 engines. This means that some
cylinders will not be used in more relaxed driving conditions in an attempt to improve efficiency.

Hot hatch fans will also be well catered for, as a Type R flagship is in the works, powered by a 2.0-litre i-VTEC engine which, given Honda’s five-year hybrid plan, could be boosted by an electric motor. This would make it the world’s first hybrid hot hatch!

Dan vind ik het wel wat!
Soort: S2000 + Civic + Seat Leon + Ford = Leuke Fusion
Ben benieuwd of hij zo uitgebracht zal worden... Zowiezo benieuwd naar de motorkap omdat deze steeds vaker voetgangervriendelijk moeten worden... En dit ziet er niet echt vriendelijk uit...
ITR639

Post by ITR639 »

Dit is mooi als dagelijks vervoer. Maar als ik dit zie wil ik de Integra nog veel langer als hobbywagen houden.
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

ITR639 wrote:Dit is mooi als dagelijks vervoer. Maar als ik dit zie wil ik de Integra nog veel langer als hobbywagen houden.

Image
S.J.

Post by S.J. »

Heeft ie straks 250pk maar door de Accupack zal die nog presteren als een FN2.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Accu's zijn tegen dan weer de helft lichter.
mr. X

Post by mr. X »

Eerst zien, dan geloven...
Sinister

Post by Sinister »

Aan de huidige hybrids te zien zal het ni veel denderends worden.
Dat ze afstappen van dat hybrid gezijk, berijk je nix mee buiten hoger gewicht en minder rendement.
Snap trouwens niet waarom ze niet proberen de benzine motor door te ontwikkelen met turbos of compressors om hem zuinig te maken.
Indertijd hebben ze alles zo gedaan voor de diesels, maar voor de benzine doen ze het niet wsl door de CO2 normen waar niemand van wakker ligt hier.
Arno

Post by Arno »

Ik vind hem mooi en strakker als de huidige gen. Hij mag zo van mij in productie. Ben ook zeer benieuwd naar de motoren.
Roy

Post by Roy »

Ik denk dat het het tijd wordt voor een echte R met 270 pk minimaal.

De Audi S3 heeft al 265pk,Mazda 3 MPS, Leon CUPRA en astra OPC 240pk,GTI´30 230pk,enz. en allen onder de 6,6 sec. naar de 100.

En het zijn auto´s met Turbo dus met enkel een chip met fabrieks garantie
hebben zij al meer dan 300pk.

Prestaties waar de FN2 u tegen mag zeggen.

In de tijdperk van de DC2 en de EP3 waren er maar weinig die de prestaties konden evenaren.

In ieder geval kan een golf 4 GTI , Astra(F)OPC,Leon (1M)Cupra,Clio 182,Cooper S nooit tegen een EP3 op.

200pk of 201 pk is nix meer, tegenwoordig kom je dat in een Fiat 500tje tegen.

http://www.groenlicht.be/2008/05/15/fiat-500-abarth-assetto-corse/
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
BlackTeg

Post by BlackTeg »

Pk'aas is toch niet alles? Enkel als je wil gaan racen dat van veel belang. Als je met een Honda kan rijden met een goede verhouding pk/verbruik is dit toch schitterend?

Stel, een compacte sportwagen zoals de CRX met een hybride aandrijflijn waar je 150pk uit een 1.5 cc motor haalt met een relatief laag verbuik, geweldig toch? Al dat Pk-geweld is toch enkel nuttig als je gaat racen?
Image
RedSun

Post by RedSun »

De Prius is niet langzaam. Trekt nog aardig op zeker als je beseft dat er maar een 1.5 benzinemotor in ligt.

En een Lexus GS450H houdt bijna niemand hier bij.
Tuurlijk er ligt een 3.5 V6 in maar als je naar het gewicht kijkt (1840 kg) en de prestaties.
0-100 in 5,9 bijvoorbeeld. Maar het meest indrukwekkende is 0 naar 250. Gaat in een ruk door, geen schakelgat, geen turbogat, 1 rechte lijn naar de top. Elektromotor levert een constant vermogen van 250 KW, is niet afhankelijk van een bepaald aantal toeren p/m. Nee constant van 0 tot 250 km/u.

Hybride is de toekomst.
Nana korobi ya oki
Roy

Post by Roy »

BlackTeg wrote: Al dat Pk-geweld is toch enkel nuttig als je gaat racen?

:stampen: JA, DAT KLOPT :stampen:
Daarom Rijd ik TYPE R geen TYPE S :lol:

PK's en Prestaties daar doen ik het voor!
Als ik op mijn Benzine verbruik begint te letten dan koop ik wel een Hybride.

P.S. De meeste Turbo motoren rijden zuiniger en schoner dan een N/A.
Katana

Post by Katana »

Eerste blik zie ik een "VW Scirocco"maar dan zie ik de S2000 "60 style haaien bek.

Ben zeer benieuwd naar de wiel ophanging en plaats van de tank 8)
BlackTeg

Post by BlackTeg »

g-unit wrote: :stampen: JA, DAT KLOPT :stampen:
Daarom Rijd ik TYPE R geen TYPE S :lol:
P.S. De meeste Turbo motoren rijden zuiniger en schoner dan een N/A.

Als ik de keuze had reed ik met een Type S op de baan en met een Type R op het circuit :D

Voor sommige hier zal het budget wat hoger zijn dan bij andere dus niet iedereen heeft evenveel keuze. Een Type R Hybride zou een mooi compromis zijn.
Image
frederik

Post by frederik »

de type-r filisofie draaid er ook niet om om de meest krachtige of snelste auto te bouwen. het gaat om een technisch goede auto die een leuke rijervaring leverd. elke type-r moet bepaalde karaktertrekken hebben.
een van de meest belangrijke trekjes is een hoogtoerige motor met een goede respons. de type-r's worden ook gebouwd met de bedoeling om de bestuurder maximaal te betrekken bij het gedrag van de wagen, dit vooral door een goede feedback te krijgen van de wagen. het sturen, motorgeluid en handling moeten communicatief zijn, en de rijervaring mag niet verstoord worden door tussenkomende rijhulpsystemen
Roy

Post by Roy »

IK heb het niet over allen PK's maar gewoon geweldige prestaties.
zoals ik al zei als je zuinig wilt rijden koop je een typoe S en geen Ferrari.

Als dit zo is, dan wordt de naam R wel verwaard net als tegenwoordig wordt gedaan met GTI.( sommige merken zetten de naam Gti zelfs op auto's met 100pk.)

Je kan wel stoer bij de stoplichten staan met je dikke spoilers 18" velgen en dikke achterklep spoiler, maar je wordt gewoon dik weg getrokken door de meeste hot hatches van nu :!:

En ga mij vertellen dat de FN2 of EP3 het wint van Zo'n Mazda 3 MPS (wat overigens niet eens sportief uitziet) op het circuit, bij de stoplichten,snelweg of wat dan ook.

Het wordt tijd voor een echte R, dat de prestaties de rest de mond dicht doen snoeren, zoals de EP3 dat deed in 2001.
Roy

Post by Roy »

frederik wrote:ik denk dat bij de type-r's nog veel ruimte is voor verbetering. ik denk dat voor het prijsverschil tussen de type-r honda's en de concurentie, dat je indien je dat wenst het pk verschil wel kan goedmaken.

en ik weet dat hij hier niet bij de dealer te koop is, maar ik wil toch eerst wel eens zien wat de opgenoemde "hot hatches" hier het zouden doen tegen de nieuwe japanse type-r fd2

en volgens mij rijd je met een mazda mps of audi s3 toch niet zomaar een ep3 zoek op het circuit.

De s3 weet ik niet maar de MPS is een beest. volgens mij krijgt de Ep3 het zelfs moeilijk tegen de hot hatches van kleinere klassen zoals de CLIO RS met 197 pk en de even sterke Corsa Opc die overigens lichter zijn. :-? :o ops:
frederik

Post by frederik »

je zegt het zelf, de ep3 was in 2001 de topper, en de fn2 is een iets mindere opvolger, ik zelf vind de fd2 een meer waardige opvolger voor de ep3. wat die doet tegen een mps op het circuit lijkt me intressanter :wink:
wesjes

Post by wesjes »

frederik wrote:je zegt het zelf, de ep3 was in 2001 de topper, en de fn2 is een iets mindere opvolger, ik zelf vind de fd2 een meer waardige opvolger voor de ep3. wat die doet tegen een mps op het circuit lijkt me intressanter :wink:

Ik denk dat we dit topic moeten opsplitsen dit is offtopic met name tot de nieuwe EUDM Civic :)

FD2 doet het goed op het circuit plakt als een beest mocht het afgelopen vrijdag mogen uitproberen :P
Locked