planning is inderdaad om RDW IKS keuring te doen om de civic met de 2.0 op kenteken te laten zetten. verzekering heeft dat zowiezo graag, en mocht er ooit iets gebeuren ivm technisch onderzoek gezeur dan zit ik iig goed.
Staat ook gelijk op de planning als de wagen terug is van de spuiterij dat die naar de RDW gaat. Wanneer die dan omgeschreven is naar het andere motorblok en je laat zo'n wagen dus taxeren, kun je zo'n soort taxatierapport dan wel aan een verzekering overleggen bij een ongeval ipv de bovengenoemde dagwaarde van 800 euro alleen te krijgen ?
Staat ook gelijk op de planning als de wagen terug is van de spuiterij dat die naar de RDW gaat. Wanneer die dan omgeschreven is naar het andere motorblok en je laat zo'n wagen dus taxeren, kun je zo'n soort taxatierapport dan wel aan een verzekering overleggen bij een ongeval ipv de bovengenoemde dagwaarde van 800 euro alleen te krijgen ?
lijkt me wel.
in mijn geval gaat verzekering in geval van schade, diefstal oid uit van de waarde die op het taxatierapport staat. dat is de waarde van de auto, dus die wordt dan aangehouden, soort vervangende dagwaarde ofzo denk ik.....
mr. X wrote:Bij onze oldtimers wordt dat om de 2 jaar gedaan geloof ik.
Als ik mijn EG opnieuw laat spuiten, is het voor mij dan ook interessant hem te laten taxeren?
het kan nooit kwaad denk ik, heeft alleen zin als je hem dan ook allrisk verzekedrd voor de taxatiewaarde. beetje paintjod kost al meer dan de gemiddelde dagwaarde van een civic van 12+ jaar oud.
mr. X wrote:Bij onze oldtimers wordt dat om de 2 jaar gedaan geloof ik.
Als ik mijn EG opnieuw laat spuiten, is het voor mij dan ook interessant hem te laten taxeren?
het kan nooit kwaad denk ik, heeft alleen zin als je hem dan ook allrisk verzekedrd voor de taxatiewaarde. beetje paintjod kost al meer dan de gemiddelde dagwaarde van een civic van 12+ jaar oud.
Ook al verzeker je hem alleen WA, je kunt bij een verhaalschade de tegen assuradeur wel laten zien wat hij waard is in geval van total loss.