ATR TCC turbo.............

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

ATR 270 wrote:toch niet de enige in NL
kwam net dit tegen:
http://www.streetlegalkhk.nl/forums/index.php?showtopic=25732


Klopt staat dan wel al een tijd te koop, heb hem alweer een tijd geleden op internet gevonden...


Het ziet er nog een beetje chaotisch uit onder de motorkap, maar komt vast goed.
BZRKbb2
Posts: 684
Joined: Thu Dec 14, 2006 11:25 am
Contact:

Post by BZRKbb2 »

Ja maar dit is een ATR turbo, die van dutchaccord is origineel een 1.8 met H22a swap en turbo.
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

BZRKbb2 wrote:Ja maar dit is een ATR turbo, die van dutchaccord is origineel een 1.8 met H22a swap en turbo.


dus feitelijk is alleen de koetskleur en het interieur wat anders :lol:
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Denk ook de wegligging. Ding kan op het rechte stuk wel snel zijn maar iedereen kan hard rechtuit(nja bijna iedereen). Maar na het rechte stuk een keer naar zandvoort ermee.
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

neem aan dat je met een H22a met turbo ook je onderstel en remmerij aanpast. Dat mag je wel als vanzelfsprekendheid zien
Anders heb je wel een serieus probleem lijkt mij
As
Posts: 3
Joined: Fri Feb 15, 2008 9:07 pm

Post by As »

ik zou voor een compressor gaan ipv een turbo
Guest

Post by Guest »

Als een onderstel 220 pk aan kan dan kan het ook 300-350 pk aan
Ik zou alleen wat aan de remmen doen (betere blokken) & wat grotere wielen om de wielspin te beperken.

Als je vermogen in een Accord 1.6i Ascot stopt, ja dan heb je wel een lichtelijk probleem :)
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

Lijkt me dat je je aandrijflijn ook aan moet passen.
Gaat misschien niet meteen stuk maar heeft stukken meer te lijden.
Nana korobi ya oki
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

ik vind de update op de TCC-site maar lang op zich wachten, iemand een update?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Weinig nieuws. Het blok is binnen en wordt weer opgebouwd.
De rest moet allemaal nog gebeuren.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

Zag op de site dat de ATR turbo al rijd?
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

:twisted: WOW
Ben benieuw naar de avonturen....!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Jep, hij rijd al weer een paar maanden. Hij is nu aan het inrijden op lage druk. later gaan we met eCtune de boost instelbaar kunnen maken via een keuze schakelaar op het dashboard.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Goede vervanger voor een Evo 8)
ATR 270
Posts: 174
Joined: Sun Jun 03, 2007 10:00 pm

Post by ATR 270 »

en al iets bekend over de cijfertjes?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

nee, rijd nu op 5psi dus schiet nog niet echt op naar mijn idee. Eigenaar vond het al heel wat dus die zal wel schrikken als ik hem straks op 1 bar (15psi) ofzo aflever.
LCR
Posts: 2042
Joined: Sun Dec 31, 2006 12:04 am
Contact:

Post by LCR »

Gaskleppie wrote:nee, rijd nu op 5psi dus schiet nog niet echt op naar mijn idee. Eigenaar vond het al heel wat dus die zal wel schrikken als ik hem straks op 1 bar (15psi) ofzo aflever.


:roll: Schrikken?
Wel zonde om zo'n project te starten....niet dan?
Heb jij ermee gereden Frank?
Hoe is de ATR Turbo ivm bijvoorbeeld een standaard Evo of Impreza?
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Net wat ik zeg, schiet nog niet echt op dus. 5psi is niet veel. Gaat wel leuk maar je monteerd geen turbo kit voor het leuke. Vandaar die druk verhoging.

De eigenaar is nou niet echt een "racer", meer een autobaan cruizer die af en toe even lekker op het gas wil kunnen gaan. Als de bandjes gaan piepen in een bocht vind hij het al knap spannend worden....
Ieder zn ding...
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Ja, maar waarom zoveel geld uitgeven?? 5psi is erg weinig, had dan eerder voor een supercharger gekozen.
VTECRob
Posts: 1690
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:22 am
Contact:

Post by VTECRob »

Als de bandjes gaan piepen in een bocht vind hij het al knap spannend worden....


Meesterlijke uitspraak...

Ff uitprinten... :lol:
Locked