Dat kun je horen. Als de motor stationair draait en hij heeft last van de VTEC-tik dan klinkt het alsof er een handje knikkers op het kleppendeksel ligt.
Verder heeft het geen gevolgen en kan hij er heel oud mee worden.
auto zelf was 300x niets. Deuken, rode kleur geheel verkleurd. Maar alle electrische dingen op de auto deden het goed.
En de VTI kwam zeer goed van zijn plek af.
Geen gekke tikken gehoord.
Die jongen heeft de auto wel gekocht
VTEC tik word veroorzaakt dor de Lost Motion Assemblies is vanaf de laatste B16A1 verholpen. De veer in de LMA is door vermoeiing iets korter geworden en ligt daarom met speling in het huis van de LMA. Het tikken wat je hoort is het heen en weer rammelen van de veer in het huis.
B16A1
DOHC groot - VTEC klein op kleppendeksel = 1e gen = met tik
DOHC klein - VTEC groot op kleppendeksel = 2e gen = zonder tik
Laatste B16A1
DOHC groot – Honda klein (na januari 1991)
B16A2
DOHC groot - VTEC groot
roblom wrote:VTEC tik word veroorzaakt dor de Lost Motion Assemblies is vanaf de laatste B16A1 verholpen. De veer in de LMA is door vermoeiing iets korter geworden en ligt daarom met speling in het huis van de LMA. Het tikken wat je hoort is het heen en weer rammelen van de veer in het huis.
B16A1 DOHC groot - VTEC klein op kleppendeksel = 1e gen = met tik DOHC klein - VTEC groot op kleppendeksel = 2e gen = zonder tik Laatste B16A1 DOHC groot – Honda klein (na januari 1991) B16A2 DOHC groot - VTEC groot
De 2e gen Vtec en de laatste A1 kent nog steeds de vtec tik
oplossing: kleppen stoters van een B16a2 :-)
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
roblom wrote:VTEC tik word veroorzaakt dor de Lost Motion Assemblies is vanaf de laatste B16A1 verholpen. De veer in de LMA is door vermoeiing iets korter geworden en ligt daarom met speling in het huis van de LMA. Het tikken wat je hoort is het heen en weer rammelen van de veer in het huis.
B16A1 DOHC groot - VTEC klein op kleppendeksel = 1e gen = met tik DOHC klein - VTEC groot op kleppendeksel = 2e gen = zonder tik Laatste B16A1 DOHC groot – Honda klein (na januari 1991) B16A2 DOHC groot - VTEC groot
De 2e gen Vtec en de laatste A1 kent nog steeds de vtec tik oplossing: kleppen stoters van een B16a2 :-)