MUGEN Airbox FN2?
-
MUGEN Airbox FN2?
Weet iemand of er voor de Civic FN2 eem airbox leverbaar is.?
Ik kan hem helemaal niet vinden op het internet.
Of er uberhaupt iets leverbaar is voor de FN2?
Ik kan hem helemaal niet vinden op het internet.
Of er uberhaupt iets leverbaar is voor de FN2?
Sowieso Mugen en Injen toch? Daar zijn hier in ieder geval topics over te vinden.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
Nick rijdt in ieder geval met een FN2 i.c.m. een Injen. Leg de vraag anders ook eens voor bij een TCC ofzo.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
-
Volgens mij is die intake voor de FD2 of EP3.
Nadeel van de FN2 is de MAF sensor.. het woord zegt het al!
Wil je de intake goed laten functioneren dan heb je een andere ECU nodig.
Momenteel zijn er een paar fabrikanten bezig met ontwikkelingen.
HKS is met een closed airbox bezig en gruppe M is ook bezig, alleen zal deze wel voor de rechts gestuurde FN2 zijn.
Ik zal voorlopig nog even wachten met een airbox, de geruchten gaan dat de FN2 ook naar japan gaat, en dat mugen er zich over laat buigen!..
Nadeel van de FN2 is de MAF sensor.. het woord zegt het al!
Wil je de intake goed laten functioneren dan heb je een andere ECU nodig.
Momenteel zijn er een paar fabrikanten bezig met ontwikkelingen.
HKS is met een closed airbox bezig en gruppe M is ook bezig, alleen zal deze wel voor de rechts gestuurde FN2 zijn.
Ik zal voorlopig nog even wachten met een airbox, de geruchten gaan dat de FN2 ook naar japan gaat, en dat mugen er zich over laat buigen!..
Hoe doen andere merken dat dan want bijvoorbeeld een Impreza heeft ook een maf sensor.
Ik heb enige tijd geleden eens gemaild naar inter-tuning (invoerder van mugen geloof ik) en die heeft mij toen gezegd dat mugen nog niets had voor de FN2.
Kan ondertss natuurlijk wel al veranderd zijn maar enkele maanden geleden bestond die nog niet.
Ik kreeg toen volgend mailtje van hen:
Voor de Civic Type R FN2 bestaat nog niet zoveel. De hondata is inderdaad en goed begin en dit in combinatie met de catback
van milltek geeft een mooi resultaat. De airbox van mugen bestaat helaas niet voor de Euro Civic Type-R (FN2).
De prijs voor de hondata is 995 € incl. en voor de catback 847 € incl.
De catback geeft wel een sportiever geluid maar heeft minder tegendruk wat het vermogen ten goede komt.
Laat maar iets weten als je meer vragen hebt.
Heb uiteindelijk mijn fn2 standaard gelaten
Benny
Kan ondertss natuurlijk wel al veranderd zijn maar enkele maanden geleden bestond die nog niet.
Ik kreeg toen volgend mailtje van hen:
Voor de Civic Type R FN2 bestaat nog niet zoveel. De hondata is inderdaad en goed begin en dit in combinatie met de catback
van milltek geeft een mooi resultaat. De airbox van mugen bestaat helaas niet voor de Euro Civic Type-R (FN2).
De prijs voor de hondata is 995 € incl. en voor de catback 847 € incl.
De catback geeft wel een sportiever geluid maar heeft minder tegendruk wat het vermogen ten goede komt.
Laat maar iets weten als je meer vragen hebt.
Heb uiteindelijk mijn fn2 standaard gelaten
Benny
Dat met het meten van temperaturen onder de motorkap heb ik al een tijdje geleden gedaan. Ik rij met een SRI met gemodificeerde mass airflow sensor, maar zonder cold air induction syteem, het open filter moet zijn lucht gewoon via de motorruimte aanzuigen. Ik heb bij mijn FN2 de isolatiemate onder de motorkap verwijderd en verder heb ik gaten geboord in de afsluitkap direct achter de grille voor meer aanvoer van koele lucht. Ik heb een paar thermometers in de motorruimte geplaatst zowel bij de standaard airbox als de SRI inductie. Ik heb weliswaar gemeten gedurende de winter, dus ik kan niet zeggen hoe de situatie in de zomer is, maar de gemiddelde temperatuur binnen in de standaard airbox was ongeveer 17 graden celsius, de temperatuur bij het open filter van de SRI was ongeveer 23 graden celsius. Een verschil van 6 graden celsius. Daar staat tegenover dat de SRI aanzienlijk meer lucht kan aanzuigen dan de nogal restrictieve aanvoerbuis van de standaard airbox. Ik ben ervan overtuigd dat een aparte koude luchtaanvoer vanaf de voorkant van de auto, bijvoorbeeld via de grille of bumperopening voor een betere respons van de motor zorgt. Dit alles heeft betrekking op de FN2. Jammer genoeg ken ik de andere Honda`s niet goed. Misschien weet iemand hier of dit ook op andere wagens van Honda kan werken?
ik ben van plan om de temperatuur te meten in het begin luchtaanzuig tot in het intake spruitstuk, op zoveel mogelijk plaatsen(denk een 4 a 5)in de luchtaanvoer. en dan nog de buitentemp. en de temperatuur links en rechts onder de kap bij de raam.en als het mogelijk/niet te duur is te luchtdruk voor aan de airintake.(voor een X weken)
en de luchtsnelheid ook btw.deze een paar keer als het gaat..
ik pak nu de lucht achter het linkervoorwiel weg gaat door het luchtfilter naar de intake.
maar goed ideetjes zat
nu de uitwerking nog..
en de luchtsnelheid ook btw.deze een paar keer als het gaat..
ik pak nu de lucht achter het linkervoorwiel weg gaat door het luchtfilter naar de intake.
maar goed ideetjes zat

nu de uitwerking nog..

Dit zou wel kunnen passen op de FN2, als je de MAF buis tussen de airbox en inlaatbuis plaatst. Maar dan krijg je eigenlijk hetzelfde systeem wat de FN2 al heeft. Bovendien heeft dit Mugen systeem net zoals de FN2 een paneelfilter. Het is dit paneelfilter dat funest is voor een goede werking van de mass airflow sensor. De turbulenties en luchtwervelingen die ontstaan direct nadat de lucht door het filter komt, zorgen ervoor dat het afr signaal van de mass airflow sensor sterk fluctueert, in extreme gevallen heb ik via mijn wideband afr controller waarden van tussen de 11.5:1 en 15.5:1 gemeten. Dit valt min of meer buiten de stoichiometrische grenswaarden van de maf sensor. Normaal meet die waarden tussen 12:1 en 15:1. Het gevolg is dat de ECU terugvalt op een ingebouwde veiligheidsmaatregel, een overrijk mengsel om detonatie in geval van een high speed leanout te voorkomen, in sommige gevallen gaan de afr waarden zo extreem op en neer dat ook de ontstekingstiming één of meerdere graden wordt teruggedraaid, met vermogensverlies tot gevolg.
Dit is de reden dat ik, deels uit onvrede met de bestaande airbox, een eigen short ram inductie heb ontwikkeld. Deze elimineert alle tekortkomingen van aftermarket CAI en SRI, en geeft er betere loopeigenschappen voor terug.
Dit is de reden dat ik, deels uit onvrede met de bestaande airbox, een eigen short ram inductie heb ontwikkeld. Deze elimineert alle tekortkomingen van aftermarket CAI en SRI, en geeft er betere loopeigenschappen voor terug.
Voor de mensen die zich verder willen verdiepen in dit onderwerp en wat inspiratie willen opdoen is er een uitgebreid topic op een Amerikaans forum:
http://www.8thcivic.com/forums/bolt-ons ... ssion.html
http://www.8thcivic.com/forums/bolt-ons ... ssion.html