HONDA [de historie]

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Locked
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

HONDA [de historie]

Post by HONDA »

Naam: Sander
Bouwjaar: 1975
Lokatie: Hellevoetsluis


Honda MT5
Mijn Honda historie begint in 1991. Ik werd in dat jaar 16 jaar en uiteraard moest er een brommer komen. Dit werd een Honda MT5 met een 70cc cilinder. Later heb ik ook nog Honda MB sterwielen met schijfrem geplaatst.

Image
My first Honda...


Honda CRX VTEC EE8
Een paar jaar na de MT kwam er uiteraard een rijbewijs B maar als arme student had ik geen centen voor een eigen wagen. In die tijd zag ik af en toe een CRX rijden en terwijl al mijn vrienden BMW of Volkswagen reden nam ik me al voor om ooit een CRX te kopen. Na mijn studententijd was het eindelijk zover. Het werd een zwarte CRX VTEC uit 1990, standaard 150 pk op 1010 kg dus één groot feest.

Image
Zwarte EE8 bij het Haringvliet

Met deze wagen sloeg het Honda virus pas echt goed toe en de CRX werd echt mijn kind. Ik verdiepte me meer en meer in de Honda wereld en ik werd actief op Honda forums. In die 56k tijd stelde dat nog niet zo heel veel voor. Eigenlijk was het CRX Club Holland forum (het oude EZboard forum) het enige forum waar je serieus wat wijzer werd. Redelijk wat namen uit die tijd hebben elkaar weer gevonden via Facebook (Gaskleppie, Winfreak, ee8, CRXFreak, Rob010, etc.).


Honda Integra Type-R DC2
Na de CRX was het tijd voor de logische vervanger, de Integra Type-R. Na wat maandjes speurwerk heb ik destijds een standaard ITR gekocht met 57.000 km. Aan deze wagen is heb ik heel wat veranderd en vervangen. Denk daarbij aan een Spoon uitlaatlijn, Spoon vliegwiel, Spoon luchtfilter, Volk Racing TE37 velgen, Blitz meters, Hella xenon, NSX remklauwen en Tein veren. Alles wat niet helemaal 100% meer was heb ik vervangen en ik heb altijd geprobeerd de wagen in een topconditie te houden.

Image
Optionele sideskirts en Volk Racing TE37 velgen

Image
Integra via een spiegelwand

Image
ITR1649 op Assen

Image
Schoon!

Image
Blitz meters

Klik HIER voor wat filmpjes (Maasvlakte, dyno, etc.).

Na het kopen van de ITR vond ik dit forum. Ik bezocht wat Type-R meetings en ik werd lid. Later was ik nog actief als webmaster, forum admin en voorzitter.


Honda Civic DX EG3 & Honda Civic Coupe DXi EJ2
Aangezien de ITR als mooi weer wagen gebruikt werd heb ik er destijds een Honda Civic EG3 bijgekocht. Niets speciaals maar de wagen deed zijn werk. Nadat ik kort erna een wagen van de zaak kreeg heb ik deze wagen weer verkocht.

Image
Mooi rood is niet lelijk, de ITR veilig in de tuin

In de ITR reed ik eigenlijk nooit meer en dus heb ik de wagen te koop gezet. De uiteindelijke koper van de ITR had nog een Civic Coupe en deze heb ik van hem overgenomen. Het was een goedkoop boodschappenwagentje en zoals elke Honda betrouwbaar. De Civic is een paar jaar later verkocht.

Image
Broer en zus...


Honda Civic Type-R EP3
In 2009 hebben we een Civic Type-R EP3 gekocht omdat mijn vriendin een andere wagen zocht en ik wilde wel weer iets snellers. De Civic was leuk speelgoed al was de wagen naar mijn mening minder spannend als de Integra. De CTR is in 2012 verkocht.

Image
Civic Type-R in de polder van Hellevoetsluis

Image
Civic Type-R in de polder van Hellevoetsluis


Honda Accord Type-S CL9
Omdat twee auto's niet genoeg is als er geen Honda bij zit zochten we weer een mooie wagen. Het is een Honda Accord Type-S geworden in Arctic Blue Pearl. Een heerlijke wagen om in te rijden en nog snel zat door de 2.4L i-vtec motor met 190pk en 223 nm. De wagen is onder andere voorzien van:

- OEM Type S spoiler pakket
- OEM optionele 17" velgen
- K&N inleg filter
- Koni geel schokbrekers
- Eibach Pro veren
- Ultra racing strubar voor/boven
- 3M Di noc carbon folie in het interieur
- Lederen interieur

Image
Arctic Blue Pearl in volle glorie

Image
Accord in de winterzon

Image
ATS aan de zee



Honda CBR 600RR PC40
Naast de wagens hebben we ook nog wat plezier op twee wielen. In 2007 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald. Op vrijdag had ik mijn rijbewijs opgehaald en vrijdagmiddag had ik een nieuwe motor. Uiteraard kon het alleen een Honda worden.

Image
Nog vrijwel standaard op Zandvoort

De 600RR is geweldig speelgoed en vergeleken met een auto lekker goedkoop. Ik heb inmiddels het één en ander aangepast:

- Akrapovic titanium/carbon exhaust
- Akrapovic carbon chain protector
- Akrapovic carbon rear fender
- Akrapovic carbon exhaust heat shield
- Sato Racing rear set
- Sato Racing frame sliders
- ASV C/5 series levers (brake & clutch)
- Rizoma Prototype Sport mirrors
- K&N airfilter
- Puig double bubble screen
- R&G fork protector
- R&G swingarm protector
- R&G cotton reels
- DDM HID kit (4300K, 35W)
- Honda CRF450R rear brake master cylinder
- Goodrige Braided Lines
- Clear Alternative taillight
- MOTY design 'built-in' gear indicator
- Lawst Caws frame plugs
- RR oil temperature gauge
- NH-A66P Pearl Sunbeam White wheels

- Honda carbonlook meter panel
- Honda carbonlook top bridge cover
- Honda carbonlook HRC tank pad
- Honda carbonlook HRC fuel lid cover
- Honda HRC carbonlook knee pads
- Honda HRC wheel sticker set
- Honda HRC rear seat cowl

Image
Inmiddels niet zo standaard meer

Image
Porno!

Honda CBR 600F PC35
In 2012 is er nog een motor bij gekomen omdat mijn vriendin motorrijden toch ook wel leuk vond. De mildere versie van de 600RR maar zoals elke motor gaat het als de brandweer.

Image
Wie mag alles wassen en poetsen...

Inmiddels is de 600F verkocht en er is een tweede 600RR bijgekomen. Honda for life!

Image

Zo...dit was tot op heden mijn Honda historie. Leuk om het zelf eens op een rijtje te zien. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Mooie historie Sander, kan niet anders zeggen.
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Idd erg mooie historie. Die EG3 ziet er ook erg goed uit geen roest of vale plekken?
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Roesten doen ze allemaal helaas maar de lak van de EG3 was inderdaad nog best netjes. De foto van de EG3 is overigens wel genomen na een flinke poetsbeurt.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

Hoi, mooie CBR hoor... nice :woow:
DC2
Posts: 1088
Joined: Fri Sep 26, 2003 3:43 pm

Post by DC2 »

Mooi overzicht! 8)
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Eigenlijk was het CRX Club Holland forum (het oude EZboard forum) het enige forum waar je serieus wat wijzer werd. Redelijk wat namen uit die tijd scharrelen nog steeds rond in de Honda scene (Gaskleppie, Winfreak, b16a1, ee8, CRXFreak, Rob010, etc.).


de goede oude tijd..... :lol:


ow, welkom hier btw :wink:
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Ja, wat zou er van klepveerschotel geworden zijn? Geweldige knakker was dat... :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Haha, zeker die goeie ouwe tijd :toost:
Ik heb alle foto's en filmpjes nog van de oude site, die werden toen al op een server(tje) van mij gehost.

Ontopic: Welcome Back dan maar... :D
Deus Ex Machina!
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

DAAAAMN die oude namen... was altijd gezellig inderdaad... Klepveerschotel is iets vertegenwoordigends gaan doen na zijn TCC tijd... heb hem ooit nog eens 5 minuten gezien op eoa tuningshow, waar een hal verder iets zakelijks bezig was... hij liep in pak... mwuhahahaha

verder nooit meer iets van gehoord...
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

In pak... in zijn TCC tijd liep hij met rietjes over de poten van zijn bril. :D
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

het ergste was, het was een pak van rib-stof ergens tussen beige en bruin in...

ik heb genoeg lelijke pakken gezien, maar DAMN...
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

We worden oud ... :(
























:twisted:
Deus Ex Machina!
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

Ik kwam pas EE9 nog tegen! Ook weer even oude koeien uit de sloot gehaald!
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

Gaskleppie wrote:Ik kwam pas EE9 nog tegen! Ook weer even oude koeien uit de sloot gehaald!


zo, en dat ik hem lang niet heb gezien zeg.....

maar zo zijn er wel meer die stilletjes verdwenen zijn........en die je dan ergens opeens weer tegenkomt....
User avatar
Martin.O
Posts: 758
Joined: Sun Mar 19, 2006 7:46 pm

Post by Martin.O »

jullie worden oud
baRt
Posts: 1258
Joined: Thu Dec 22, 2005 1:19 pm

Post by baRt »

ja man... en kaal :p
ee8
Posts: 626
Joined: Fri May 19, 2006 9:48 pm

Post by ee8 »

baRt wrote:ja man... en kaal :p


ik zeg niks.....

8)
User avatar
HONDA
Posts: 4475
Joined: Tue Jun 17, 2003 7:33 pm

Post by HONDA »

Even geleden hier, post 1 maar aangepast... Autonieuws heb ik niet maar de brommer heeft wat nieuwe speeltjes.

Akrapovic rear fender

Image

Akrapovic chain guard

Image

Ik twijfel nog over de footshields...

Image

Functioneel dat carbon? Totaal niet maar het oog wil ook wat... :D

Ook het remvloeistofreservoir achter gaat er deze winter af om vervangen te worden door een RVS model. Ook gaat het reservoir verstopt worden achter een footshield zodat de passagiers voetsteunen verwijderd kunnen worden. Om het af te maken komen er dan ook staal omvlochten leidingen bij.
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
HaRdCoRe-WeZ
Posts: 358
Joined: Tue May 16, 2006 11:44 pm

Post by HaRdCoRe-WeZ »

Nice!
Image
Locked