Gisteren reed ik op snelweg met de airco al een tijdje aan toen ik plotseling een smeulende geur rook (een beetje een schroeilucht) en er vervolgens door de twee buitenste aanjagergaten witte rook (damp) naar binnen kwam. Ik kon er gelukkig gelijk af en bij het tankstation heb ik eerst de airco uitgezet, daarna weer aan, geen rook, geen gekke geuren. Daarna weer verder gegaan op snelweg, weer heel even rook en die lucht weer terug. Daarna is het niet meer voorgekomen. De airco doet het ook nog steeds. Iemand een idee waardoor dit is gekomen, wat het is en wat ik eraan moet doen?
Groeten,
Jane
rook in de auto
-
Lijkt me kortsluiting of doorbranden van een kabeltje ergens. Rook en lucht krijg je vaak doordat plastic kabel licht te smeulen. Kan in principe vanalles zijn, grote kans dat het ergens in de bekabeling van of naar de airco OF kachelradiator zit.. Dat wordt de boel even nalopen zou ik zeggen. Gooi alles eens aan en zet de kap eens open, dan zou je misschien kunnen ontdekken waar het ligt te smeulen..
Typische, ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn accord.
Stond op het moment stil met de airco aan en toen kwam er rook uit de middelste ventilatieroosters. Airco uitgezet en aanjager aan, vervolgens weg rook. Om de airco weer aan te zetten en tadaa .... weer rook.
Vandaag bij dealer geweest .. hem de airco weer voor de eerste keer aan laten zetten .... en nee hoor ... geen rook.
Zij hadden ook geen verklaring ... airco koelt nog goed en gaven het advies om gewoon door te rijden en mocht het weer gebeuren om direct langs te komen.
Stond op het moment stil met de airco aan en toen kwam er rook uit de middelste ventilatieroosters. Airco uitgezet en aanjager aan, vervolgens weg rook. Om de airco weer aan te zetten en tadaa .... weer rook.
Vandaag bij dealer geweest .. hem de airco weer voor de eerste keer aan laten zetten .... en nee hoor ... geen rook.
Zij hadden ook geen verklaring ... airco koelt nog goed en gaven het advies om gewoon door te rijden en mocht het weer gebeuren om direct langs te komen.