Imploderen van het dak

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
mr. X

Imploderen van het dak

Post by mr. X »

Aangezien ik behoorlijk aan het klussen ben geweest aan de EG en het bijna een 'bare-shell' is geworden, vroeg ik me het volgende af:

De 2 gelijmde zijraampjes en de voorruit heb ik zelf eruit gesneden met speciaal gereedschap. Nu heb ik eens opgevangen dat het mogelijk was wanneer je zonder ramen rond rijdt er de kans bestaat dat het implodeert, ofwel de hele zooi naar beneden komt.
Dat is te begrijpen als het raam deel uitmaakt van de carrosserie, echter de EG heeft gelijmde ramen. Er lopen waarschijnlijk ook 2 buizen door je A stijlen die voor de stijfheid zorgen.

Is het mogelijk om met de auto te gaan rijden zonder dat het dak naar beneden komt?
Weet iemand hier meer over?

Natuurlijk ga ik er geen lange stukken mee over de snelweg rijden. We hebben voor onze schuur wel een venijnig hoog drempeltje liggen. Dat is het eerste obstakel als de auto eruit moet, en bij eventueel transport op een auto ambulance krijgt hij ook schokken te voorduren.
Vandaar de vraag.

Bedankt voor de input!
D_ToXx

Post by D_ToXx »

lol! denk dat je het wel red met een 80km/u,hangt af van de windrichting natuurlijk. maar misschien een oplossing een spanbandje of twee erom? voor de zekerheid..en stutten. :D
mr. X

Post by mr. X »

D_ToXx wrote:lol! denk dat je het wel red met een 80km/u,hangt af van de windrichting natuurlijk. maar misschien een oplossing een spanbandje of twee erom? voor de zekerheid..en stutten. :D

Imploderen is het inzakken van het dak, dat hij eraf waait lijkt me sterk :D
D_ToXx

Post by D_ToXx »

hahaah klopt.. :D (foutje)

maar goed :D , stutten en en spanbandje doen denk ik wonderen.
Goelette

Post by Goelette »

ik heb toch al heel wat auto's op een ambulance vervoerd zonder voorruit, en het dak is nog nooit geimplodeerd.... Lijkt me dat daar ook wel veel grotere krachten voor nodig zijn, als het uberhaupt al mogelijk is.

Overigens maakt je raam deel uit van de carosserie, OMDAT hij erin gelijmd zit. Als hij los in een rubber er in zat maakt hij geen deel uit van de carosserie.
ee8

Post by ee8 »

niet mee rijden.

beetje rondduwen enzo maakt niet uit, maar met motor erin enzo gewoon niet doen.
RedSun

Post by RedSun »

Zou er ook niet teveel mee kloten nee. Zo min mogelijk vervoeren en zo kort mogelijk de ruiten eruit laten. zeker de de voorruit is een belangrijk onderdeel van de constructie.

Japans staal is al zo dun.
Nana korobi ya oki
IvoG

Post by IvoG »

Goelette wrote:Overigens maakt je raam deel uit van de carosserie, OMDAT hij erin gelijmd zit. Als hij los in een rubber er in zat maakt hij geen deel uit van de carosserie.
:idea: :idea: :idea:
RedSun

Post by RedSun »

Dat zou jij toch moeten snappen Ivo. Als hij los ligt kan hij de carosserie nooit verstevigen maar omdat hij vast zit in de carosserie verstevigd hij de constructie.

Overigens zit hij gekit en niet gelijmd.

Maar ik snap je punt, hij verstevigd iets maar niet erg veel, met name torderen wordt iets tegen gegaan. Maar als je een zwakke a stijl hebt klapt je ruit er gewoon uit als hij tordeerd.
Nana korobi ya oki
IvoG

Post by IvoG »

Ik trek Goelette niet in twijfel, ik haal het punt juist aan, tot 3 keer toe!

:idea: <> :?:

Het is mijn manier om te beamen dat ik het met het punt van Goelette juist eens ben, en waarom.
RedSun

Post by RedSun »

Excuses Ivo, er is inderdaad een verschil tussen vraagteken en lampje....
Nana korobi ya oki
Locked