CTRwaarde nieuw hier

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
CTRwaarde

CTRwaarde nieuw hier

Post by CTRwaarde »

ik lees al een weekje of zo mee hier op het forum.
maarsinds afgelopen vrijdag ben ik de trotse eigenaar van een CTR dus ik dacht ik zal me nu maar even voorstellen.

mijn dagelijkse roepnaam is onno en ik woon ik een klein dorpje in zeeland genaamd waarde.
mijn eerste auto was een opel corsa b maar die b was volgens mij van bagger.
daarna ben ik overgestapt op een peugeot 106 sport omdat ik dezevooral erg mooi vond maar dit was een 1.4 dus miste wel wat pit.
4 jaar geleden heb ik hem daarom ingeruild voor de wat sportievere 106 gti. voordelen waren nog steeds de looks maar ook de pit die erin zat.
denk nog steeds dat die in dezelfde prijsklasse weinig concurrentie had.

afgelopen vrijdag kon ik dan mijn zwarte ctr uit 2002 met 77k op de teller ophalen in nijmegen.
ik was eerst een beetje bang dat ik mijn 106 zou gaan missen maar voordat ik weer in zeeland was was ik dat gevoel al weer kwijt :D
ik wilde altijd nog eens een keer een vtec gehad hebben en dat is nu dus gelukt
Lucas79

Post by Lucas79 »

Onno, welkom hier en uiteraard gefeliciteerd met je CTR! (we willen altijd graag foto's zien :wink: ) Maar 77k op een CTR uit 2002 is niet slecht! Heel veel plezier er mee!

Grtz
Deus Ex Machina!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Welkom Onno. Veel plezier met je CTR.
sigur

Post by sigur »

Welkom :D
CTRwaarde

Post by CTRwaarde »

ik zal binnenkort proberen te voldoen aan de verwachtte foto's.
al is hij qua uiterlijk compleet standaard dus ik verwacht dat de meesten hier zich er wel wat bij voor kunnen stellen :wink:
alleen de audio installatie is aangepast maar zo vaak zal die niet hard hoeven want de motor zit ook wel een lekker geluidje in
eteuben

Re: CTRwaarde nieuw hier

Post by eteuben »

CTRwaarde wrote:ik wilde altijd nog eens een keer een vtec gehad hebben en dat is nu dus gelukt

Uiteraard welkom op dit forum Onno, ook namens mij! Je hebt met dezelfde reden een CTR gekocht als ik, zie ik... :wink:
CTRwaarde

Post by CTRwaarde »

waarschijnlijk wel. :wink: ik heb er nog maar 1 nadeel van kunnen ontdekken en dat is het tanken. maar dat zal na een tijdje waarschijnlijk wel minder worden. in het begin wil je toch een beetje uitproberen wat hij kan :o

alleen foto's plaatsen ben ik nog niet helemaal achter hoe dat moet.
de url van het plaatje vanaf een hyves pagina gaat volgens mij niet
Lucas79

Post by Lucas79 »

[img]volledige%20url%20naar%20je%20plaatje[/img]

Image (zonder spaties geeft volgende resultaat :)

Image
Deus Ex Machina!
CTRwaarde

Post by CTRwaarde »

Image

Image

Image

Image

ik heb de foto's maar gebruikt van de site van de dealer. zolang ze daar op de site blijven staan in ieder geval.
zoals al gezegd is het uiterlijk standaard gebleven.
ik verwacht hier ook geen grote veranderingen aan het uiterlijk want daar vind ik weinig mis mee :D
eteuben

Post by eteuben »

CTRwaarde wrote:ik heb de foto's maar gebruikt van de site van de dealer. zolang ze daar op de site blijven staan in ieder geval.

Ik zie kruisjes, geen wonder als de auto verkocht is. Dan verdwijnt ie van het internet! :wink:

Het benzineverbruik vind ik eerlijk gezegd nog meevallen t.o.v. de Impreza WRX van mijn broertje! Ik ben stukken zuiniger... :D
CTRwaarde

Post by CTRwaarde »

ik verwacht ook wel dat het mee kan vallen bij normaal gebruik.
alleen de eerste paar dagen is natuurlijk een beetje uitproberen wat zo een auto kan. dus dan ben je zo zuinig als je rechtervoet. :lol:
verder nu ik weer een keer getankt heb blijkt het inderdaad mee te vallen. op de meter leek hij ver leeg maar ging er 37 liter in op een 50 liter tank dus zat nog aardig wat in
kwam ergens uit tussen 1:9 en 1:10
CTRwaarde

Post by CTRwaarde »

Image

Image

Image

ik heb hem door hoe het moet. de complete link stond niet op 1 regel bij eigenschappen :-?
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

mooie kleur! zwart! :D

welkom :thumbs:
CTRwaarde

Post by CTRwaarde »

zo vandaag even aan het knutselen geweest. via de tcc webshop een cold air intake besteld en ik had vandaag wat tijd over dus maar gelijk aan de gang gegaan. uiteindelijk viel het wel tegen wat de tijd betreft,
maar het resultaat is oorverdovend.
had wel wat verwacht omdat ik op de gti ook een open filter had maar hier zouden ze standaard oordopjes bij moeten doen. je hoort hem flink als de rechtervoet naar beneden gaat en volgens mij pakt hij ook alles wel wat sneller op. weet niet wat de buren er van vinden maar jah in het dorp is het toch nog warmrijden :roll:
jochem dc2

Post by jochem dc2 »

Hey,

Ook een laat, maar toch warm welkom van mij,...

Kan me idd niet indenken dat je een Peugeot boven een "R" zou verkiezen. Welke Peugeot dan ook,.. Haha :lol:

En idd, een Cold Air Intake klinkt erg leuk. Zeker als je het VTEC gebied in gaat. Op Zolder kreeg ik zelfs een waarschuwing dat ik tegen de Decibel grens aan zat. (En dat met alleen maar een CAI op mijn standaard B18c6).

Ben benieuwd naar eventuele verdere upgrades!

Greetz,
eteuben

Post by eteuben »

Filter naar beneden, of naar het schutbord zoals de AEM V2?

Verder had ik ook bijna een cai gehad, maar de banden hadden even de eerste prioriteit (ook ivm apk)!
culasse

Post by culasse »

Welkom Onno, ik hoop dat het je hier zal bevallen. Ik had hiervoor ook een 106 gti, maar die was flink getuned. Hij was zelfs sneller dan mijn huidige FN2.
CTRwaarde

Post by CTRwaarde »

het is het andere type van AEM dus filter naar beneden.

over mijn 106 zal ik ook niets negatiefs zeggen. was wel wat aan gebeurd maar niet extreem. blijft gewoon een hele leuke auto. maar niet te vergelijken met de ctr maar is ook een heel andere prijsklasse.

maar een 106 sneller dan de FN2 dan zal er wel meer aan gedaan zijn dan een chipje en een uitlaat
culasse

Post by culasse »

Haha, ik reed er dragraces mee. Motor en aandrijving flink onderhanden genomen. Binneninterieur voor het grootste deel verwijderd. Het ding ging als een raket.
Sjakiera

Post by Sjakiera »

Welkom hier mede waardenaar :lol:
Locked