Waarom kost de Honda Civic SI $21110?

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
culasse

Waarom kost de Honda Civic SI $21110?

Post by culasse »

Dat is naar de huidige koers omgerekend 15983 euro. Weliswaar kennen ze in de USA niet de bpm, en de btw is er niet zo hoog, en er zijn hier nog wat andere heffingen, maar in principe is het dezelfde wagen. Hij ziet er alleen wat anders uit.

Image
Image

Jammer dat ze deze wagen niet in Europa verkopen, ik zou hem best gehad willen hebben. Als ik hem vergelijk met mijn FN2, is die eigenlijk veel te duur voor het geld.
S.J.

Post by S.J. »

In amerika zijn alle auto's veel goedkoper. Deze auto heeft standard ook nog is LSD en double wishbone.
mr. X

Post by mr. X »

Zoek maar eens wat een RX8 kost bijvoorbeeld. Kost daar totaal niets.
En ze rijden allemaal op Ron92...

Si is een hele mooie auto en kost zeker niet veel. Denk dat dit model best aan zou slaan in Nederland.
culasse

Post by culasse »

Wat je zegt. Op een foto komen de lijnen van het model nooit goed over, maar als je ze eens in het echt ziet, zul je onder de indruk zijn, vooral als ze verlaagd zijn. De RSX ziet er trouwens ook niet gek uit. Zeer jammer dat zulke modellen hier niet te vinden zijn. Honda vindt de markt hier in Europa gewoon niet interessant genoeg om deze modellen commercieel te promoten.
bartman

Post by bartman »

ik ben er ook wel voor te vinden . begrijp wel niet waarom ie in amerika 'SI' moet noemen en niet type R... wat ie presteert minstens evengoed als de fn2 dacht ik ..
Zelfde moter als fn2 maar vtecgebied begint pas bij 6000 toeren dus meer vteckick...

als honda hem iets meer als een type R zou aankleden zou ie vele malen mooier zijn als een fn2 denk ik ..

en voor die prijs zeker een koopje :shock:
S.J.

Post by S.J. »

Ik heb hem trouwens afgelopen weekend gezien bij de ring in het zwart. Echt een hele mooie auto lekker laag met lipjes.
eteuben

Post by eteuben »

100km bij mij vandaan zijn de auto's al goedkoper, dus dat ligt puur aan ons belastingstelsel!

Wat we hier voor een auto betalen, kost hij bij lange na niet...
Jo&

Post by Jo& »

Ik heb er een maand of 2 terug een gespot in Eindhoven op een parkeerplaats. In het blauw met californische kentiekenplaten...
Johan FN2

Post by Johan FN2 »

Jo& wrote:Ik heb er een maand of 2 terug een gespot in Eindhoven op een parkeerplaats. In het blauw met californische kentiekenplaten...

Dan hebben wij dezelfde gespot! Of ik moet zeggen ik er wel iets meer mee gedaan...

Toen ik een paar weken geleden klaar was met tanken (in Uden), stond deze SI naast mijn FN2. En de eigenaar kwam meteen met de vraag: 'Wanna race?' Dus ik eerst: 'No.' En ben vervolgens rustig weggereden. Alleen kwam hij achter me aangereden, en toen ik op een rustig stukje weg zat ging het gas d'r op. Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de SI meer had verwacht want op een recht stuk liep ik aardig van hem weg, en na twee rotondes was ik hem kwijt. Vervolgens ging ik rustig 80 rijden, en na enkele minuten kwam meneer volgas voorbij gereden. Ben benieuwd of ik hem nog vaker tegen kom.
Jo&

Post by Jo& »

Johan FN2 wrote:
"Jo&":39r8v0gm wrote:Ik heb er een maand of 2 terug een gespot in Eindhoven op een parkeerplaats. In het blauw met californische kentiekenplaten...

Dan hebben wij dezelfde gespot! Of ik moet zeggen ik er wel iets meer mee gedaan...

Toen ik een paar weken geleden klaar was met tanken (in Uden), stond deze SI naast mijn FN2. En de eigenaar kwam meteen met de vraag: 'Wanna race?' Dus ik eerst: 'No.' En ben vervolgens rustig weggereden. Alleen kwam hij achter me aangereden, en toen ik op een rustig stukje weg zat ging het gas d'r op. Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de SI meer had verwacht want op een recht stuk liep ik aardig van hem weg, en na twee rotondes was ik hem kwijt. Vervolgens ging ik rustig 80 rijden, en na enkele minuten kwam meneer volgas voorbij gereden. Ben benieuwd of ik hem nog vaker tegen kom.[/quote:39r8v0gm]

Heb je niet gevraagd wat hij in NL doet met een SI op USA platen???
Ik had er ook wel meer van verwacht! Ik vind het een hele mooie auto, ik zou bijna overwegen om er een te importeren! :P
slydawg

Post by slydawg »

Jo& wrote:
"Johan FN2":2cw0b8dg wrote:
"Jo&":2cw0b8dg wrote:Ik heb er een maand of 2 terug een gespot in Eindhoven op een parkeerplaats. In het blauw met californische kentiekenplaten...

Toen ik een paar weken geleden klaar was met tanken (in Uden), stond deze SI naast mijn FN2. En de eigenaar kwam meteen met de vraag: 'Wanna race?' Dus ik eerst: 'No.' En ben vervolgens rustig weggereden. Alleen kwam hij achter me aangereden, en toen ik op een rustig stukje weg zat ging het gas d'r op. Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de SI meer had verwacht want op een recht stuk liep ik aardig van hem weg, en na twee rotondes was ik hem kwijt. Vervolgens ging ik rustig 80 rijden, en na enkele minuten kwam meneer volgas voorbij gereden. Ben benieuwd of ik hem nog vaker tegen kom.[/quote:2cw0b8dg]

Ik had er ook wel meer van verwacht! Ik vind het een hele mooie auto, ik zou bijna overwegen om er een te importeren! :P[/quote:2cw0b8dg]

Die jongens zitten hoogstwaarschijnlijk in het leger en zijn tijdelijk gestationeerd in Duitsland, ben ze weleens tegen gekomen op meetings in Duitsland.
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:
Jo& wrote:
"Johan FN2":2e3biqio wrote:
"Jo&":2e3biqio wrote:Ik heb er een maand of 2 terug een gespot in Eindhoven op een parkeerplaats. In het blauw met californische kentiekenplaten...

Toen ik een paar weken geleden klaar was met tanken (in Uden), stond deze SI naast mijn FN2. En de eigenaar kwam meteen met de vraag: 'Wanna race?' Dus ik eerst: 'No.' En ben vervolgens rustig weggereden. Alleen kwam hij achter me aangereden, en toen ik op een rustig stukje weg zat ging het gas d'r op. Ik moet eerlijk zeggen dat ik van de SI meer had verwacht want op een recht stuk liep ik aardig van hem weg, en na twee rotondes was ik hem kwijt. Vervolgens ging ik rustig 80 rijden, en na enkele minuten kwam meneer volgas voorbij gereden. Ben benieuwd of ik hem nog vaker tegen kom.

Ik had er ook wel meer van verwacht! Ik vind het een hele mooie auto, ik zou bijna overwegen om er een te importeren! :P[/quote:2e3biqio]

Die jongens zitten hoogstwaarschijnlijk in het leger en zijn tijdelijk gestationeerd in Duitsland, ben ze weleens tegen gekomen op meetings in Duitsland.[/quote:2e3biqio]

Ahja logisch! Maar wat doetie dan in Nederland.... :-?
slydawg

Post by slydawg »

Dat is een goeie, denk niet om goedkoop te tanken........
Weed halen misschien??
Jo&

Post by Jo& »

slydawg wrote:Dat is een goeie, denk niet om goedkoop te tanken........
Weed halen misschien??

Haha dacht ik ook, maar de controles in het Amerikaanse leger zijn ook niet mis dus lijkt me sterk...... Nja volgende keer maar opwachten en vragen. Kwil zn auto wel kopen :P hij staat toch al hier 8)
Johan FN2

Post by Johan FN2 »

Vliegbasis Volkel... :wink: Heb al verschillende Amerikanen gesproken die daar werken. En meestal rijden ze in niet al te misselijk import spul.
D_ToXx

Post by D_ToXx »

Johan FN2 wrote:Vliegbasis Volkel... :wink: Heb al verschillende Amerikanen gesproken die daar werken. En meestal rijden ze in niet al te misselijk import spul.

en een FN2 staat er niet :wink:
wel een EP type S amerikaan en een blauwe SI :D (machtig goed uitziend ding=ontoppic :wink: )

allebei stock voor zover ik weet.
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Ik zie die blauwe SI regelmatig in Veghel geparkeerd staan 's avonds bij een aantal appartementen nabij het centrum, zal hij vast wonen, en hier in de buurt zie ik hem regelmatig rijden.
Jo&

Post by Jo& »

Vergeet niet dat er boven het gewoon omrekenen voor ons alsnog de bpm en btw op komt, dus dan zal hij alsnog 30K kosten....
culasse

Post by culasse »

Als ik uitga van het eerder geschetste rekenvoorbeeld qua aanschafprijs in Euro`s, zouden de bpm en btw iets van 15000 Euro moeten zijn.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Jo&

Post by Jo& »

BPM is 42,3% over de consumentenprijs en de btw 19% over de consumentenprijs... Dus zo onwaarschijnlijk is dat niet. Het is dat ik me auto nu niet hier heb, anders kon ik op mn kenteken papieren kijken. Iemand anders met een FN2 of EP3 die even kan kijken hoeveel BPM er betaald is?
Locked