De wielranden van de EG zijn redelijk verroest.
Om het te maken heb je de mogelijkheid het goedkoop te doen. Alles te bedekken met plamuur een lakje verf er overheen en je auto te verkopen.
Als auto liefhebben zien wij dit graag anders.
Je hebt de mogelijkheid een compleet nieuw zijscherm te bestellen bij de dealer á +- 350 euro wat volgens mij zelfs nog exclusief BTW is. Dan komt de verwijdering van het oude scherm er nog bij en het er, al dan niet professioneel, erin (laten) zetten. Op een auto van om en nabij de 1000 euro is dit het niet waard.
Een optie kwam om de hoek kijken toen ik deze inzetstukken vond.
Voor mijn doeleinde is dit perfect. Dit zou alle roest bedekken en het is goed en goedkoop.
De vraag is nu alleen: Hoe zet je deze inzetstukken er netjes in?
Als je de precieze contouren uitsnijdt kun je wel gaan lassen, maar als het elkaar niet overlapt zal dit niet makkelijk en zeker niet netjes gaan. Hoe worden 2 platen normaal gelast als deze alleen tegen elkaar genzen en niet over elkaar heen steken?
Overlappen en een dikke laag plamuur is in mijn ogen geen optie. Op een auto moet je zo min mogelijk, en het liefst helemaal geen, plamuur gebruiken.
Verder heb ik beginnende roest gevonden aan de binnenkant van de auto onder de hemel.
Ter verduidelijking een foto:

Dit is de linker (bestuurderskant) bovenhoek.
Te zien is dat de oppervlakte roest ook aan de binnenkant van de koker zit. Hoe kom je daar bij en ga je verdere roestvorming tegen?
Helaas ook nog een laatste plekje gevonden achter de bijrijders stoel.

Dit zijn 2 overlappende platen waaronder de roest zit. Ik heb de platen van elkaar af weten te wrikken. Alle roest is te zien dus er zit niets meer onder de platen verborgen.
Hoe los je dit netjes op?
Zelf een plaatje maken van RVS en het daarna erin lassen is een mogelijkheid, maar misschien zijn er betere ideeën.
Brand los met vragen en oplossingen!