kilo's

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
JDMTEG

kilo's

Post by JDMTEG »

Vraagje. Als een ITR samen met rijder 13kg minder weegt dan gewoonlijk.
Zou je dit verschil dan duidelijk moeten voelen of niet?
AllGo

Post by AllGo »

Naar het toilet geweest?

Ligt er aan hoe goed je de auto kent.. Bij mijn CRX merkte ik of ik het reservewiel achterin had liggen of niet.. Tegenwoordig rij ik in zo veel verschillende autos dat ik die minimale dingen niet meer voel..
eteuben

Post by eteuben »

Denk dat de amateur het niet zou merken, qua acceleratie enzo. Maar als je bij de autosport 13 kilo strafgewicht meekrijgt, dat dit best mee kan tellen, maar daar wordt je ook afgerekend op de milliseconde!

Waar wil je op besparen dan? Of ben je zelf aan de Sonja Bakker...
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

denk wat minder tanken :wink:
Lucas79

Post by Lucas79 »

In een kart merk je dit aanzienlijk, ik ga ook altijd eerst naar de WC voordat ik ga karten :lol: :wink:

Maar serieus, zoals sommigen al opgemerkt hebben, als je niet heel professioneel gaat racen, merk je het denk ik niet.
Deus Ex Machina!
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

het is ook maar net waar je het gewicht weg haalt. Als hij daar door uit balans raakt heb je het snel door.

op het circuit merk ik normaal gesproken het niet echt dat er iemand naast me zit qua bochten. Dat gewicht zit dan ook netjes in het midden. Mn tijden zakken dan ondertussen wel 1,5 seconde! Dus het scheelt wel degelijk.
Toen ik mn acccu van voor naar achter zette merkte ik een enorm verschil. En dat terwijl hij niet eens lichter was geworden. Ik had alleen een kilo of 10 verplaatst.....
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Ik moet zeggen dat ik zelf de laatste weken 13 kilo ben afgevallen en ik heb echt de indruk dat mijn ITR nu vlotter gaat.
Het gaat dus idd, zoals Frank zegt, om centraal gelegen gewicht tov de wagen. Klinkt positief niet.
En de laatste kilo is nog niet weg. :wink:
JDMTEG

Post by JDMTEG »

eteuben wrote:Of ben je zelf aan de Sonja Bakker...

Waarschijnlijk een Nederlandse opmerking waar ik als Belg niets van begrijp. :D Leg eens uit?
mr. X

Post by mr. X »

Sonja Bakker is een dieet wat schijnbaar erg goed werkt.
Als je hier in Nederland op dieeet gaat noemt men het vaak 'Sonja Bakkeren'.

Het is niet zo dat je doormiddel van die vrouw aan je 'lichaamsbeweging' komt, wat jij volgens mij dacht :lol:
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Goed bezig dan koen, 13 kilo is niet niks :thumbs:
Ik merk ook als de tank vol of leeg is, maar dat is dan weer een 30 kilo verschil, das nog een lange weg te gaan :lol:
itr703

Post by itr703 »

Met z'n allen aan de euro95 dus .... :D
JDMTEG

Post by JDMTEG »

DC2TYPER wrote:Goed bezig dan koen, 13 kilo is niet niks :thumbs:
Ik merk ook als de tank vol of leeg is, maar dat is dan weer een 30 kilo verschil, das nog een lange weg te gaan :lol:

Ik zou toch graag nog een extra 10 kilo kwijt willen zijn maar ik ben al blij als er nog 5 vanaf gaan. Dat is voorlopig mijn doel.
30 kilo in totaal is echt over de top. :roll:
RedSun

Post by RedSun »

ging je kuipstoel knellen? :P
Nana korobi ya oki
JDMTEG

Post by JDMTEG »

RedSun wrote:ging je kuipstoel knellen? :P

Was het dat maar.
culasse

Post by culasse »

Ik heb laatst mijn FN2 op dieet gezet. Lichtere wielen en banden gemonteerd (18kg), achterbank en achtergordels eruit (47kg), luchtcompressor, krik, gereedschapsset (6.5kg) Totaal 71.5 kg aan gewichtsverlies.
Ik verbeeld me dat, vooral als de tank bijna leeg is, de wagen vinniger op het gas reageert, kan echter ook het placebo effect zijn.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

71,5kg gewichtsverlies moet echt voelbaar zijn lijkt me.
Nick

Post by Nick »

zelfde effect als je met 1 of 2 man in de auto zit.
mr. X

Post by mr. X »

Toen ik bij de Integra alles achter de voorstoelen eruit had gehaald, merkte ik dat wel degelijk onder het rijden. Je creëert natuurlijk zodoende veel meer overstuur omdat er geen gewicht meer op de achterwielen hebt. Als je dat compenseert met gewichtsverdeling (Accu naar achteren plaatsen, CF motorkap) dan is het zeker verstandig.

Zonder balans ben je op het circuit nergens. Gaat het je puur om te sprinten dan hoef je er minder rekening mee te houden.

Om even terug te komen op Koen zijn vraag.
13 kilo, en misschien nog eens 5 of 10 erbij (uuh, eraf) ga je wel merken. Als je vaak op het circuit rijdt zullen je schijven ook een stuk minder warm worden aan de bestuurderskant..
Gaskleppie

Post by Gaskleppie »

Je schijven minder warm aan de bestuurderskant? hahaha, rem jij alleen midden in een bocht zodat je abs alle remkracht aan de andere kant weghaalt ofzo???
mr. X

Post by mr. X »

Je schijven zullen idd minder te voorduren krijgen. Bijna 20 kilo merk je wel degelijk. Op Zolder merkte ik een groot verschil tussen de hitte in de linker kant en rechter kant van de auto.
Locked