Honda OSM

Alle informatie & nieuws berichten over Honda
Locked
D-Rex

Honda OSM

Post by D-Rex »

Autoweek wrote:Honda OSM: schone schoonheid
22 juli 2008 · Tekst Nic de Boer

Image

Een milieuvriendelijke auto hoeft er niet perse uit te zien als een magnetronoven op wielen. Dat heeft Honda al een paar keer bewezen. Deze OSM is de nieuwste telg die is ontwikkeld volgens de ‘Clean Dynamic’-filosofie.

Laten we maar met het slechte nieuws beginnen: de Honda OSM (Open Study Model) gaat niet in productie. Maar hij is wel een direct broertje van de CR-Z sportcoupé, een spannend hybride model dat Honda wél zeker weten in productie neemt.
“Met de OSM proberen we te laten zien dat een auto met een lage emissie best aantrekkelijk kan zijn. Er is geen reden waarom een milieuvriendelijke auto er ook niet aantrekkelijk en sportief uit kan zien en bovendien leuk is om mee te rijden,â€￾ vertelt Andreas Sittel, de projectleider van de Honda OSM, die in het Duitse Offenbach is getekend. Honda noemt die ontwerprichting ‘Clean Dynamic’.
Aan de buitenkant is geprobeerd om scherpe lijnen te combineren met ronde vormen. De koplampen lopen helemaal door tot de bovenkanten van de wielen, zodat ze volgens de ontwerpers een wezenlijk onderdeel van de carrosserie zijn. De auto is gespoten in de speciaal voor dit studiemodel gemengde tint ‘Mystic Pearl’
In het interieur is geprobeerd om voor de bestuurder een luchtige omgeving te scheppen. Een massief dashboard met veel kleuren, uitbundige verlichting en materiaal is weggelaten. Daarvoor in de plaats is het dashboard opgedeeld in verschillende secties. Alleen de belangrijkste instrumenten zitten in het zicht van de bestuurder.
De OSM is onthuld op de autoshow in Londen. Daar deelt hij zijn podium met de CR-Z sporthybride en de FCX waterstofauto.

Image

Image

Image
vtecmoon

Post by vtecmoon »

Vookant is een mix van peugeot en S2000. Wel ok!
Achterlichten vindt ik maar niks...
bastiaan45

Post by bastiaan45 »

Idem hier, voorkant doet me sterk aan de S2k denken, achterkant is me een beetje te futuristisch
culasse

Post by culasse »

Hmmmm...*

(Dat is Gronings voor: kon slechter)

Even zonder gekheid, dat is een verdomd mooi wagentje. Als ik een cabrio type zou zijn, leek me dat wel wat.
Overigens vraag ik me af of honda zich met zoiets niet in zijn vingers snijdt. Ze hebben al een cabrio, de S2000. Je kunt je afvragen waarom ze eventueel een hybride cabrio erbij willen hebben, in zo`n geval eten ze van twee walletjes. Namelijk èn prestaties, èn een knieval voor de bomenknuffelaars. In dit geval is de visie van Honda voor de toekomst niet duidelijk. Profileren ze zich als een sportief merk met innovatieve motortechniek, rechtstreeks afgeleid van de motorsport, en tegelijkertijd omarmen ze het groene ideaal van de linkse milieumaffia waarbij Hondavoertuigen straks worden aangedreven door een soort moulinexmixer op door windenergie verkregen stroom? Honda probeert het momenteel iedereen naar de zin te maken, maar hoelang kun je daarmee doorgaan? De FN2 Honda is ook een treffend voorbeeld van hoe het originele basisconcept in de loop van de tijd verwaterd is tot een model dat hinkt op twee gedachten, enerzijds hoogwaardige techniek, anderzijds volgestouwd met luxe accessoires, het uiteindelijke resultaat is een compromis, al valt er mee te leven.
In het ergste geval krijgen de milieuridders de overhand en moet de S2000 het veld ruimen ten faveure van hybride techniek. Voor een ouderwetse purist zoals ik een treurig vooruitzicht.
S.J.

Post by S.J. »

Ik vind het een mooie auto. Gewoon een k20 versie maken en een Hybrid auto. @ Culasse vergeet niet dat de s2000 bijna 10jaar in productie is ik denk dat het volgend jaar ophoudt. Dan heb je een jubileum model die 10jaar in productie geweest is een mooi rond getal.
BlackTeg

Post by BlackTeg »

Mooie wagen, enkel de achterkant is idd minder. Betaalbaar maken en in productie brengen. Ik ben eens benieuwd naar de definitieve versie van de CRZ.
Image
Keung

Post by Keung »

@ S.J.: Of ze gaan nog 5 jaar door met de S2000, net als bij de NSX met 15 productiejaren.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Als er geen "H" op stond zou ik zeggen dat een Peugeot was.

Oogt echt niet Japans. Just my 2 cents.
S.J.

Post by S.J. »

Keung wrote:@ S.J.: Of ze gaan nog 5 jaar door met de S2000, net als bij de NSX met 15 productiejaren.

Dat zou erg mooi zijn. Ik ga er maar vanuit dat ze dat doen aangezien jij insider bent. Maar ik dacht dat het met de CR afgesloten was.
Lucas79

Post by Lucas79 »

Jammer dat deze niet in productie gaat, zou het wel mooi vinden staan naast de CR-Z.

:D ream :zzz: :D
"hmm... doordeweeks de CR-Z en in het weekend met mooi weer met deze OSM lekker cruizen... hmmm"
/dream :| :(
Deus Ex Machina!
BZRKbb2

Post by BZRKbb2 »

Ziet er zeker niet slecht uit... voorkant vind ik ook wat Scirocco trekjes hebben en de achterkant is vanaf deze hoek best een smiley face
RedSun

Post by RedSun »

Vind deze mooier:

Image

In AutoWeek 30 zit de supercargids met 12 heftige sportwagens, en we hebben exclusieve beelden van de Honda NSX die in 2010 komt. Om tegengas te bieden aan al dat geweld gingen we op stap met de zuinige VW Golf Bluemotion, de Seat Leon Ecomotive en de Fiat Bravo 1.6 Multijet Eco. Dit en nog veel meer onderwerpen in nummer 30 die vanaf vandaag in de winkel ligt.

Bron: Autoweek
Nana korobi ya oki
LCR

Post by LCR »

RedSun wrote:Vind deze mooier:

Image

In AutoWeek 30 zit de supercargids met 12 heftige sportwagens, en we hebben exclusieve beelden van de Honda NSX die in 2010 komt. Om tegengas te bieden aan al dat geweld gingen we op stap met de zuinige VW Golf Bluemotion, de Seat Leon Ecomotive en de Fiat Bravo 1.6 Multijet Eco. Dit en nog veel meer onderwerpen in nummer 30 die vanaf vandaag in de winkel ligt.

Ha, een mzzltje. Heb tot 2010 de tijd om door te sparen :lol:
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Die ziet er eigenlijk wel een stuk beter uit. Alhoewel ik deze dan iets meer Porsche trekjes zie hebben.
Maar ik wil niet muggeziften hoor. Ik neem hem. Je mag hem kado verpakken. :lol:

En toevallig of niet, er staat 911 op zijn nummerplaat.
D_ToXx²

Post by D_ToXx² »

nog erger! die D :silly:
mr. X

Post by mr. X »

911?

Dat lijkt sprekend op een 350Z! Kijk de knik in de daklijn en het achter raampje!

Wel een beest van een auto!
Zou mij mooi uitkomen als hij in 2010 uit komt 8)
Ga in Augustus beginnen met een nieuwe opleiding. Als het goed is ga ik na 2 jaar voor een jaar naar Japan. Kan ik er daar gelijk een kopen en na een jaar mee terug slepen naar Nederland 8)
RedSun

Post by RedSun »

350Z ? vind ik niet, achterkant (lichten vooral) lijken meer op de nieuwe TT op dit plaatje.
Nana korobi ya oki
Sincx

Post by Sincx »

RedSun wrote:Vind deze mooier:

Image

Die voorkant mag er zijn ! Maar de achterkant van de eerste post...afschieten lol wat een lelijk ding :(
Locked