motor probleem?
motor probleem?
ik heb sinds een paar weken een ctr uit 2002 met 78k op de teller.
maar de laatste paar dagen valt mij iets op wat ik nogal verontrustend vind.
iedere keer dat ik bij de 3000 toeren kom dan hoor ik vanonder de motorkap een soort schrapend geluid. dit is bij optrekken maar ook bij afremmen in alle versnellingen maar ook als ik hem in neutraal heb en stil sta dan is dit geluid constant aanwezig als ik hem op 3000 toeren houd.
weet er iemand misschien waarin ik dit kan zoeken? ik ben bang voor een probleem in de motor zelf maar dat hoop ik niet want honda staat toch juist bekend omde motoren. ik heb al onder de motorkap gekeken maar ik zie niets dat met elkaar in aanraking kan komen
??
maar de laatste paar dagen valt mij iets op wat ik nogal verontrustend vind.
iedere keer dat ik bij de 3000 toeren kom dan hoor ik vanonder de motorkap een soort schrapend geluid. dit is bij optrekken maar ook bij afremmen in alle versnellingen maar ook als ik hem in neutraal heb en stil sta dan is dit geluid constant aanwezig als ik hem op 3000 toeren houd.
weet er iemand misschien waarin ik dit kan zoeken? ik ben bang voor een probleem in de motor zelf maar dat hoop ik niet want honda staat toch juist bekend omde motoren. ik heb al onder de motorkap gekeken maar ik zie niets dat met elkaar in aanraking kan komen
??
- Gaskleppie
ik heb vanavond de hitteschilden los gehaald van de motor en weer terug vast gezet. hier kwam het geluid niet vandaan.
maar als ik nu achter de motor de pijp volg naar beneden dan zie ik volgens mij wel wat roest en het is heel moeilijk te zien omdat de ruimte daar nogal krap is maar ik verwacht dat daar iets los zit door een scheur in de pijp. of is dit geen pijp maar gewoon een soort kap? hier lijkt het ook een beetje op
zou dit hetzelfde effect kunnen geven of zou ik dan nog veel meer bijgeluiden moeten hebben?
maar al met al probleem nog niet opgelost
maar als ik nu achter de motor de pijp volg naar beneden dan zie ik volgens mij wel wat roest en het is heel moeilijk te zien omdat de ruimte daar nogal krap is maar ik verwacht dat daar iets los zit door een scheur in de pijp. of is dit geen pijp maar gewoon een soort kap? hier lijkt het ook een beetje op
zou dit hetzelfde effect kunnen geven of zou ik dan nog veel meer bijgeluiden moeten hebben?
maar al met al probleem nog niet opgelost

Keung wrote:Vermoedelijk de hitteschildjes die rondom de katalysator zitten.
Idd, heb ik ook gehad, dacht eerst ook aan motorprobleem, vanaf een bepaald toerental begon het lawaai. Bouten waren verroest en schild was losgekomen. Ik heb deze schildjes gewoon verwijderd. Opgelost.
http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... highlight=

CTRwaarde wrote:haha misschien iets minder hard rijden. dan hoef je minder te tanken en dan ligt er briefgeld in plaats van munten :lol: dat hoor je niet :wink:
Ja maaarrr ik spuit mn auto met enige regelmaat af in van die washboxen. En dan is kleingeld makkelijk want ze pakken niet allemaal papier geld.....
Trouwens ik vind dat de CTR niet eens zo langzaam of snel rijgevoelig is qua benzine... Tenzij je echt echt echt maar dan ook echt constant in zn 3 of 4 over de snelweg knalt of 200+
Of ik nou rustig optrek naar de 150 of harder of snel gas, vind qua benzine verbruik niet extreem verschillen. Zit altijd tussen de 1 op 8,8 en 1 op 11 :roll: 8)
Meestal tussen 1 op 9,5 en 1 op 10,5.
Merk wel verschil tussen zomer / winter.
CTRwaarde wrote:of iets steviger. het is zo maar flinterdun materiaal. alleen bij mij zeiden ze dat het eigenlijk helemaal geen nut heeft. dus dan is het misschien toch wel overbodige moeite om iets anders te maken
Totdat je de auto na een lange rit op een droge ongemaaide grasveld geparkeerd hebt staan... :wink:
Een hitteschildje helpt misschien een klein beetje, maar beter dan een 'kale' katalysator.