motor probleem?

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
CTRwaarde
Posts: 18
Joined: Fri Jul 04, 2008 10:22 pm

motor probleem?

Post by CTRwaarde »

ik heb sinds een paar weken een ctr uit 2002 met 78k op de teller.
maar de laatste paar dagen valt mij iets op wat ik nogal verontrustend vind.
iedere keer dat ik bij de 3000 toeren kom dan hoor ik vanonder de motorkap een soort schrapend geluid. dit is bij optrekken maar ook bij afremmen in alle versnellingen maar ook als ik hem in neutraal heb en stil sta dan is dit geluid constant aanwezig als ik hem op 3000 toeren houd.

weet er iemand misschien waarin ik dit kan zoeken? ik ben bang voor een probleem in de motor zelf maar dat hoop ik niet want honda staat toch juist bekend omde motoren. ik heb al onder de motorkap gekeken maar ik zie niets dat met elkaar in aanraking kan komen
??
User avatar
Gaskleppie
Posts: 4532
Joined: Fri Feb 20, 2004 8:11 pm

Post by Gaskleppie »

schrapend geluid? Zoals van een rammelend hitte schildje van de uitlaat?
User avatar
slydawg
Posts: 3684
Joined: Tue Jun 14, 2005 12:23 pm

Post by slydawg »

Gaskleppie wrote:schrapend geluid? Zoals van een rammelend hitte schildje van de uitlaat?



Is idd een vaak voorkomend probleem. Zou eerst de hitteschilden nakijken, ook dat kapje op je inlaat wil soms mee resoneren.
CTRwaarde
Posts: 18
Joined: Fri Jul 04, 2008 10:22 pm

Post by CTRwaarde »

oke bedankt voor de tip.ik zal eens kijken. maar zo lijkt het er in ieder geval op dat het niet zo ernstig zal zijn. ik was bang voor een probleem met de motor zelf met schade tot gevolg
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Misschien een filmpje van maken en toevoegen op Youtube. Zo kunnen we beter beoordelen of dit ernstig is! Iedereen heeft wel eens een geluidje die achteraf niet zo verontrustend is!
CTRwaarde
Posts: 18
Joined: Fri Jul 04, 2008 10:22 pm

Post by CTRwaarde »

ik heb vanavond de hitteschilden los gehaald van de motor en weer terug vast gezet. hier kwam het geluid niet vandaan.
maar als ik nu achter de motor de pijp volg naar beneden dan zie ik volgens mij wel wat roest en het is heel moeilijk te zien omdat de ruimte daar nogal krap is maar ik verwacht dat daar iets los zit door een scheur in de pijp. of is dit geen pijp maar gewoon een soort kap? hier lijkt het ook een beetje op
zou dit hetzelfde effect kunnen geven of zou ik dan nog veel meer bijgeluiden moeten hebben?
maar al met al probleem nog niet opgelost :(
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

Vermoedelijk de hitteschildjes die rondom de katalysator zitten.
BlackTeg
Posts: 205
Joined: Sat Feb 14, 2004 12:15 pm

Post by BlackTeg »

Keung wrote:Vermoedelijk de hitteschildjes die rondom de katalysator zitten.


Idd, heb ik ook gehad, dacht eerst ook aan motorprobleem, vanaf een bepaald toerental begon het lawaai. Bouten waren verroest en schild was losgekomen. Ik heb deze schildjes gewoon verwijderd. Opgelost.

http://hotel.messageboard.nl/3633/viewt ... highlight=
Image
User avatar
Roy
Posts: 1187
Joined: Wed Nov 07, 2007 9:15 am
Contact:

Post by Roy »

los zittende /kappote motor steun?

ik noem maar wat op.
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
CTRwaarde
Posts: 18
Joined: Fri Jul 04, 2008 10:22 pm

Post by CTRwaarde »

het was inderdaar het hitteschild rond de katalysator.
nu is het verholpen.
toch handig zo een forum met kenners :lol: :wink:
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

Ik heb altijd bij 7900 toeren een raar geluid!



Het is mn klein geld in mn bekerhouder dat gaat rammelen :P

OK niet relevant maar wel grappig :p
CTRwaarde
Posts: 18
Joined: Fri Jul 04, 2008 10:22 pm

Post by CTRwaarde »

haha misschien iets minder hard rijden. dan hoef je minder te tanken en dan ligt er briefgeld in plaats van munten :lol: dat hoor je niet :wink:
User avatar
JDMTEG
Posts: 2820
Joined: Sun Mar 26, 2006 12:31 am

Post by JDMTEG »

Jo& wrote:Ik heb altijd bij 7900 toeren een raar geluid!



Het is mn klein geld in mn bekerhouder dat gaat rammelen :P

OK niet relevant maar wel grappig :p


Grapjurk. :D :D
Gijs
Posts: 139
Joined: Fri May 09, 2008 7:30 am

Post by Gijs »

Heb het ook gehad, zoiets.

Gekend probleem bij de CTR's zeker ?
MHG
Posts: 313
Joined: Wed Apr 19, 2006 11:53 am
Contact:

Post by MHG »

Niet alleen bij een CTR, ik heb het ook gehad bij mijn civic uit 1995. Je zou toch denken dat ze er bij honda inmiddels wel achter zijn hoe ze die dingen beter kunnen monteren
CTRwaarde
Posts: 18
Joined: Fri Jul 04, 2008 10:22 pm

Post by CTRwaarde »

of iets steviger. het is zo maar flinterdun materiaal. alleen bij mij zeiden ze dat het eigenlijk helemaal geen nut heeft. dus dan is het misschien toch wel overbodige moeite om iets anders te maken
Jo&
Posts: 6702
Joined: Mon Jun 12, 2006 5:27 pm

Post by Jo& »

CTRwaarde wrote:haha misschien iets minder hard rijden. dan hoef je minder te tanken en dan ligt er briefgeld in plaats van munten :lol: dat hoor je niet :wink:


Ja maaarrr ik spuit mn auto met enige regelmaat af in van die washboxen. En dan is kleingeld makkelijk want ze pakken niet allemaal papier geld.....

Trouwens ik vind dat de CTR niet eens zo langzaam of snel rijgevoelig is qua benzine... Tenzij je echt echt echt maar dan ook echt constant in zn 3 of 4 over de snelweg knalt of 200+
Of ik nou rustig optrek naar de 150 of harder of snel gas, vind qua benzine verbruik niet extreem verschillen. Zit altijd tussen de 1 op 8,8 en 1 op 11 :roll: 8)
Meestal tussen 1 op 9,5 en 1 op 10,5.
Merk wel verschil tussen zomer / winter.
Keung
Posts: 760
Joined: Tue Jul 03, 2007 11:19 pm

Post by Keung »

CTRwaarde wrote:of iets steviger. het is zo maar flinterdun materiaal. alleen bij mij zeiden ze dat het eigenlijk helemaal geen nut heeft. dus dan is het misschien toch wel overbodige moeite om iets anders te maken


Totdat je de auto na een lange rit op een droge ongemaaide grasveld geparkeerd hebt staan... :wink:

Een hitteschildje helpt misschien een klein beetje, maar beter dan een 'kale' katalysator.
Locked