KLPD perikelen
KLPD perikelen
Jawel, voor het eerst van mijn leven aangehouden door een surveillance auto van de KLPD.
Reed vamorgen vroeg naar mijn werk in de Honda, de vrouw had namelijk even de Skoda nodig, en wordt vervolgens aan de kant gezet door een zwarte Volvo V40.
Nu haalde ik ze met een gang of 135/140 in om vervolgens direct van baan te verwisselen en van het gas af te gaan tot circa 110 km/uur.
Volgens de beste heren reed ik na het opnemen van een trajectmeting gemiddeld 134 km/uur ????
Op mijn vraag hoe ze dan aan een gemiddelde van 134 komen, wordt ontwijkend geantwoord. Ze hadden volgens zeggen niet de pieksnelheid genomen.
Aangezien ik geen zin had in een discusse en ik gewoonweg te snelheid had overschreden, waarbij ze wellicht nog wat zouden gaan zeiken over mijn modificaties, heb ik maar mijn verlies genomen, maar een lekker gevoel had ik er niet bij.
Iemand ervaring met dit soort zaken ?
Groeten.
Reed vamorgen vroeg naar mijn werk in de Honda, de vrouw had namelijk even de Skoda nodig, en wordt vervolgens aan de kant gezet door een zwarte Volvo V40.
Nu haalde ik ze met een gang of 135/140 in om vervolgens direct van baan te verwisselen en van het gas af te gaan tot circa 110 km/uur.
Volgens de beste heren reed ik na het opnemen van een trajectmeting gemiddeld 134 km/uur ????
Op mijn vraag hoe ze dan aan een gemiddelde van 134 komen, wordt ontwijkend geantwoord. Ze hadden volgens zeggen niet de pieksnelheid genomen.
Aangezien ik geen zin had in een discusse en ik gewoonweg te snelheid had overschreden, waarbij ze wellicht nog wat zouden gaan zeiken over mijn modificaties, heb ik maar mijn verlies genomen, maar een lekker gevoel had ik er niet bij.
Iemand ervaring met dit soort zaken ?
Groeten.
Ze starten vaak een meting vanaf het moment dat je ze passeren. Als jij alleen van je gas af gaat zonder daarbij te remmen zul je dus best een behoorlijke afstand afleggen voor je op de 110 km/h zit.
Ze hebben officieel maar iets meer dan 400 meter nodig om een meting te houden. Heb je het ijkings rapport gevraagd? Altijd doen namelijk. Een vriend van me heeft een rechtszaak gewonnen (waarbij hij een overschrijding van 52km/h) de boete heeft weten te ontspringen.
Hierbij hadden de agenten in kwestie een te kort meet traject en daardoor heeft hij deze zaak gewonnen.
Dus even kijken over welke afstand ze je hebben gepakt, en het ijkings rapport :wink:
Ze hebben officieel maar iets meer dan 400 meter nodig om een meting te houden. Heb je het ijkings rapport gevraagd? Altijd doen namelijk. Een vriend van me heeft een rechtszaak gewonnen (waarbij hij een overschrijding van 52km/h) de boete heeft weten te ontspringen.
Hierbij hadden de agenten in kwestie een te kort meet traject en daardoor heeft hij deze zaak gewonnen.
Dus even kijken over welke afstand ze je hebben gepakt, en het ijkings rapport :wink:
-
- Posts: 471
- Joined: Mon Mar 17, 2008 12:37 pm
AllGo wrote:Hmmm dan ga ik er even vanuit dat het een autosnelweg is geweest.. Dan valt het onder de wet mulder, niks aan te doen, bijt maar door de zure appel heen...
Klopt, neem de boete maar voor lief, zeker gezien het gegeven dit pas mijn eerste keer is.
Kreeg wel een beetje het gevoel er werd gegeneraliseerd door het voorkomen van mijn auto en dan niet in de zin het overgrote deel van de Honda rijders oud en/of bejaard is, haha.
Groeten.
Re: KLPD perikelen
ToyZ wrote:.
Aangezien ik geen zin had in een discusse en ik gewoonweg te snelheid had overschreden, waarbij ze wellicht nog wat zouden gaan zeiken over mijn modificaties, heb ik maar mijn verlies genomen, maar een lekker gevoel had ik er niet bij.
Wees blij dat ze dat niet gedaan hebben, zag afgelopen weekend bij wegmisbruikers een Golf met een geswapt GTI blok, werd gelijk door de KLPD in beslag genomen voor nader onderzoek. Terecht!
Je zal maar net een agent hebben met een verkeerde bui en zeurt over je mods. :-?
Re: KLPD perikelen
Keung wrote:ToyZ wrote:.
Aangezien ik geen zin had in een discusse en ik gewoonweg te snelheid had overschreden, waarbij ze wellicht nog wat zouden gaan zeiken over mijn modificaties, heb ik maar mijn verlies genomen, maar een lekker gevoel had ik er niet bij.
Wees blij dat ze dat niet gedaan hebben, zag afgelopen weekend bij wegmisbruikers een Golf met een geswapt GTI blok, werd gelijk door de KLPD in beslag genomen voor nader onderzoek. Terecht!
Je zal maar net een agent hebben met een verkeerde bui en zeurt over je mods. :-?
Waarom is het terecht dat de auto in beslag werd genomen :?:
www.flitsservice.nl Kijk daar eens. Heeft mij al een groot geldbedrag bespaard.
Re: KLPD perikelen
slydawg wrote:Keung wrote:ToyZ wrote:.
Aangezien ik geen zin had in een discusse en ik gewoonweg te snelheid had overschreden, waarbij ze wellicht nog wat zouden gaan zeiken over mijn modificaties, heb ik maar mijn verlies genomen, maar een lekker gevoel had ik er niet bij.
Wees blij dat ze dat niet gedaan hebben, zag afgelopen weekend bij wegmisbruikers een Golf met een geswapt GTI blok, werd gelijk door de KLPD in beslag genomen voor nader onderzoek. Terecht!
Je zal maar net een agent hebben met een verkeerde bui en zeurt over je mods. :-?
Waarom is het terecht dat de auto in beslag werd genomen :?:
x2. Rijden ook genoeg Hondaatjes met veel krachtigere swaps.
- Knite Force
- Posts: 1300
- Joined: Mon May 08, 2006 6:29 pm
Ik vind het zowiezo raar dat ze obv een traject meting vanuit een rijdende auto(!) jou een boete mogen geven. Want ze meten alleen hun eigen snelheid, dus moeten ze in principe op een vaste afstand van jou blijven rijden om jouw snelheid te meten..
Maar omdat ze altijd naar je toe moeten rijden, rijden ze harder dan jij waardoor jouw gemiddelde snelheid hoger wordt gemeten dan dat je eigenlijk rijdt. Heb het zelf ook gehad op de N11. Volgens dat politiemannetje reed ik 140, terwijl ik toch echt 125 op de teller reed. Gelukkig kwam ik er met een waarschuwing vanaf.
Echt, deze methode van bekeuren klopt echt van geen kant. Bij vaste trajectcontroles (A13 bijvoorbeeld) heb je dit probleem niet dus die meting is wel correct.
Maar omdat ze altijd naar je toe moeten rijden, rijden ze harder dan jij waardoor jouw gemiddelde snelheid hoger wordt gemeten dan dat je eigenlijk rijdt. Heb het zelf ook gehad op de N11. Volgens dat politiemannetje reed ik 140, terwijl ik toch echt 125 op de teller reed. Gelukkig kwam ik er met een waarschuwing vanaf.
Echt, deze methode van bekeuren klopt echt van geen kant. Bij vaste trajectcontroles (A13 bijvoorbeeld) heb je dit probleem niet dus die meting is wel correct.
Tenck wrote:Ik vind het zowiezo raar dat ze obv een traject meting vanuit een rijdende auto(!) jou een boete mogen geven. Want ze meten alleen hun eigen snelheid, dus moeten ze in principe op een vaste afstand van jou blijven rijden om jouw snelheid te meten..
Maar omdat ze altijd naar je toe moeten rijden, rijden ze harder dan jij waardoor jouw gemiddelde snelheid hoger wordt gemeten dan dat je eigenlijk rijdt.
Je zegt het zelf, ze moeten op een vaste afstand van je blijven rijden voor een goede meting, vanuit een stilstaande auto gaat moeilijk.
Op het moment dat ze je willen inhalen of op je inlopen moeten ze de meting al hebben gestopt maar zonder beeldmateriaal zal de bestuurder nooit weten als de meting correct is gedaan.
Kortom, we trekken meestal/altijd aan het kortste eind.........
@ Slydawg: De bouwpakket zoals het onder de motorkap eruit zag hoefde je echt niet voor gestudeerd te hebben dat het van geen kant klopte.
@ S.J.: Dat is een feit, alleen een Golf halverwege in aanbouw met 4 man en +50km/h op een 80 km weg knallen...
Dan zit je toch serieus met mensenlevens te spelen?!
Weer back ontopic, voordat de discussie van onderwerp afdwaal.
@ S.J.: Dat is een feit, alleen een Golf halverwege in aanbouw met 4 man en +50km/h op een 80 km weg knallen...
Dan zit je toch serieus met mensenlevens te spelen?!
Weer back ontopic, voordat de discussie van onderwerp afdwaal.