Nieuwe Focus RS
Nou rij jij dan maar lekker met je tragere en meer zuipende type r jongen. Anyway het gaat em om dat de CTR de 6.6 seconden niet haalt omdat hij zwaarder is. En dus het feit dat hij een Focus ST bijhoudt wil ik ook nog wel eens zien. Raspaarden zoals vroeger maken ze niet meer, zo verwoordden ze het hier in autogids.
Sinister wrote:Nou rij jij dan maar lekker met je tragere en meer zuipende type r jongen. Anyway het gaat em om dat de CTR de 6.6 seconden niet haalt omdat hij zwaarder is. En dus het feit dat hij een Focus ST bijhoudt wil ik ook nog wel eens zien. Raspaarden zoals vroeger maken ze niet meer, zo verwoordden ze het hier in autogids.
Stom hé ik vind hem (FN2) gewoon lekker

@ sinister: de keuze van een auto is voor iedereen persoonlijk...
dat jij een airco 'overbodige bompa' optie vind vind ik gwn lachwekkend, en je kan em toch gwn zonder kopen ook??
idd 6.6 word héél moeilijk, maar toch ben ik sneller dan een vriend zijn ep3, dus noem de fn2 alstblieft niet traag!
focus st??? wel ik lees dat jij de AUTOGIDS kent?? awel lees dan de testverslagen van de FN2, focus ST en golf gti en zal je zien dat de fn2 wel degelijk een stuk sneller is dan de golf en de focus ST, en dat klopt met wat de fabrikanten opgeven ...
maar jij gelooft natuurlijk liever jeremy clarkson die met een fn2 met 300km op de teller optrekt tegen een EP3 met 30 000 km ... :roll:
dat jij een airco 'overbodige bompa' optie vind vind ik gwn lachwekkend, en je kan em toch gwn zonder kopen ook??
idd 6.6 word héél moeilijk, maar toch ben ik sneller dan een vriend zijn ep3, dus noem de fn2 alstblieft niet traag!
focus st??? wel ik lees dat jij de AUTOGIDS kent?? awel lees dan de testverslagen van de FN2, focus ST en golf gti en zal je zien dat de fn2 wel degelijk een stuk sneller is dan de golf en de focus ST, en dat klopt met wat de fabrikanten opgeven ...
maar jij gelooft natuurlijk liever jeremy clarkson die met een fn2 met 300km op de teller optrekt tegen een EP3 met 30 000 km ... :roll:
En als je Jeremy's review van de ST hebt gezien weet je ook dat je er als een (om even jou termen te gebruiken) bompa mee de hoek om moet.
Ik hoop toch dat je wat verder kijkt dan 0-100 en de kwartmijl...
Ik weet 100% zeker dat die ST vele malen trager is als je een EP3 of een FN2 tegen een ST over het circuit jaagt.
Maar inderdaad in de folder is een ST sneller.....
Ik hoop toch dat je wat verder kijkt dan 0-100 en de kwartmijl...
Ik weet 100% zeker dat die ST vele malen trager is als je een EP3 of een FN2 tegen een ST over het circuit jaagt.
Maar inderdaad in de folder is een ST sneller.....
Nana korobi ya oki
Damn! wat een discussie. Gelukkig zijn er veel fabrikanten die allemaal mooie/goede auto's bouwen. Iedereen heeft een andere smaak en daarom rijden er veel verschillende auto's rond. Als ik een snelle 1/4 mile auto wil, koop ik een oude civic/crx en ga ik even bij sneaky tuning langs :lol: Rijd ik alle FN2/ST/RS/OPC/GTI/blablabla er uit :twisted:
Deus Ex Machina!
-
bartman wrote:idd 6.6 word héél moeilijk, maar toch ben ik sneller dan een vriend zijn ep3, dus noem de fn2 alstblieft niet traag!
Ok even ter verduidelijking ik kan begrijpen da je de FN2 voor zn uiterlijk wilt kopen. Maar als je power wilt koop je de EP3, en dat jij sneller bent dan een EP3 wil ik wel eens zien. Filmen maar zou ik zeggen. Dan moet die EP3 ofwel zijn pks niet hebben ofwel kan jij gewoon beter rijden als die man. En Jeremy Clarkson heeft al de nadelen opgenoemd waarom hij trager is en daar kan je niet onderuit: zwaarder gewicht, geen sperdifferentieel, hetzelfde vermogen, slechtere achterophanging wat em allemaal trager maakt punt uit. Trouwens over rodatie kunnen we een heel aparte discutie houden.
kan zijn dat die ep3 miss iets trager was dan normaal , iedere auto is anders e... hij heeft 75000 km en lijkt me inorde , heb er ook al meegereden.. maar ik zeg niet dat ik tegen iedere ep3 zou winnen ...
ik kan maar vertellen hoe ik het ervaren heb en ik ben daar eerlijk in!
dus ik denk dat er minimum verschil zit op de ep3 en fn2 kwa optrek.. (lees ook opt engels forum waar ze dit al meerdere malen hebben getest..)
als jij een standaard ep3 hebt wil ik dit gerust even overdoen en filmen, dan zullen alle misverstanden over trage fn2's de wereld uit zijn ,..
ook vind ik dat je pas over een auto kan oordelen als je er eigenaar van bent of bent geweest..
ik kan maar vertellen hoe ik het ervaren heb en ik ben daar eerlijk in!
dus ik denk dat er minimum verschil zit op de ep3 en fn2 kwa optrek.. (lees ook opt engels forum waar ze dit al meerdere malen hebben getest..)
als jij een standaard ep3 hebt wil ik dit gerust even overdoen en filmen, dan zullen alle misverstanden over trage fn2's de wereld uit zijn ,..
ook vind ik dat je pas over een auto kan oordelen als je er eigenaar van bent of bent geweest..
Ahzo dan kan niemand oordelen volgens jou van die magazine schrijvers of bv programmas op tv zoals top gear? Terwijl die gast al meer dan 30 jaar ervaring heeft :-)
Ik durf zelfs beweren dat een integra type r sneller is dan de FN2 al wil ik dit zeker eens uittesten maar ken niemand in de buurt met ne FN2
ikzelf rij dus met een integra. Trouwens dat het verschil miniem is kan wel maar je bent wel degelijk trager normaal. Al is ook de vraag welke mods jij hebt natuurlijk.
Ik durf zelfs beweren dat een integra type r sneller is dan de FN2 al wil ik dit zeker eens uittesten maar ken niemand in de buurt met ne FN2

Sinister wrote:Ik durf zelfs beweren dat een integra type r sneller is dan de FN2 .
Heb dat al verschilende keren getest tegen de ITR van een vriend van me, en inderdaad een ITR is sneller dan de FN2. Maar de verschillen zijn minimaal... (auto's zijn beide standaard)
Binnenkort wel een keer een filmpje maken... :wink:
Bron: www.vandalen.nl
fo·rum (het; fora, forums; forumpje)
1 website waar men informatie of meningen kan uitwisselen over een bepaald onderwerp
2 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
3 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
4 (geschiedenis) plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.
fo·rum (het; fora, forums; forumpje)
1 website waar men informatie of meningen kan uitwisselen over een bepaald onderwerp
2 bijeenkomst waarop deskundigen na een inleiding met het publiek discussiëren
3 groep deskundigen die vragen van een publiek beantwoorden
4 (geschiedenis) plein in Rome waar het volk bijeenkwam om de algemene zaken te bespreken, recht te doen enz.
idd zo ervaar ik het ook, itr was iets sneller , echt maar een meter of 3... om dan in 5de ingehaalt te worden door mij ..
ma ja , de ene auto is de andere niet e ... heb jij dat ook zo ervaren johan ? of kon je de itr niet meer inhalen ?
@ sinister: spreek je uit eigen ervaaring of herhaal je gwn wat jeremy zegt ? the stig vind de fn2 de beste hot hatch van dit moment , denk dat ie wel meer weet van autorijden dan jeremy ;-) ook top gear magazine heeft em verkozen tot h hatch van 2007...
en als je een echte test wil zien kijk dan naar deze:
http://www.youtube.com/watch?v=lqZeTvy7Vr4
ma ja , de ene auto is de andere niet e ... heb jij dat ook zo ervaren johan ? of kon je de itr niet meer inhalen ?
@ sinister: spreek je uit eigen ervaaring of herhaal je gwn wat jeremy zegt ? the stig vind de fn2 de beste hot hatch van dit moment , denk dat ie wel meer weet van autorijden dan jeremy ;-) ook top gear magazine heeft em verkozen tot h hatch van 2007...
en als je een echte test wil zien kijk dan naar deze:
http://www.youtube.com/watch?v=lqZeTvy7Vr4