gerben stelt zich voor

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
RedSun

Post by RedSun »

Wat een onzin om een auto niet te importeren omdat jij de kentekenplaten niet mooi vind. Dat is een keus die een ieder voor zichzelf moet maken.

Er rijden heus nog wel goede Integra's rond, vorig jaar heeft VTECCIE die van hem verkocht, die was in showroomstaat binnen en buiten.

Je moet net een liefhebber treffen dus even geduld hebben en goed je research doen.

Ik zou een ITR nemen omdat dat een echte VTEC is vind ik. Een auto toegespitst op "racen" en niet op comfort. Zeker omdat je al een daily drive krijgt waarschijnlijk wil je lijkt me een fun auto. Dan is een ITR veel meer een fun auto dan een CTR denk ik.
Nana korobi ya oki
Lucas79

Post by Lucas79 »

Of je doet net als Nick en je vraagt je (waarschijnlijk nieuwe) baas of je geen Civic Type-R mag leasen :twisted:
Deus Ex Machina!
Mathy M

Post by Mathy M »

Gezien de 2 honda's die ik nu heb (gehad), vond ik het alleen jammer dat als je door een woonwijk in zn 2 door een bocht gaat, hij eerst weer op toeren moet komen om hard te gaan.

:shock:
V-tje integra

Post by V-tje integra »

RedSun wrote:Wat een onzin om een auto niet te importeren omdat jij de kentekenplaten niet mooi vind. Dat is een keus die een ieder voor zichzelf moet maken.

Er rijden heus nog wel goede Integra's rond, vorig jaar heeft VTECCIE die van hem verkocht, die was in showroomstaat binnen en buiten.

Je moet net een liefhebber treffen dus even geduld hebben en goed je research doen.

Ik zou een ITR nemen omdat dat een echte VTEC is vind ik. Een auto toegespitst op "racen" en niet op comfort. Zeker omdat je al een daily drive krijgt waarschijnlijk wil je lijkt me een fun auto. Dan is een ITR veel meer een fun auto dan een CTR denk ik.

daar ben ik het nu eens volledig mee eens...
heb een klein jaar geleden de ctr en de itr getest omda ik ook twijfelde tussen de 2... en inderdaad de VTEC voel je bij een ctr zo neig niet of een itr...en das één van de reden geweest dat ik voor een itr heb gekozen....vond het rij plezier van en itr ook veel leuker dan een ctr...ma das ieder zijn ding he...
Gerben

Post by Gerben »

Mathy M wrote:
Gezien de 2 honda's die ik nu heb (gehad), vond ik het alleen jammer dat als je door een woonwijk in zn 2 door een bocht gaat, hij eerst weer op toeren moet komen om hard te gaan.

:shock:

begrijp me niet verkeerd, ik rij niet met 100 langs spelende kinderen, het was een voorbeeld. een vriend van mij heeft een megane 2l coupe, als hij na een bocht gas geeft trekt ie eerst weg, ik moet dan op toeren komen. je honda in zn 1e versnelling zetten zou dan moeten, maar rijdt niet erg prettig.
Gerben

Post by Gerben »

Het wordt in ieder geval wat duidelijker. Als ik het goed begrijp is de CTR dus ook snel onder de vtec, alleen voel je de vtec er minder inslaan. Dat betekent dus sneller weg na een bocht, alleen jammer dat die vtectrap dan minder hard is.
RedSun

Post by RedSun »

Japanse auto's (met name Honda en Toyota) hebben nu eenmaal toerenblokkies. Onderin valt het vaak wat tegen.

Maar er zijn verschillende dingen aan te doen hoor. Maar daar zou ik me echt niet blind op staren. Met een itr kun je (bij wijze van) met 120 een bocht door waar die megane 60 moet rijden om er niet uit te vliegen.

Die Megane heeft onderin meer vermogen maar boven de 4000 rpm houd het gewoon op, dan begint een Honda net.

Ga met beide auto's eens rijden en kom een keer naar een meeting of circuit dag. Praat met de verschillende rijders en volg gewoon je gevoel.
Nana korobi ya oki
HONDA

Post by HONDA »

RedSun wrote:Ga met beide auto's eens rijden en kom een keer naar een meeting of circuit dag. Praat met de verschillende rijders en volg gewoon je gevoel.

Dit is het beste advies wat op deze twee pagina's staat...
Honda History: AP1 S2000 2005, DC2 Integra Type-R 1998, EP3 Civic Type-R 2002, EE8 CRX VTEC 1990, CL9 Honda Accord Type-S 2003, EG3 Civic Hatchback 1994, EJ2 Civic Coupe 1994, PC40 CBR 600RR 2007, PC40 CBR 600RR 2008, PC35 CBR 600F 2007
Locked