ITR897 wrote:Ik heb momenteel de Federal SS 595 op mijn OEM ITR velgen liggen en ben er tot nu toe wel erg tevreden van. Ok, de Bridgestone is wel beter maar de Federal is dan ook maar half zo duur als de RE010. Dus prijs/kwaliteit is het zeker goed.
Ik neig toch ook wel om voor deze banden te kiezen. Aangezien er in de maat 195/45/16 of 205/45/16 maar weinig banden zijn met boven genoemde eigenschappen. Kun je aangeven wat het verschil is met de re010, ben vooral benieuwd naar naar de stijfheid van de wang.
ITR897 wrote:Ik heb momenteel de Federal SS 595 op mijn OEM ITR velgen liggen en ben er tot nu toe wel erg tevreden van. Ok, de Bridgestone is wel beter maar de Federal is dan ook maar half zo duur als de RE010. Dus prijs/kwaliteit is het zeker goed.
Ik neig toch ook wel om voor deze banden te kiezen. Aangezien er in de maat 195/45/16 of 205/45/16 maar weinig banden zijn met boven genoemde eigenschappen. Kun je aangeven wat het verschil is met de re010, ben vooral benieuwd naar naar de stijfheid van de wang.
Dat is een goede vraag aangezien ik RE010's er 7 jaar terug erop had toen ik hem kocht en de Federal's er nu pas op heb. Tussen in heb ik wel gereden met 17ers waar de RE050A op lag.
Als ik het met die laatste dan kan vergelijken hebben de RE050A's toch wel een veel hardere band wang. Maar ja , een 40 serie of een 55 serie band, dat is eigenlijk appelen met peren vergelijken.
Dus om het antwoord iets korter te maken. Ik weet het niet.
Maar logisch gezien zullen de band wangen van de Bridgestone's toch een stuk harder moeten zijn want daar staan ze bekend voor.
Ok, voor slechts 64 euro per band, ga ik ze binnenkort toch maar even proberen in 205-45 R16 83W. Lees op verschillende forums dat de wangen toch vrij hard zijn en dat ze op droog en nat veel grip leveren.
DC2TYPER wrote:Mijn besluit staat ook vast, morgen bestellen. Het worden de Falken FK451, even wat opgezocht en toch goede revieuws gevonden van subaru rijders en ITR rijders. Super grip en zeer stijve wang..
Banden staan er ondertussen al even op en ben er zeer tevreden over !!
Nu ben ik aan het zien voor banden op de originele velgen te laten zetten, winterbanden of goede regenbanden. Bedoelt voor de periode nu tot en met april ongeveer. Ik vind er hier heel weinig voor met een hoge snelheidsindex.. Iemand tips ?
Michelin... Lekker rustige band en zachte wang dus meer comfort.
(ga ervan uit dat je dus niet gaat scheuren in deze periode :wink Of Goodyear... Heb ik voor winterbanden, zeer fijn.
Joanne wrote:Michelin... Lekker rustige band en zachte wang dus meer comfort. (ga ervan uit dat je dus niet gaat scheuren in deze periode :wink Of Goodyear... Heb ik voor winterbanden, zeer fijn.
Toch niet scheuren in de regen nee maar als de omstandigheden het toelaten kan dit wel eens gebeuren ja.
Ik heb net nieuwe banden en wielen onder mijn wagen zitten.
Ik heb gekozen voor Goodyear f1 asymmetric banden. Ze zijn stil en geven goede grip onder droge omstandigheden. Natweer eigenschappen heb ik nog niet kunnen testen. Met een utQg van 240 slijten ze ietsje sneller dan een normale band, maar het is niet extreem.
Mijn ander favorieten waren:
-Toyo proxes r1r
-Bridgestone potenza re-01r
Deze twee vielen af vanwege hun harde zijwang. De bandenboer durfde het niet aan om ze om de velgen te zetten, bang als hij was dat er een velg zou verbuigen (ik heb zeer lichte velgen)
Ja, bij het omleggen van bijvoorbeeld trackdaybanden om zeer lichte velgen kan het gebeuren dat de velg kromtrekt. Sommige bandenfirma`s is dat wel eens overkomen.
Lichte velgen zijn zwakker dan zware velgen. Het is toch logisch dat het afgenomen gewicht van een lichte velg bereikt is doordat men probeert overal zoveel mogelijk te verwijderen? Dat gaat ten koste van de sterkte.
Probeer maar eens een toyo r888 trackdayband om een superlichte velg heen te leggen. De keiharde zijwang moet met uiterste kracht om de velgrand heen worden gebogen. Daar kan gemakkelijk iets mis gaan.
Velgen die ik heb wegen ook rond de 6,5kg dacht ik en die zijn veel sterker als de originele. Meeste velgen worden gewoon gegoten maar de mijne bv zijn forged, weet ff ned woord er niet voor en zitten ook r888's omheen.
Ben het wel met je eens dat er veel kracht moest worden gebruikt om ze erom te krijgen.
Forged and cast rims differe in terms of manufacturing process; just looking at the terms "forged" and "cast" gives you the basic idea. Forged rims are made from solid aluminum billets (ex: the material used by Motoforge is high quality 6601 T6 aluminum, which is utilized in producing aerospace products). Aluminum billets are heated (bt not melted) to allow hydralic pressure machines to forge them into shapes of wheels rims; afterwards, the rims are further processed on lathes. Cast rims, on the other hand, are made from aluminum melted into liquid form and then poured into molds for cooling. The stucture and strength of solid aluminum is by all means superior to that of liquid aluminum. Being produced with intense pressure, forged wheel rims are 3 times stronger than cast ones. In addition, forged rimcs are light (25~30% lighter than cast rims), impact-resistant and durable, which are musts for reducing the total weight of a car and lead to better fuel efficiency, longer brake system life and relatively safer driving.
Je bedoel denk dat als je je lichte cheap ass rims hebt ze kunnen verbuigen? Maar ja die zijn al verbogen als je ze nieuw hebt gekocht :silly:
Als je een goed merk hebt dan zijn ze altijd gesmeed volgens mij. Daar kun je alle banden omleggen, alleen wel goed afpsreken met de kwik fit dat ze voorzichtig zijn met je 2.000,- euri velgen op het bandenapparaat
Oke, dus ik heb een oem setje DC2 rims weten te bemachtigen en nu ben ik eigenlijks van plan om er winter rubber om te gooien. Nu prijst elk merk zn band de hemel in natuurlijk maar ik heb de volgende op het oog:
Toyo SNOWPROX S 952, Falken HS-439, Kumho KW17 en Yokohama W.drive
Ze zitten allemaal rond de 70-80 per stuk. Ik hoef niet het beste van het beste maar wil toch wel een goed bandje die vooral in de regen er bij blijft en als het erop aankomt ook zn werk doet in het sneeuw enz. Ik heb dit jaar nog met mn Civic met Proxes T1-R's in glad,sneeuw weer gereden en toen ben ik er wel achter gekomen. Bijna mn bumper in de prak ook al reed ik met mn een slakkengang.
Dus iemand goeie ervaringen met bovengenoemde merken?