gerben stelt zich voor
gerben stelt zich voor
Ik zal me even voorstellen, ik ben Gerben uit Soest, bijna 24 jaar oud, en ben gek van Honda. Ik lees al wat langer mee op jullie forum, en ben ook member van Allhondafriends.com. Mijn liefde voor Honda is ontstaan nadat ik mijn eerste auto had gekocht een jaar of 2 geleden, een civic 1.5 vtec-e uit 1998. Nu heb ik sinds een klein jaartje een Prelude 2.0i 1998. Ik ben van plan om volgend jaar een type-r aan te schaffen. Of dit een ITR of CTR wordt weet ik nog niet. Ik twijfel enorm aan deze 2. Ook hier hoop ik wat meer twijfel te laten verdwijnen over deze keuze. Ik hoop nog veel te kunnen leren hier. Groeten Gerben.
(ps wilde graag foto plaatsen van auto, maar lukt niet)
(ps wilde graag foto plaatsen van auto, maar lukt niet)
Mijn oude EP3 was een facelift. Eigenlijk wilde ik wat foto's gaan zoeken maar dit is veel makkelijker:
Pre facelift EP3
Facelift EP3
Duidelijk verschil te zien in koplampen, voorbumper, achterlichten etc etc. Volgens een ander forum member zou de EP3 op 1500 punten veranderd zijn tov het pre facelift model :wink:
Veel duidelijker kan niet
Pre facelift EP3
Facelift EP3
Duidelijk verschil te zien in koplampen, voorbumper, achterlichten etc etc. Volgens een ander forum member zou de EP3 op 1500 punten veranderd zijn tov het pre facelift model :wink:
Veel duidelijker kan niet

Vandaar mijn reactie eerder :wink:
De Integra is een auto die zijn gelijke niet kent. Het is een behoorlijk veelzijdige auto, maar de CTR is een betere allrounder.
Als je hem dagelijks gaat gebruiken, zou ik zeker de CTR aanraden. De ITR is wat rauwer.
Je moet voor jezelf de voordelen tegen de nadelen weg strepen.
De Integra is een auto die zijn gelijke niet kent. Het is een behoorlijk veelzijdige auto, maar de CTR is een betere allrounder.
Als je hem dagelijks gaat gebruiken, zou ik zeker de CTR aanraden. De ITR is wat rauwer.
mr. X wrote:Vandaar mijn reactie eerder :wink:
Absoluut mee eens. Voor dagelijks gebruik is de CTR wat comfortabeler en luxer. Onderstel van de ITR is wel stukken beter dan de CTR in mijn opinie. Het is maar net wat je wilt en waarvoor je het wil gebruiken, en natuurlijk, wat wil je er nog allemaal aan doen?
vtecmoon wrote:mr. X wrote:Vandaar mijn reactie eerder :wink:
Absoluut mee eens. Voor dagelijks gebruik is de CTR wat comfortabeler en luxer. Onderstel van de ITR is wel stukken beter dan de CTR in mijn opinie. Het is maar net wat je wilt en waarvoor je het wil gebruiken, en natuurlijk, wat wil je er nog allemaal aan doen?
Het wordt voornamelijk een auto voor de lol. I.v.m. mijn (waarschijnlijk) nieuwe baan krijg ik een auto van de zaak. Hierbij kies ik voor geen bij-telling, omdat ik graag honda wil blijven rijden voor de lol. Ik ben alleen niet een cirquitrijder, maar openbare weg, maar ik wil gewoon de grootste sportwagenervaring erin hebben. Gezien de 2 honda's die ik nu heb (gehad), vond ik het alleen jammer dat als je door een woonwijk in zn 2 door een bocht gaat, hij eerst weer op toeren moet komen om hard te gaan. Omdat de civic een extra versnelling heeft, klinkt het mij logisch dat hij dan automatisch hoger in de toeren door de bocht komt. Wat ik in de toekomst wil doen? nou zag laatst gaaf filmpje op youtube van iemand met een jackson racing supercharger op zn civic, vond dit wel erg bruut. Maargoed, ik moet niet op de zaken vooruitlopen, zal ook wel wat kosten om te plaatsen.
De Civic had aanzienlijk meer vermogen onder in de toeren. Zeker te merken bij het rijden op de snelweg. Een versnelling naar beneden om mensen vlot in te halen hoeft bij de CTR niet. Ik merkte vooral dat de integra in de hoogste versnelling te weinig vermogen had om hem goed door te laten trekken.
Je moet het ook zo bekijken: de integra wordt een dagje ouder. Een echt goede integra vind je ook niet snel meer. De km stand is vaak hoog (richting de 150000km).
Toevallig heb ik vandaag zelf gezocht naar integra's. Er staan een handje vol wagens te koop en bij niet een van die auto's denk ik van dat is degene die je moet hebben.
Importeren vind ik ook geen optie meer door die lelijke kentekenplaten. Dat zÃet er niet uit, een redelijk oude auto met nieuw kenteken.
Er is een forum member (Miguel) die rond rijdt met supercharger op zijn CTR. zoek even bij multimedia hoek voor het topic 'Drachten 2008'. Daar staat een filmpje van zijn auto.
Wil je gaan superchargen zou ik zeker voor de CTR gaan.
Je moet het ook zo bekijken: de integra wordt een dagje ouder. Een echt goede integra vind je ook niet snel meer. De km stand is vaak hoog (richting de 150000km).
Toevallig heb ik vandaag zelf gezocht naar integra's. Er staan een handje vol wagens te koop en bij niet een van die auto's denk ik van dat is degene die je moet hebben.
Importeren vind ik ook geen optie meer door die lelijke kentekenplaten. Dat zÃet er niet uit, een redelijk oude auto met nieuw kenteken.
Er is een forum member (Miguel) die rond rijdt met supercharger op zijn CTR. zoek even bij multimedia hoek voor het topic 'Drachten 2008'. Daar staat een filmpje van zijn auto.
Wil je gaan superchargen zou ik zeker voor de CTR gaan.