gerben stelt zich voor

Wie ben je en wat voor een Honda rij je.
Gerben
Posts: 10
Joined: Mon Jul 07, 2008 1:26 am

gerben stelt zich voor

Post by Gerben »

Ik zal me even voorstellen, ik ben Gerben uit Soest, bijna 24 jaar oud, en ben gek van Honda. Ik lees al wat langer mee op jullie forum, en ben ook member van Allhondafriends.com. Mijn liefde voor Honda is ontstaan nadat ik mijn eerste auto had gekocht een jaar of 2 geleden, een civic 1.5 vtec-e uit 1998. Nu heb ik sinds een klein jaartje een Prelude 2.0i 1998. Ik ben van plan om volgend jaar een type-r aan te schaffen. Of dit een ITR of CTR wordt weet ik nog niet. Ik twijfel enorm aan deze 2. Ook hier hoop ik wat meer twijfel te laten verdwijnen over deze keuze. Ik hoop nog veel te kunnen leren hier. Groeten Gerben.
(ps wilde graag foto plaatsen van auto, maar lukt niet)
D_ToXx²
Posts: 559
Joined: Tue Mar 04, 2008 8:59 pm

Post by D_ToXx² »

welkom dude :thumbs:

enuh wat voor een R? zwart? EP3?
User avatar
sigur
Posts: 655
Joined: Wed Jun 25, 2008 1:35 pm

Post by sigur »

Welkom, en zuk6 met het maken van de juiste keuze :wink:
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Welkom.

Foto's posten lukt pas als je een minimum hebt van 3 posts :wink:

Lastige keuze die je moet maken. Facelift EP3 is wel aantrekkelijk omdat het een jonge auto is. ITR heeft een hoog fun gehalte..
Gerben
Posts: 10
Joined: Mon Jul 07, 2008 1:26 am

Post by Gerben »

Bedankt. Kun je me vertellen wat het verschil is tussen de gewone ep3 ern de facelift ep3. Las op dit forum al een paar keer hierover, maar kon het niet goed vinden.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Mijn oude EP3 was een facelift. Eigenlijk wilde ik wat foto's gaan zoeken maar dit is veel makkelijker:

Pre facelift EP3

Facelift EP3

Duidelijk verschil te zien in koplampen, voorbumper, achterlichten etc etc. Volgens een ander forum member zou de EP3 op 1500 punten veranderd zijn tov het pre facelift model :wink:

Veel duidelijker kan niet :D
Gerben
Posts: 10
Joined: Mon Jul 07, 2008 1:26 am

Post by Gerben »

Ja die facelift is net even wat strakker, maar heb even op marktplaats en via honda site occasions bekeken, en er staan er niet zoveel. Daarbij zijn ze inderdaad erg jong en degene die er staan zijn wel erg prijzig voor mij.
Gerben
Posts: 10
Joined: Mon Jul 07, 2008 1:26 am

Post by Gerben »

oja, en hierbij mijn auto nu.

Image
eteuben
Posts: 1781
Joined: Tue Jun 21, 2005 8:57 pm
Contact:

Post by eteuben »

Uiteraard welkom op dit forum Gerben en suc6 met de zoektocht naar een geschikte R!
User avatar
RedSun
Posts: 2784
Joined: Thu Aug 17, 2006 1:46 pm

Post by RedSun »

WELKOM!!!
Nana korobi ya oki
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

gewoon een prefacelift halen en dan koplampen en bumper swap doen. Heb je de facelift look, als je de neus mooier vindt van de facelift.
User avatar
Lucas79
Posts: 1560
Joined: Sun Nov 04, 2007 7:19 am
Contact:

Post by Lucas79 »

Welkom hier! Zoals al meerdere hebben gezegd, veel succes met het zoeken naar een Type-R
Deus Ex Machina!
Gerben
Posts: 10
Joined: Mon Jul 07, 2008 1:26 am

Post by Gerben »

bedankt allemaal, ik blijf t lastig kiezen vinden. Is er iemand op het forum die ze allebei heeft (gehad)?
S.J.
Posts: 1410
Joined: Sat Jan 13, 2007 1:29 am

Post by S.J. »

Maarten en Key.
Gerben
Posts: 10
Joined: Mon Jul 07, 2008 1:26 am

Post by Gerben »

S.J. wrote:Maarten en Key.


Die hebben beide?
User avatar
Gangaran
Posts: 1894
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:12 pm

Post by Gangaran »

Gehad, ja!
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

Vandaar mijn reactie eerder :wink:

De Integra is een auto die zijn gelijke niet kent. Het is een behoorlijk veelzijdige auto, maar de CTR is een betere allrounder.
Als je hem dagelijks gaat gebruiken, zou ik zeker de CTR aanraden. De ITR is wat rauwer.

Je moet voor jezelf de voordelen tegen de nadelen weg strepen.
vtecmoon
Posts: 1188
Joined: Thu Mar 09, 2006 10:53 pm

Post by vtecmoon »

mr. X wrote:Vandaar mijn reactie eerder :wink:

De Integra is een auto die zijn gelijke niet kent. Het is een behoorlijk veelzijdige auto, maar de CTR is een betere allrounder.
Als je hem dagelijks gaat gebruiken, zou ik zeker de CTR aanraden. De ITR is wat rauwer.

Je moet voor jezelf de voordelen tegen de nadelen weg strepen.


Absoluut mee eens. Voor dagelijks gebruik is de CTR wat comfortabeler en luxer. Onderstel van de ITR is wel stukken beter dan de CTR in mijn opinie. Het is maar net wat je wilt en waarvoor je het wil gebruiken, en natuurlijk, wat wil je er nog allemaal aan doen?
Gerben
Posts: 10
Joined: Mon Jul 07, 2008 1:26 am

Post by Gerben »

vtecmoon wrote:
mr. X wrote:Vandaar mijn reactie eerder :wink:

De Integra is een auto die zijn gelijke niet kent. Het is een behoorlijk veelzijdige auto, maar de CTR is een betere allrounder.
Als je hem dagelijks gaat gebruiken, zou ik zeker de CTR aanraden. De ITR is wat rauwer.

Je moet voor jezelf de voordelen tegen de nadelen weg strepen.


Absoluut mee eens. Voor dagelijks gebruik is de CTR wat comfortabeler en luxer. Onderstel van de ITR is wel stukken beter dan de CTR in mijn opinie. Het is maar net wat je wilt en waarvoor je het wil gebruiken, en natuurlijk, wat wil je er nog allemaal aan doen?


Het wordt voornamelijk een auto voor de lol. I.v.m. mijn (waarschijnlijk) nieuwe baan krijg ik een auto van de zaak. Hierbij kies ik voor geen bij-telling, omdat ik graag honda wil blijven rijden voor de lol. Ik ben alleen niet een cirquitrijder, maar openbare weg, maar ik wil gewoon de grootste sportwagenervaring erin hebben. Gezien de 2 honda's die ik nu heb (gehad), vond ik het alleen jammer dat als je door een woonwijk in zn 2 door een bocht gaat, hij eerst weer op toeren moet komen om hard te gaan. Omdat de civic een extra versnelling heeft, klinkt het mij logisch dat hij dan automatisch hoger in de toeren door de bocht komt. Wat ik in de toekomst wil doen? nou zag laatst gaaf filmpje op youtube van iemand met een jackson racing supercharger op zn civic, vond dit wel erg bruut. Maargoed, ik moet niet op de zaken vooruitlopen, zal ook wel wat kosten om te plaatsen.
mr. X
Posts: 7228
Joined: Tue May 24, 2005 12:49 pm

Post by mr. X »

De Civic had aanzienlijk meer vermogen onder in de toeren. Zeker te merken bij het rijden op de snelweg. Een versnelling naar beneden om mensen vlot in te halen hoeft bij de CTR niet. Ik merkte vooral dat de integra in de hoogste versnelling te weinig vermogen had om hem goed door te laten trekken.

Je moet het ook zo bekijken: de integra wordt een dagje ouder. Een echt goede integra vind je ook niet snel meer. De km stand is vaak hoog (richting de 150000km).
Toevallig heb ik vandaag zelf gezocht naar integra's. Er staan een handje vol wagens te koop en bij niet een van die auto's denk ik van dat is degene die je moet hebben.
Importeren vind ik ook geen optie meer door die lelijke kentekenplaten. Dat zíet er niet uit, een redelijk oude auto met nieuw kenteken.

Er is een forum member (Miguel) die rond rijdt met supercharger op zijn CTR. zoek even bij multimedia hoek voor het topic 'Drachten 2008'. Daar staat een filmpje van zijn auto.

Wil je gaan superchargen zou ik zeker voor de CTR gaan.
Locked