Koppelings Probleem bij mijn ITR

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
sigur

Koppelings Probleem bij mijn ITR

Post by sigur »

Hallo,

Ik heb de zoek functie al gebruikt, maar kon mijn probleem niet goed vinden. (misschien dat ik niet goed heb gezocht :o ops: )

Het volgende:
De ITR wil soms wel en soms niet koppelen. :-? Als ik de auto start en zet hem in ze 1 dan krijg ik em er voor geen mogelijkheid in. Toch zit er wel druk op het koppelingspedaal. Als ik pomp en dan probeer te schakelen werkt het ook niet. Wanneer ik de motor af zet dan kan ik prima schakelen. Als ik em in ze 1 zet en de auto start, sprint ze meteen weg :shock:
terwijl ik dus wel de koppelingspedaal in heb getrapt. Schakelen naar andere versnellingen wil vervolgens ook niet.
Het gekke is dat hij dit soms doet. :( Persoonlijk denk ik (en hoop) dat het de koppelings cilinder is. Iemand een idee?

Betreft een ITR DC2 KM van 108.000 met OEM spul.
Hatchman

Post by Hatchman »

veertjes van de koppelingsplaat zijn kaduuk
mr. X

Post by mr. X »

Yep, zonder twijfel.

Blijf er ook maar niet te lang mee door rijden.

Hier kijk maar eens, zo'n los stukje wil je liever niet rond hebben slingeren :wink:
sigur

Post by sigur »

Dus kortom a.s.a.p. een afspraak maken bij de garage. Gaat me zeker wel wat kosten :(
Iemand ervaring met een Exedy 'ORGANIC' en een TCC vliegwiel?
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

Ik heb ongeveer hetzelfde voor gehad, mijn veertjes van de koppeling waren losgescheurd :wink:
sigur

Post by sigur »

DC2TYPER wrote:Ik heb ongeveer hetzelfde voor gehad, mijn veertjes van de koppeling waren losgescheurd :wink:

Heb je verhaal net gelezen, heb volgens mij hetzeflde probleem. :(
BlackTeg

Post by BlackTeg »

Ik heb dit probleem ook gehad bij 138.000 km....niet goedkoop.
Image
VTEClover

itr

Post by VTEClover »

ik heb al een exedy organic koppeling liggen voor het geval.
zal 9 op 10 idd een veertje zijn dat los hangt

heb nu 135.000 km met de 1e koppeling nog dus daarom de exedy op reserve
sigur

Post by sigur »

Slimme zet 8)
Heb inmiddels al afspraak gemaakt bij de garage. Laat meteen een Exedy organic koppelingset en een tcc vliegwiel monteren. :wink:
lange bas

Post by lange bas »

Nou bij mij is hetzelfde gebeurt :censor

Gisteravond na een rondje maasvlakte. Ik stond stil bij een stoplicht en zette hem in zijn eerste versnelling ( dat ging nog goed ) pas toen ik hem in zijn 2de verzet wou zetten was het gebeurt.

Geen beweging meer in te krijgen, schaleken ging wel maar ik moest wel met me gaspedaal tussen de 3000 en 4000 toeren bij "spelen" om hem in zijn verzet te krijgen.

Vandaag ff gevraagd en het kost weer een hoop eurotjes :cry:
V-tje integra

Post by V-tje integra »

toen ik mij itr gekocht had heb ik dit ook voorgehad...had hem 5 dagen en prijs... :roll: nu ging ik naar de daeler en die zei dat dit normaal was...mijn itr kwam van een vrouw van 48 jaar....dus altijd opt gemak mee gereden en dan komt hij in de handen van een jonge gast die er gas mee geeft en gebeurt da....da was de daeler zijn verklaring....alle itr's hebben hier last van...ken 7 mensen die een itr gehad hebben of hebben en ze hebben dit ook allemaal voor gehad...dat heeft mij 575euro gekost :-?
BlackTeg

Post by BlackTeg »

V-tje integra wrote:..dat heeft mij 575euro gekost :-?

Dat valt mee, Honda Diacar in Genk vraagt voor deze herstelling 1000€, onderdelen en werk. Ik heb hem dan maar ergens anders laten herstellen voor een paar honderd euro's minder, ongeveer een 600€ dacht ik.
Image
Sinister

Post by Sinister »

Nog nooit voorgehad allesinds. Ik zal geluk hebben
Mau il-Vec

Post by Mau il-Vec »

jep mijn klapte ook net boven de 100000km, zodra je iets voelt slippen gelijk vervangen! voorkom ellende! Zelf ook een exedy koppeling geplaatst, doet het prima overigens. :wink: 750euri was ik toen kwijt.

Kijk, kan ik als ATS rijder toch m'n 6,5jaar itr rijderservaring kwijt :wink: :lol:
Locked