Heerlijk een avondje alleen, even de PC aan en fotos bewerken. Ik begin het steeds meer te snappen en kwam nu bij deze resultaten. Laat me weten wat jullie ervan vinden. :P De originelen heb ik tevens bijgeplaatst in mijn portfolio op mijn eigen site. :wink:
Uiteindelijk best wel veel werk ja. Maar achteraf heel makkelijk te doen. Alleen de invulling op de randjes, daar waar het onderwerp stopt en je zwart-wit wilt houden, steekt nogal nauw. Dus daar zit je wel eventjes bij per foto!
Hele leuke foto's probeer alleen te spelen met je onderwerp.
Niet altijd (bijna nooit) in het midden plaatsen.
Deel je zoeker in 9 denkbeeldige vlakken (boter kaas en eieren raster zeg maar) en plaat je onderwerp in een vlak of op een lijn.
@ S.J.
Die optie had ik ook voor mezelf bewaard, als laatste redmiddel. Maar ik wist dat het anders kon. Heb nu met 2 lagen gewerkt, waarvan 1 op saturation -100! Met een overlay kleur maak je zwart, wat je in kleur wil. En weer wit als je een foutje maakt! Achteraf ook heel eenvoudig.
@ RedSun
Die tip kreeg ik op het Nikon forum ook al! :wink: Toch mag een onderwerp van mij wel in het midden zitten, maar in 1 van de 9 vakken is speelser, dat klopt!