Nieuwe Focus RS

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
mr. X

Nieuwe Focus RS

Post by mr. X »

Niet dat ik het zo'n mooie auto vind, danwel dat er een term in staat die ik nergens op internet terug kan vinden.

Autoweek.nl
Een ander hulpmiddel is de ‘Revoknuckle’ voorwielophanging, die ongewenste stuurreacties en ‘torque steer’ tijdens fors gasgeven moet voorkomen.

Wat voor (speciale?) ophanging is dit?
En 300 pk op de voorwielen? Ik moet het nog allemaal zien.
BlackTeg

Post by BlackTeg »

De nieuwe RS zou 4-wielaandrijving hebben bij 300 pk en 410 Nm koppel.

Ik vind persoonlijk dat Honda met de CTR toch wat achterop is blijven hangen. Hoezeer ik ook Honda-liefhebber ben in hart en nieren.

Ik ben eens benieuwd wat die CRZ gaat geven. Als ik het budget zou hebben....prestaties en economisch..wat wil je nog meer? :twisted:
Image
autodre

Post by autodre »

Is een soort veersysteem...

The new Ford Focus RS is equipped with an innovative front suspension system known as a ‘RevoKnuckle’, which is designed to reduce unwanted steering disturbance and torque steer, the impact of torque on steering in front-wheel driven vehicles. Torque steer occurs during hard acceleration, cornering or driving on uneven surfaces, when torque on the driven wheels exceeds grips levels. It is characterised by sudden turning force on the steering wheel and can be exacerbated by vehicles with wide tyres and limited-slip differentials.

In Focus RS, the RevoKnuckle works in conjunction with a Quaife Automatic Torque Biasing limited-slip differential. Ford Team RS engineers have worked closely with Ford's Advanced Research Centre in Aachen, Germany to develop the RevoKnuckle technology specifically for the high performance Focus RS. It allows the simplicity of a traditional McPherson strut arrangement, but with geometry settings that minimize steering disturbances and torque steer, principally a reduction in steering offset.
autodre

Post by autodre »

Oh en eerlijk gezegd vind ik de auto wel mooi. Benieuwd hoe het rijdt. Ben wel teleurgesteld in de nieuwe CTR van Honda eerlijk gezegd. Ziet er mooi uit, maar de wielophanging is tov het vorige model minder goed geworden.
bartman

Post by bartman »

ik vind het fout om de nieuwe RS te vergelijken met de nieuwe ctr...

jullie zijn teleurgesteld in een auto die o-100 doet in 6.6???

tekeurgesteld dat een NA motor een turbo moter met 230 pk bijhoudt? (golf gti 30 edition)

of met 225pk (focus ST)

je mag niet vergeten dat de fn2 een luxeauto is geworden met héél wat meer comfort en gelijke prestaties en veel betere look dan het vorig model.. dan is het normaal dat ie wat moet inboeten op sportief vlak.
doch is hij sneller rond het top gear track dan de golf gti die WEL een onafhankelijke ophaning heeft ???

ik noem dit eerder een prestatie! ook rekening mee houden da we door onze 'weinige' pks slechts 2500 tax betalen ipv 5000 euro, voor mij speelt dit zeker mee...

de nieuwe fn2 is gewoon opgegroeid, iets wat niet kon achterwege blijven! ik wil bv beslist niet zonder airco de baan op... ik ben nu 27 jaar ,ook opgegroeid dus en voor mij is dit de ideaal verzoening tussen luxe en sportiviteit... sorry als ik even offtopic ga ..
autodre

Post by autodre »

Ik vergelijk niet. Maar ik vind de nieuwe CTR gewoon niet echt een veerbeting tov het vorige model. Ik zal ook zeker mijn huidige CTR niet inruilen tegen het nieuwe.

Trouwens over betere look kun je discussieren. Maar dat terzijde :)
mr. X

Post by mr. X »

Ja lezen kan ik ook wel. :razz:

Ik snap dat het een ophanging is, zoals de Mcpherson, echter ik zou graag een plaatje zien en uitleg lezen :wink:

bartman wrote:jullie zijn teleurgesteld in een auto die o-100 doet in 6.6???

Nee, maar wel dat het nieuwe model van de snelste versie er niet sneller op is geworden.

Het is een minder goede auto geworden en verdient het in mijn ogen niet de R badge te dragen. Leuk en snel, maar laat de overdreven luxe maar voor andere modellen! Mooie auto, maar in het echt vind ik het facelift EP3 model toch mooier.
Verder zou ik nooit de Focus kopen ook al is het een mooie wagen om te zien, afgezien van het ontzettend lelijke plastic steriotyp Ford interieur. Zoveel vermogen op de voorwielen is gewoon teveel. Je kunt de bocht om, of gas geven. Beide zal nog bewezen moeten worden. Het wordt toch weer afgeregeld met een tractioncontrol.. let maar op.
bartman

Post by bartman »

ja ik kan u wel begrijpen en waardeer ook uw mening...

ik zou men fn2 ook niet ruilen tegen een ep3, ook al vind ik het een geweldig leuke auto!

ik vind de focus rs een hele mooie auto , maar zal dan ook een pak duurder zijn dan de ctr.. die auto zit in het segment van subaru sti en evo en dan is de keuze snel gemaakt !

en dan even over de cr-z die staat op het platform van de fn2.. dus word afwachten of die wel een compleet nieuwe ophanging krijgt...
autodre

Post by autodre »

bartman wrote:
ik vind de focus rs een hele mooie auto , maar zal dan ook een pak duurder zijn dan de ctr.. die auto zit in het segment van subaru sti en evo en dan is de keuze snel gemaakt !

..

Dat is waar.
Roy

Post by Roy »

importeren we toch massal de Mugen RR :D
Hoe de auto bevalt? Geen idee, ze heeft nog geen kindjes gebaren. Hihi
JDMTEG

Post by JDMTEG »

g-unit wrote:importeren we toch massal de Mugen RR :D

Ja, 300 stuks bijvoorbeeld. :lol:
S.J.

Post by S.J. »

Het hele forum 1 kado.
Jo&

Post by Jo& »

S.J. wrote:Het hele forum 1 kado.

Alleen gaat het lidmaatschap omhoog, met 50.000 euro ofzo 8)
Tenck

Post by Tenck »

Ik vind die Focus RS erg vet, en ik zal deze zeker meenemen als ik op zoek ga naar een nieuwe auto over een paar jaar. Hij moet natuurlijk wel sneller zijn dan de CTR :) .
S.J.

Post by S.J. »

Of je doet net als Miquel. Die heeft er ook ongeveer 300op de voorwielen.
Tenck

Post by Tenck »

dat is ook verleidelijk ja :D
Sinister

Post by Sinister »

@Bartman:

Dat je die focus st bijhoudt da wil ik nog wel is zien no fence ma good luck. En als je die 6,6 seconden haalt naar 100 dan mag je blij zijn, met het meergewicht is dit zogoed als onmogelijk. Airco is trouwens voor bomma's en bompa's vind ik. Als je jong bent heb je dat allemaal niet nodig vind ik. Met alle respect maar even realistisch blijven man: de nieuwe CTR is teleurstellend want hij is niets sneller dan de oude eerder trager, want hij is zwaarder en heeft welgeteld 1 PK meer.
RedSun

Post by RedSun »

ABN
Nana korobi ya oki
Sinister

Post by Sinister »

Voila done
autodre

Post by autodre »

Sinister wrote:@Bartman:

Dat je die focus st bijhoudt da wil ik nog wel is zien no fence ma good luck. En als je die 6,6 seconden haalt naar 100 dan mag je blij zijn, met het meergewicht is dit zogoed als onmogelijk. Airco is trouwens voor bomma's en bompa's vind ik. Als je jong bent heb je dat allemaal niet nodig vind ik. Met alle respect maar even realistisch blijven man: de nieuwe CTR is teleurstellend want hij is niets sneller dan de oude eerder trager, want hij is zwaarder en heeft welgeteld 1 PK meer.

wat een onzin. Airco is gewoon heerlijk als je veel KM's maakt. En niet alleen lekker koel, maar ook in de winter ramen sneller droog.

Zeker als je de CTR dagelijks gebruikt is het een must (voor mij)
Locked