Bijvoorbeeld : Groene stroom -> elektrolyste van water -> H2
Ja, dat is erg mooi..
Maar voorlopig is er nog maar 1 land wat aan de behoefte van groene stroom kan voldoen (Ijsland), de rest van de landen verbrandt gewoon nog fossieltjes om te voldoen aan de vraag.
Bijvoorbeeld : Groene stroom -> elektrolyste van water -> H2
Ja, dat is erg mooi.. Maar voorlopig is er nog maar 1 land wat aan de behoefte van groene stroom kan voldoen (Ijsland), de rest van de landen verbrandt gewoon nog fossieltjes om te voldoen aan de vraag.
Noorwegen is ook hard onderweg. En het is iig een begin.
Sorry maar als we rieel zijn is er op dit moment maar 1 oplossing met toekomst. En dat is waterstof. Om deze te produceren is kernenergie op dit moment de slimste oplossing. Smelt de noordpool ook niet van.
Kernfusie zal nog zeker 20-30 jaar op zich laten wachten.
Dus geniet nog maar even van je VTEC verbrandings motor 8)
Katana wrote:Sorry maar als we rieel zijn is er op dit moment maar 1 oplossing met toekomst. En dat is waterstof. Om deze te produceren is kernenergie op dit moment de slimste oplossing. Smelt de noordpool ook niet van.
Als we straks kernfusie in de hand hebben dan zet je gewoon een kernfusiereactor in je auto, dan heb je geen VTEC meer nodig voor de kick En men is verder met kernfusie dan je zou verwachten en de kennis zal zeer snel toenemen als je kijkt naar hoeveel onderzoekscentra er op dit moment gebouwd worden. Dat is het positieve aan paniek zaaien dat het ijs smelt en de fosiele brandstoffen opraken.
Katana wrote:Yep en Japan heeft op dit moment het record van Qeq of 1.25. Project JT-60 (Japan's magnetic fusion program) 8)
Volgens mij niet, want in frankrijk staat er al een die energie levert. Op mijn vorige werk hebben we daar een antal kopieen gemaakt van een pomp van het prototype. Weet de exacte details niet meer (en als ik ze al wist mag ik ze volgens mij nog niet vertellen) maar dat er meer uit kwam dan erin ging weet ik zeker.
Katana wrote:Yep en Japan heeft op dit moment het record van Qeq of 1.25. Project JT-60 (Japan's magnetic fusion program) 8)
Volgens mij niet, want in frankrijk staat er al een die energie levert. Op mijn vorige werk hebben we daar een antal kopieen gemaakt van een pomp van het prototype. Weet de exacte details niet meer (en als ik ze al wist mag ik ze volgens mij nog niet vertellen) maar dat er meer uit kwam dan erin ging weet ik zeker.
Die ja, hij is over 10 jaar af maar het project bestaat uit meerdere torussen en het prototype is er dus al. Maar zit inmiddels al bijna 2 jaar bij een andere baas dus ben niet echt meer op de hoogte.
Katana wrote:Sorry maar als we rieel zijn is er op dit moment maar 1 oplossing met toekomst. En dat is waterstof. Om deze te produceren is kernenergie op dit moment de slimste oplossing. Smelt de noordpool ook niet van.
Als we straks kernfusie in de hand hebben dan zet je gewoon een kernfusiereactor in je auto, dan heb je geen VTEC meer nodig voor de kick En men is verder met kernfusie dan je zou verwachten en de kennis zal zeer snel toenemen als je kijkt naar hoeveel onderzoekscentra er op dit moment gebouwd worden. Dat is het positieve aan paniek zaaien dat het ijs smelt en de fosiele brandstoffen opraken.
Yeah Back to the Future!!!!
Heb toch mijn bedenkingen bij de veiligheid, ik sta niet te springen om met een kernreactor of dergelijke op de achterbank rond te scheuren...