ATR motorblok.

Hier staan alle technische onderwerpen van het oude forum.

Deze moeten nog worden verdeeld in de nieuwe sub-categorien
Locked
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

ATR motorblok.

Post by bar honda »

Hi ik heb een vraag over een mijn ATR. Mijn motor is helaas vastgelopen, kop en onderblok is overleden. Ik ben nu op zoek naar een h22a7. Ik kan eentje uit Japan laten halen, maar de vraag is moet je de motor aanpassen? Zijn er verschillen. Hoop dat iemand mij het kan vertellen.
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

Ik heb nog een vraag? Is een h22a blok van een Prelude VTi de draaiende gedeelte het zelfde als een h22a7?
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

bar honda wrote:Ik heb nog een vraag? Is een h22a blok van een Prelude VTi de draaiende gedeelte het zelfde als een h22a7?


Neen....

De JDM VTi typeS prelude blok H22a zou wel eens dezelfde kunnen zijn. Euro prelude h22 zijn niet gelijk...
bar honda
Posts: 93
Joined: Sat May 06, 2006 6:15 pm

Post by bar honda »

TCC zegt dat het wel dezelfde is de draaiende gedeelte dan. Alleen de nokkenas, de manifold en de ontsteking is anders. want ik kan de draaiende gedeelte van een H22A krijgen voor weinig.
BugsM
Posts: 649
Joined: Mon Feb 14, 2005 12:32 pm

Post by BugsM »

bar honda wrote:TCC zegt dat het wel dezelfde is de draaiende gedeelte dan. Alleen de nokkenas, de manifold en de ontsteking is anders. want ik kan de draaiende gedeelte van een H22A krijgen voor weinig.


Welke h22a(?) uit welke auto? Wat bedoel je met prelude VTi? Lijkt mij een europese, dus verschillend met een h22a7. Ook de H22A zijn verschillende types van, 200pk en 220pk dacht ik. De 220pk VTi-S is volgens mij gelijk aan de H22A7...
accord niels
Posts: 49
Joined: Wed Apr 02, 2008 2:19 pm

Post by accord niels »

tussen de h22a2 prelude tot 97 gen 4
en de h22a5 prelude van af 97 gen 5
zit wel een verschil in onderblok. ik dacht dat de wanden wat dunner waren van de a5, en de zuigers lichter waren.
de a2 blokken (zijn beter/ nog wat degelijker) wat ik gelezen/ gehoord heb.

de h22a7 van een accord type r is de kop anders dan een gewone h22a. en als het goed is de manifold, en uitlaat spruitstuk anders, nokkenassen, en wat geflowd.
de zuigers weet ik niet zeker,
ik heb zelf een h22a type s in mijn accord coupe.
deze heeft wel hogere compressie zuigers.

mijn idee is als je een h22a... onderblok pakt, zet je eigen r kop er op. en toebehoren. dan zal het ook erg goed lopen.
h22a s en r blokken zijn inverhouding erg duur tegen over gewone h22a's

als ik hier wat fout heb, hoop ik dat iemand mij verbeterd.
Locked