gearbox bearings
gearbox bearings
Ben dus vandaag even bij de dealer geweest, Mullens in Diest. Zegt die brave man, na een ritje met mijn wagen gemaakt te hebben wegens vreemd opduikend geluid, dat de lagers van mijn versnellingsbak stuk zijn.
Dus kassa. Het zou zo een 5 Ã 600 euro kosten aan herstellingswerken.
Heeft iemand een idee, of is er misschien iemand van jullie die dit goedkoper kan doen? Die 5 Ã 600 euro houdt in, 5 lagers vervangen + werk.
Nu misschien is het interessant om, als alles toch open licht, meteen een nieuwe koppeling te steken (+/- 133.000km) en eventueel lichter vliegwiel. Van dit laatste weet ik wel geen prijzen.
Wat denken jullie?
Dus kassa. Het zou zo een 5 Ã 600 euro kosten aan herstellingswerken.
Heeft iemand een idee, of is er misschien iemand van jullie die dit goedkoper kan doen? Die 5 Ã 600 euro houdt in, 5 lagers vervangen + werk.
Nu misschien is het interessant om, als alles toch open licht, meteen een nieuwe koppeling te steken (+/- 133.000km) en eventueel lichter vliegwiel. Van dit laatste weet ik wel geen prijzen.
Wat denken jullie?
Wat voor geluid is het?
Het geluid kan ik moeilijk omschrijven maar je hoort het eigenlijk al als hij gewoon stationair draait en de koppeling indrukt vertelde hij. Maar hetgeen dat ik dus hoor is een geluid van het moment dat je gas lost tijdens het rijden.
Wie beweerde dat trouwens? Albert of Guido? Of dieje jonge gast toch ni?
Ik zou zeggen rij naar 2de garage voor ander opinie dan kunde zeker zijn he![]()
Ik dacht dat het Guido was. Ik ben daar naartoe gegaan omdat ze bij de dealer in Hechtel (Wuyts) op dat moment niet konden helpen. Er was daar niemand bereid om even met de wagen de baan op te gaan.
Dus tweede opinie zit er momenteel niet in tenzij ik naar Mol zou gaan waar ik hem 8 jaar terug gekocht heb. Dichterbij zit nog een garage in Genk maar die vertrouw ik niet zo.
Niet te lang mee doorrijden in ieder geval, want 1 van die lagers kan nogal eens nare brokken doen loskomen.
Het zal toch even moeten wachten want de financieën zitten momenteel niet mee.
Gelukkig maak ik niet zoveel km per jaar.
Gek als het de lagers al zijn.
De mijne heeft bijna 190.000km en de 2de helft daarvan bestond regelmatig uit sprinten en circuit.
Bakolie wordt wel om de 20-25000 km ververst.
Had ik misschien beter ook gedaan. Bij mij is die nog maar één keer ververst. Ik dacht op 120.000km. En ik twijfel zelfs of ze er mtf olie in hadden gedaan. Of is dat iets wat je expliciet moet vragen?
Goedkoper kan altijd natuurlijk
Als je het bij een niet officiële garage laat doen...
Heb het zelfde voor gehad bij Ost in wetteren
Zijn wel geteld 17u bezig geweest voor het afhalen, vervangen van 1ste en 2de versnelling en terug monteren van de versnellingsbak...
Wat normaal toch op 1 werkdag kan gebeuren...
Dan nog aan een veel hoger uurloon omdat ik zelf ook in een garage werkte...
Collega's onder elkaar noemen ze dat dan...
Zoek iemand die je wil meehelpen,
Haal versnellingsbak er zelf af
Bestel de lagers en vraag korting omdat je ze zelf monteert
En je zal er veel goedkoper vanaf zijn
Als je het bij een niet officiële garage laat doen...
Heb het zelfde voor gehad bij Ost in wetteren
Zijn wel geteld 17u bezig geweest voor het afhalen, vervangen van 1ste en 2de versnelling en terug monteren van de versnellingsbak...
Wat normaal toch op 1 werkdag kan gebeuren...
Dan nog aan een veel hoger uurloon omdat ik zelf ook in een garage werkte...
Collega's onder elkaar noemen ze dat dan...
Zoek iemand die je wil meehelpen,
Haal versnellingsbak er zelf af
Bestel de lagers en vraag korting omdat je ze zelf monteert
En je zal er veel goedkoper vanaf zijn
firefox wrote:als je het hoort als je stationair draait en de koppeling induuwt kan het even goed je druklager zijn van de koppeling.
Als je rijdt en het gas los laat, want dan hoor ik zelf duidelijk een bepaalde toon die ik verder niet kan beschrijven, zou het dan ook die druklager kunnen zijn?
Die druklager, zit die aan de koppeling vast. Of beter gezegd. Als ik een nieuwe koppeling steek, is die druklager dan ook mee vervangen of moet dat apart?
mja dat van die druklager is bijna enkel geldig op rollantie.
het is echt moeilijk te zeggen waarvan iets komt als je het zelf niet hoort. het beste is je integra te laten repareren door iemand die je echt vertrouwt. ga eens enkele kleine honda garages af.
ik werk zelf in een kleine garage en ik denk wel dat onze service veel beter is dan de grote.
het is echt moeilijk te zeggen waarvan iets komt als je het zelf niet hoort. het beste is je integra te laten repareren door iemand die je echt vertrouwt. ga eens enkele kleine honda garages af.
ik werk zelf in een kleine garage en ik denk wel dat onze service veel beter is dan de grote.