Ik ben dus Peter uit Born in het zuiden van Holland, het Limburg District he

Ik ben inmiddels zo'n 4 jaar trotse eigenaar van een Honda Civic Coupé uit 1994. Geheel origineel gekocht bij een Honda dealer te Veghel destijds en meteen begonnen met aanpassen. Stijlen, trends en eigen plannen veranderen natuurlijk wel voortdurend tijdens de jaren.
Hier zijn enkele foto's van de coupé hoe die na een jaar uitzag, dus drie jaar geleden:
Na een ongeluk een tijd hierna te hebben gehad was me de zin een tijd over om nog verder te werken aan de wagen. Dit veranderde weer een dik jaar geleden, maar deze keer ging ik niet meer geheel voor de show, maar richtte ik me eerst op de go. Wat hield dat in. Ik begon met enkele programma's op te zetten die ik nou dus ook nog steeds door aant lopen ben.
ENGINE
Om te beginnen maakte de oude 1.5 DXi motor plaatst voor wat nieuws...
Ik had een B16A2 kunnen overkopen die nog maar weinig had gelopen, maar dat was niet genoeg voor me, ik wou als ik toch een swap ging doen, het ook goed doen. Dus wat was de spec lijst van onderdelen die vervangen zijn:
Inlaat-traject
-AEM V2 Cold Air Intake
-Skunk2 68mm Gasklep
-Skunk2 Inlaatspruitstuk
-AEM Fuel Rail
-Megan Racing FPR
-Hondata Inlaatspruitstuk Pakking
-Nieuwe Benzinefilter
Cilinderkop
-Nieuwe pakkingset voor de gehele cilinderkop
-Tenzo-R Antraciet Kleppendeksel
-NRG Titanium Engine Demper
-MSD Ontsteking
-MSD Bougiekabels
-Nieuwe NGK Bougies
-Aluminium Oliedop
Onderblok
-Cilinders Gehoond
-Nieuwe Waterpomp
-Nieuwe Distributieriem
-Nieuwe Riemspanner
-Nieuwe V-Snaar Dynamo
-Nieuwe Drijfstanglagers
-Nieuwe Zuigerveren
-Nieuwe Carterpakking
-Nieuwe Oliefilter
-Oliemetersadapterring (Temperatuur en Druk)
-Aluminium Magnetic Oilpan Plug
Uitlaat
-PeakPerformance 4-1 2,5" Header
-J-Spec Cat Convertor 2,5"
-Megan Racing Drift Spec Cat-Back System
Tranmission & Clutch
-Hasport Engine Mounts
-Hasport Schakelstangen Conversie
-Exedy Organic Sport Koppeling met Koyo Lager
-SRR Lichtgewicht Vliegwiel
-Chrome Shortshifter
Cooling & Electronics
-Nieuwe VTI Radiator
-Slimline 12" Fan
-1.3 Bar Radiator Dop
-Nieuwe Rode Koelslangen
-Nieuwe Thermostaat
-Optima Yellow Top Battery
-Violence Ground Wire
-S7 Indiglo Meters (Water Temp, Olie Temp, Olie Pressure, Air/Fuel)
Algemeen
-Veel delen zijn opnieuw behandeld en gespoten in een andere kleur
-Meeste bouten en moeren zullen door RVS of koper vervangen worden
Het motorruim ziet er nou inmiddels zo uit :
INTERIOR / LIGHT-WEIGHT
Volgende programma waar ik ook aan gewerkt heb tijdens het opbouwen van het nieuwe motorblok hield zich bezig voornamelijk met het interieur. Ik wou de wagen in een lichtgewicht stijl bouwen, dus alles wat niet meer nodig was mocht eruit, met name dus uit het interieur, dit werd compleet gestript behalve wat nieuwe kuipstoelen en een middenconsole zit er nog vrij weinig meer in. Daarbij werden ook alle bitume matten eruit verwijderd en de binnenkant voorzien van een nieuw laklaagje, matzwart:
Ook zijn er kilo's afgehaald door gebruik te maken van carbon, zo zijn de motorkap en achterklep van carbon gemaakt.
OPHANGING / REMMERIJ
Volgende stap was ook een nodige, namelijk de remmerij eens wat aanpassen, hiermee ben ik nog steeds bezig, het enige wat gewijzigd is inmiddels zijn de achterremmen waar schijfremmen op zijn gekomen ipv de originele trommels. Next up hierin is een 300mm remsysteem voor voren.
De ophanging werd ook onder handen gepakt;
-D2 Schroefset
-D2 Lower Control Arms
-Strutbars onder-voor en onder-achter
-Password:JDM 3 Point Bar
-Password:JDM Cross Bar
-Megan Racing C-Pillar Strut Bar
Dat is het verhaal dus héél kort eigelijk en hoe de wagen er nou bij staat ;
Er zijn ook nog twee filmpjes van:
Ene van de opbouw van het blok voornamelijk, met wat dramatische muziek joh;
http://www.youtube.com/watch?v=GA3u46GbBTQ
En van hoe de wagen er nou dus zo goed als bijstaat;
http://www.youtube.com/watch?v=oAVDHjTcIzM
Nou wat is er nog te verwachten ?
Het gehele exterieur (excl Carbon, maar voor de rest alles, dus bodykit, velgen, lak, details) krijgt een overhaul op het moment, dus stay tuned