Stop benzine discriminatie

Voor als je iets te vragen of te melden hebt! (General questions & chat).
Locked
Sinister

Stop benzine discriminatie

Post by Sinister »

Ok ik begin deze topic omdat ik het stilaan aant beu geraken ben met die stakingen van de dieselrijders. Iedereen klaagt van de hoge diesel prijzen terwijl de benzineprijzen nog altijd 20 cent hoger staan.
Daarom vraag ik me af waarom klagen de benzine rijders niet?
Waarom zouden wij ons zegje niet eens mogen doen?

De extra dieseltax is in België afgeschaft sinds dit jaar en wat was het compromis dat de diesel even hoog ging staan met de naft. Niet echt veel van te zien.

*Waarom staat de benzine hier in België en Nederland 20 a 30 cent duurder dan in landen als spanje of frankrijk?
*Waarom word vuilere en vervuilendere brandstof zoals diesel gepromoot?
*Waarom staat België en Nederland als een van de duurste landen qua benzineprijzen in de top 5?
*Maar vooral: waarom laten de mensen dit allemaal maar passeren en waarom betogen benzinerijders niet?

Is het omdat we met minder benzinerijders zijn? Hoe zou dat komen
Ik vind da wij ook wel eens mogen klagen ginder want vroeger zeiden ze diesel discriminatie maar het is complete naft discriminatie zeg ik!
culasse

Post by culasse »

Er zijn een aantal redenen te bedenken:

-Nederland heeft geen autoindustrie, zoals bijv. Frankrijk of Duitsland. Deze landen zijn georganiseerd in een krachtige autolobby die ook op hoger politiek niveau invloed kan uitoefenen op verkeersbesluiten van nationale en europese bestuurders.
-Nederland is geen olieproducerend land en heeft geen politieke invloed in zaken als olieproductie, marktwerking, prijsafspraken.
-De Nederlandse mentaliteit. Achter het stuur zijn we een stelletje individualisten en wanen we ons onaantastbaar. Er is onder automobilisten geen collectieve drang om een front te vormen tegen de linkse auto maffia.
JDMTEG

Post by JDMTEG »

De benzinerijders klagen ook. Alleen hoort niemand ons door onze luide uitlaten. :lol: Eigen schuld. :lol:
Maskertje

Post by Maskertje »

ITR897 wrote:De benzinerijders klagen ook. Alleen hoort niemand ons door onze luide uitlaten. :lol: Eigen schuld. :lol:

Dus ipv toeter acties dan maar tot 9000rpm jagen? :twisted:
culasse

Post by culasse »

ITR897 wrote:De benzinerijders klagen ook. Alleen hoort niemand ons door onze luide uitlaten. :lol: Eigen schuld. :lol:

Mijn uitlaat is anders fluisterzacht, hoor.
Benjdmin

Re: Stop benzine discriminatie

Post by Benjdmin »

Sinister wrote:*Waarom word vuilere en vervuilendere brandstof zoals diesel gepromoot?

Sinds wanner is diesel weer een vuilere brandstof?

Is al lang niet meer zo!
Sinister

Post by Sinister »

Diesel is van nature uit een vuilere brandstof, dan hebben we nog meer dan de helft van de autos die niet eens roetfilters hebben dus die vervuilen een pak meer dan nog. En iedereen ligt wakker van broeikaseffect binnen 50 jaar maar de k a n k e r die je kan krijgen van de roet van diesel dat kan geen kwaad natuurlijk ;)
Benjdmin

Post by Benjdmin »

Het is wel bekend dat huidige diesel modellen vaker minder schadelijke uitstoot en minder verbruik hebben dan vergelijkbare diesel modellen.

Dus vriendelijker voor het milieu, daarom woord het ook gepromoot!
JDMTEG

Post by JDMTEG »

Nieuwe Accord diesel kopen. Standaard roetfilter. Heb er vandaag ééntje gepast. En raad eens, hij pastte. :-)
Sinister

Post by Sinister »

Benjdmin wrote:Het is wel bekend dat huidige diesel modellen vaker minder schadelijke uitstoot en minder verbruik hebben dan vergelijkbare diesel modellen.

Dus vriendelijker voor het milieu, daarom woord het ook gepromoot!

Der zal ni veel gepromoot meer worden want diesel technologie zit op zn einde van uitzicht volgens de duitse auto paus :lol: . Benzine motoren zijn daarentegen nog niet op hun einde qua technologie en worden dus alsmaar nog zuiniger en mileuvriendelijker.
DC2TYPER

Post by DC2TYPER »

ITR897 wrote:Nieuwe Accord diesel kopen. Standaard roetfilter. Heb er vandaag ééntje gepast. En raad eens, hij pastte. :-)

Eentje aangeschaft ?
Accord ? Of roetfilter voor de ITR :lol:
JDMTEG

Post by JDMTEG »

DC2TYPER wrote:
ITR897 wrote:Nieuwe Accord diesel kopen. Standaard roetfilter. Heb er vandaag ééntje gepast. En raad eens, hij pastte. :-)

Eentje aangeschaft ?
Accord ? Of roetfilter voor de ITR :lol:

Misschien bijde. :lol:

Als ik de prijs van een Accord 2.0 in benzine uitvoering zie, kan ik beter een FD2 laten overkomen uit Japan denk ik.
Alhoewel ik niet ontevreden zou zijn met zo een Accord.
Weet iemand of hier ook een type S of type R van uitkomt?
Locked